2019. január 1., kedd

2018 évösszegző bejegyzés


Sziasztok!

Mindenkinek igazán nagyon boldog új évet kívánok! Remélem, sikerül ma kipihenni a tegnapi bulizást! A magam részéről szerencsére nem kell holnap még dolgoznom, majd csak csütörtöktől, viszont kitartást annak, aki már akár ma is dolgozik! Az #OlvassVelemFantasyt kihívás is ma indult útjának, de mielőtt közelebbi ismeretséget kötnék Neil Gaimannel, szeretném megmutatni nektek az év összegző bejegyzésemet. A tavalyi évhez hasonlóan, idén is Jamie kérdőívét használtam alapul, melyet IDE kattintva elértek. A magyar fordítás nagy része Dorkának köszönhető, most is alakítottam rajta egy keveset, köszönöm a fordítást! A kérdések alatt részenként írtam egy kis összefoglalást is, maga a kérdőív pedig egy book tag szerűként funkciónál!
Amellett, hogy elkezdődött az újév, a mai nap még egy dolog miatt nevezetes. Ma két éve, hogy útjára indítottam a blogot, Boldog Születésnapot Habár, a könyves kocsma! Csodálatos és új élményekben gazdag két évet tudhatunk közösen a hátunk mögött, én és a kocsmám. Nagyon köszönöm mindazt az energiát és elismerést, valamint kritikát, amit tőletek kapok. Nem volt könnyű év, élethelyzet változásom miatt mind rátok, mint az olvasásra kevesebb időm jutott, ez a könyves tartalmak mennyiségén is meglátszik, bízom benne, hogy a minőségén nem. Igyekszem a jövőben is rászolgálni a bizalmatokra, bármikor szívesen látlak egy pohár italra!
Olvasási statisztikák:
Elolvasott könyvek száma: 49 (hangoskönyv nélkül) (-11)
Hangoskönyvek száma: 1 (-7)
Újraolvasások száma: 0
Félbehagyott könyvek száma: 2 (-3)
Folyamatban lévő könyvek: 1
Elolvasott oldalak száma: 16.896 (-5.293)
Átlagos oldalszám: 345 (-25)
Legmeghatározóbb műfaj, amit olvastál: Fantasy
Legrövidebb könyv: Vivien Holloway: A bross – 44 oldal
Leghosszabb könyv: Gabriella Eld: Érzések Jordan számára – 646 oldal
Könyvbeszerzések száma: 71 (+23)
Új beszerzések elolvasási aránya: 23/71, 32% (-6 %)
Összes könyvem olvasási aránya: 59% (-13%!)

Botrányosan teljesítettem a beszerzett könyveim tekintetében, év elején agyatlanul vásároltam, amiből Könyvhét után jócskán visszavettem. Az összes olvasási százalékom 13%-ot esett vissza, amit fáj látni. Igaz, hogy a 2017-ben vásárolt könyveim 38%-át feltornáztam 58%-ra, a 2016-ost pedig 79%-ról 82%-ra, de összességében baromira nem tetszik ez az arány. Folytatni szeretném az év közbeni visszafogott életvitelemet, ezzel kapcsolatban fogadalmat is tettem, erről majd később lesz szó. Az, hogy kevesebbet olvastam, nem veszem tragédiának, összejött összességében az 50, beleszámolom a hangoskönyvet is. Visszaköltöztem Győrbe, bejárok dolgozni, már nem távmunkázom, sokkal kevesebb időm maradt, mint mikor munka mellett meg tudok főzni, meg boltba menni, meg ilyenek. Ez nekem hobbi, ha már egy könyvet el tudok olvasni, már az pozitív! A félbehagyott könyveim számának csökkenése viszont azt mutatja, hogy jóval jobban választom ki az olvasmányaimat, tavaly még 5 könyvet hagytam félbe, idén csak kettőt, azt is az év elején.
Könyvek legjobbjai
Egy könyv, amit nagyon vártál és biztos voltál benne, hogy imádni fogod, de csalódtál benne
Jó kis kategóriával indítjuk ezt az évértékelést, ez az, bele a közepébe! Gabriella Eld: Érzések Jordan számára. Az első két részt annyira szerettem, és számomra annyival eltérő élményt nyújtott ez a könyv, egyáltalán nem azt kaptam, amire számítottam. Gondoltam rá, hogy írok róla, de annyira keserű lett volna, hogy inkább nem tettem meg. Sem a karakterek nem úgy viselkedtek, sem a cselekmény nem volt az, amit már eddig megszoktam. Szerkesztés tekintetében nem változott semmi, feleslegesen ilyen hosszú (646 oldal). Viszont a molyon általában szeretik. Csalódott és mérges voltam a könyv miatt.
Egy könyv, ami a legnagyobb meglepetést okozta (jó vagy rossz értelemben)
Jó értelemben: Izolde Johannsen – Michael T. Marble: A birodalmi kalóz. Nem gondoltam, hogy egy II. Világháborús hajós történet így magával tud ragadni. A hajós leírások ellenére sem volt száraz, tele van érzelmekkel, kutatásra ösztönzött a témában. ITT olvashattok róla bővebben!
Rossz értelemben: Michael Ende: A Végtelen Történet. Az év eleji klasszikus olvasási kihívás miatt kezdtem el olvasni, és ez lett a kettőből az egyik, amit félbehagytam. Nagyjából a könyv feléig az a történet, mint a film, aztán átmegy valami felnőtt szemmel drogos ámokfutásnak tűnő valamibe, színes oroszlánokkal, meg semmiből növő fákkal. Gyerekként imádtam a filmet, amit még mindig imádok, a könyv nem hozta ugyanazt az élményt, már az elején sem.
Egy könyv, amit a legtöbb embernek ajánlottál (és el is olvasták)
Jodi Taylor: Egyik átkozott dolog a másik után. Igaz, hogy ezt nem idén olvastam, de idén több embernek is kölcsön adtam, hogy olvassa el. Összességében pozitív visszajelzéseket kaptam. Jelen pillanatban is máshol telel a könyv, remélem, ott is elnyeri az olvasó tetszését! ITT olvashattok róla bővebben!
A legjobb sorozatnyitó kötet, sorozatzáró könyv, illetve folytatás, amit 2018-ban olvastál
Nyitó: Anthony Ryan: Az ébredő tűz. A #TomeTopple idén őszi fordulójának egyik választása volt részemről, és annyira örülök, hogy végre elolvastam. A folytatás is megvan, szeretném a fantasys kihívás alatt el is olvasni, bár terjedelme miatt kétségesnek tartom. Több szálon futó cselekmények, politikai intrikák, sárkányok, mágikus képességek, sárkányvért fogyasztó mágusok, kell ennél több? Nekem nem. Szeretnék majd róla bővebben is írni, átadni nektek a szeretetemet a könyv iránt!
Folytatás: Robert Jackson Bennett: Pengék városa. 2017-es év egyik nagy kedvence volt a Lépcsők városa, annak a folytatása ez a könyv, amire sikerült tavaly sort keríteni. Mulaghesh karaktere annyira izgalmas, hatalmas élmény volt vele tartani ebben a kalandban! Titkos megbízatásunk révén nyomoztunk, harcoltunk és isteni hatalommal dacoltunk egyszerre. Imádtam!
Záró: Brian McClellan: Őszi köztársaság. Annak ellenére, hogy elég sok sorozatot lezártam 2018-ban, itt nem volt igazán verseny. Egyedül még Szilágyi Zoltán: Arató című regénye jöhetett volna még szóba, de Brian elorozta előle a címet. Imádom Brian írói stílusát, ami egyszerre kerget őrületbe és hajszol olvasásba. Szeretem, hogy több szálon fut a cselekmény, izgalmas, a fizikai mellett politikai csatározásoktól sem retten vissza. Bővebben ITT olvashattok a könyvről! (Az Aratóról pedig ITT)


Új kedvenc író, akit 2018-ben fedeztél fel
El se hiszem, hogy Izolde Johannsentől idén olvastam még csak először, idén viszont már három könyvet is, és szeretném a történelmi könyveit a jövőben is kézbe venni! Három csodálatos könyvélmény után már bátran merem állítani, hogy új kedvenc írót találtam személyben. EZEN a linken megtaláltok mindent, amit vele kapcsolatban közzétettem, a könyvértékeléseket és egy interjút is!
Legjobb könyv, ami a komfort zónádon kívül esik és imádtad
Kir Bulicsov: Túlélők. A sci-fi nagyon nem az én műfajom, bár egyre több érdekes művet olvasok benne, még mindig nem érzem magamhoz a legközelebb. Ez a könyv különösen érdekes, a sci-fi vonulta mellett engem a pszichológiai rétegei fogtak meg maguknak. Rengeteg kérdés megfogalmazódott bennem az olvasás hatására, amik egy részét ITT fel is tettem a könyvről írt bejegyzésben. Nagy hatással volt rám, azóta is többször gondolkodtam a könyv mondanivalóján. Annak ellenére, hogy egy elég régi írásról van szó, mai napig aktuális.
Egy könyv, ami a legakciódúsabb/legizgalmasabb/legletehetetlenebb díjat kapja
Hát ez egy igazán nehéz kérdés. Talán Django Wexler: Az Ezer Név című regénye kapcsán éreztem e leginkább ezt. A könyv nagyon jó, én nagyon szerettem, viszont annyi hiba maradt a könyvben, hogy ez eléggé rontott az olvasásélményen. Nálam ez rengeteget számít. A történet a maga közel 600 oldalával igazán izgalmasra sikeredett, flintlock fantasy révén gyarmatosítás kori hangulatot sugároz, elég részletes fegyverkezési és stratégiai leírásokkal, amik mondjuk nekem nagyon tetszettek. Kíváncsi vagyok a folytatásra, de még agyalok rajta, hogy magyarul vagy angolul.
2018-as olvasmányaid legszebb borítója
Ebben a kérdésben is elég nagy verseny alakult ki, tudjátok mennyire szerettem a szép borítókat. S. J. Kincaid: A kárhozott borítója már az első pillanatra megvett magának. Még 2017-ben vásároltam, viszont idén év elején olvastam csak el, Dorkával közös kibeszélős bejegyzésben írtunk róla, amit IDE kattintva elérhettek! Amellett, hogy gyönyörű, az idei év egyik kedvence volt számomra. Nagyon összetett, politikai, társadalmi kérdéseket feszeget, egy nagyon enyhe romantikus szállal, amit még én szerettem. Egyik legjobb YA, amit valaha olvastam.
A legemlékezetesebb karakter az előző évből
Honorous Jorg Ancrath herceg, A Széthullott Birodalom renitens seggfeje. Mark Lawrence sorozata nem igazán nyerte el a tetszésem, és ehhez nagyban hozzájárult Jorg. Nem hiszem el, hogy senki nem vágta el éjjel a torkát, vagy senki nem állított dárdát a hátába. Ott volt körülötte egy komplett rablóbanda, akik még csak nem is szerették, az elején még nem is tisztelték és túlélte. Emellett egy igazi kis mocsok, egy gyilkos, aki mindenkin átgázol, hogy elérje a céljait. Emlékezetes karakter, azt meg kell hagyni.
A legszebben megírt történet a múlt évből
Gárdonyi Géza: Ida regénye. Ha sikerült volna tegnap elolvasni, Robin Hobb: Az orgyilkos tanítványa lett volna a befutó, de maradt még 50 oldalam. Gárdonyi regényét is a klasszikus olvasási kihívás miatt vettem kézbe, ő volt az első olvasmányom és lenyűgözött, imádtam. Áradt belőle az udvariasság, az eltelt száz év különbözősége, az eltérő életszemlélet. Olvasás közben egy szóval jellemeztem a regényt: idilli. Nem az izgalmas események miatt tökéletes, hanem az érzelmek és a valóság ábrázolása miatt. Bővebben ITT olvashattok róla!
Egy könyv, ami a legjobban elgondolkodtatott/megváltoztatta az életed 2018-ban
Susan Forward: Mérgező szülők. Ritkán olvasok ilyen könyveket, ez viszont nagyon nagy hatással volt rám. Számos dolgot világosabban látok a könyv hatására, valamint azt is látom, hogy milyen szülő nem szeretnék lenni. Érdekes és hasznos olvasmány volt, annak ellenére, hogy nagyon amerikai. Nehezemre esik megérteni, hogy egy szülő, hogy képes bűntudatot kelteni a gyerekében és önmagát beállítani áldozatnak a bántalmazott gyereke előtt. Néhol olyan felháborító volt, teljes érzelmi skálán átmentem, míg a végére értem. Annak ellenére, hogy 1989-ben íródott, még ma is aktuális sok esetben.
Egy könyv, amiről alig hiszed el, hogy 2018-ig vártál, hogy végre elolvasd
Anne McCaffrey: Sárkányröpte. Igazi klasszikus fantasy, sci-fi elemekkel vegyítve! Eredetileg 1968-ban jelent meg, itthon a Delta Vision kiadó gondozásában ismerhették meg a hazai olvasók 2005-ben. Érződik rajta, hogy nem mai írás, viszont baromi szórakoztató olvasmány. Dorkának hála van saját példányom belőle, miután kölcsön kaptam tőle, nekem adta, mikor látta, mennyire tetszett. Aztán Könyvhéten szert tettem a második és harmadik részre! Alig várom, hogy belevessem magam újra!
Kedvenc idézeted 2018-ból
Igaz, hogy még nem fejeztem be a könyvet, de ez az idézet nagyon megfogott, és azóta csak még több hasonlót találtam a könyvben:
Egy könyv, ami a legjobban sokkolt (például egy karakter halála, cselekménybeli fordulat miatt vagy olyan, amitől leesett az állad)
Ken Liu: A papírsereglet és más történetek. Ez a könyv is nagyon elgondolkodtató és borzasztóan imádtam. A legsokkolóbb talán az utolsó novella volt benne, Aki lezárta a történelmet: Dokumentumfilm, de szinte az összesben akadt olyan gondolat, ami megült utána a kis fejemben és nem eresztett. Nehéz volt szavakba önteni az élményeimet, ITT megtekinthetitek a végeredményt. Felkavaró élmény volt a valós események átiratát olvasni, még akkor is, ha nem vagyok érintett benne. Elég részletes képet kapunk ezekről a kínai történésekről, miként vélekedtek róla az emberek. Nagyon tudom ajánlani a kötetet!
Kedvenc könyv 2018-ból, amit olyan író írt, akitől már korábban olvastál
2018 ismét az új írók felfedezésével telt, régi nagyjából sorozatfolytatások voltak. Gyaníthatóan ez a tendencia még idén is folytatódni fog, ha végignézek az olvasatlan könyveimen. Ami nem megkezdett sorozat folyatása, olvastam az írótól és nagyon tetszett a könyv, az Brian McClellan: A birodalom bűnei című regénye. Igaz, hogy abban a világban játszódik, és vannak ismétlődő karakterek, mégis egy teljesen új történet. Kicsit fájt a szívem, hogy Olem nem olyan sziporkázó, mint az előző sorozatban, viszont ennek ellenére is izgalmas és érdekes olvasmány volt.
A legjobb könyv, amit csak azért olvastál el, mert valaki ajánlott
Chris Colfer: A Kívánságvarázslat. Igaz, hogy a még év elején is futó ifjúságis kihívás miatt olvastam, mert kiválasztották nekem, de csak azért került a polcra, mert Szandi nagyon szerette és mesélt róla nekem. Szerencsére nálam is hasonló élményeket váltott ki a könyv, melyről ITT is olvashattok. A könyv azután kezdődik, hogy „boldogan éltek, míg meg nem haltak”, ami miatt is érdekelt igazán. Nagyon jól megírt történet, nem éreztem, hogy az író butának nézné ifjú olvasóit, ami mostanában azért szokássá vált.


Legjobb 2018-as debütálás
Idén is, ha jól nézem, egy debütáló író regényét olvastam, Martin Kay: Eastern című westernbe forduló disztópikus fantasy regényét, mely csodás illusztrációkkal tűzdelt anime hatású akciódús olvasmány. A regény a Twister kiadó [bekezdés] pályázatán nyerte el a lehetőséget a megjelenésre. A könyvről bővebben ITT olvashatjátok a gondolataimat!
Legjobb világfelépítés
Egy könyv, ami a legjobban megnevettetett
Jodi Taylor: Visszhangok szimfóniája. Hozta azt a ritmust, hangulatot és színvonalat, amit az első kötet után vártam! Vicces, izgalmas és mozgalmas is volt egyszerre! Már az első pár oldalon konkrétan szétrágtam a körmöm! A könyvből nem hiányoznak az extra megoldások sem, van a prológus előtt egy oldal, ahol a szereplők reagálnak az első részben történtekre, mintha igazi emberek lennének, azon is nagyon jól szórakoztam! Bővebben ITT olvashattok a regényről!
Egy könyv, ami (majdnem) könnyeket csalt a szemedbe
Elég könnyen elsírom magam könyveken. Képes vagyok a fejemben hozzátenni még egy szomorú dallamot is, ami még hatásosabb ilyen esetekben. Konkrétan, ha az ember nagyon szoros kapcsolatot ápolt a kutyájával és igazán jól meg van írva, akkor az állat halálán is képes vagyok sírni. A legemlékezetesebb Izolde Johannsen: Megölni a királyt! című könyve kapcsán éltem át. Nagyon tetszett ez a regény. A történet a 18. században játszódik, az amerikai függetlenségi harcok és a forrongó Franciaország idejében. Mindamellett, hogy történelmi eseményeket dolgoz fel, fiktív szereplők is tarkítják. A vége, a vége brutális. Az teljesen összetört. A könyvről bővebben ITT olvashattok.
Egy rejtett gyöngyszem 2018-ból
Már korábban is említettem, szerintem több figyelmet érdemelne, Szilágyi Zoltán: Káoszszív trilógiája. Idén az első két rész egyben, felújítva, új borítóval jelent meg a sorozat lezárását jelentő Arató megjelenése előtt. Egymás után volt szerencsém mindhárom történetet olvasni, amit nektek is így javasolok, mert egyben igazán egész! Több apróbb utalás csak a lezárásnál nyer értelmet. A főszereplővel nagyon tudtam azonosulni, ami miatt még közelebb érzem magamhoz ezt a trilógiát. A második rész számomra kisebb mélypontot hozott, de mindent megért elolvasni a harmadik történetet, amivel viszont kedvencet avattam. Az első két részről ITT írtam, a harmadikról pedig ITT
Egy könyv, ami összetörte a lelked
2018 legegyedülállóbb könyve
Azért esett a választásom Kavagucsi Tosikadzu: Mielőtt a kávé kihűl című könyvére, mert számomra nagyon egyedi élményt nyújtott. Annyira érdekes volt úgy olvasni, hogy ez egy színdarab átirata volt. Érződött is rajta, nagyon jót tett volna a történetnek plusz kerítés, több történet, mélyebb karakterismeret. Színpadon nagyon jól kivitelezhető és biztosan borzasztóan jó is. Könyvben nekem emiatt volt egy pici hiányérzetem. Hamarosan olvashattok róla a blogon!

Holnap várható egy toplista bejegyzés, a legjobb – legrosszabb – leginkább csalódást keltő – legszebb könyveimről. Összességében jó évet tudhatok magam mögött, kevesebb rossz élményt éltem át, és rengeteg csodás történettel ismerkedtem meg. Célom, hogy jövőre is ez a tendencia folytatódjon, valamint szeretnék több klasszikust is olvasni, erről is majd a fogadalmaknál beszélek.
Blogger élet:
Statisztikák:
Blogbejegyzések száma: 351 (+133)
Értékelések száma: 74 (+27) (ITT megtaláljátok őket)
Rovatok: Top 5 Szerda 85, Havi ajánló 12, Borítószemle 7, Olvasmányaim összegzése 17
Blog megtekintéseinek száma: 85.712
Rendszeres olvasók száma: 58
Facebook feliratkozók száma: 186
Instagram követők száma: 278
Új kedvenc könyves tartalomgyártó, akit 2018-ban fedeztél fel
Igaz, hogy a CoverManiacs 2017 októberében indult, én viszont 2018-ban lettem rendszeres nézőjük! Mostanában Blanka csinál csak videókat, korábban Zsófival közösen készítették őket. Nagyon vidámak a lányok, jókedvem lesz tőle, ha csak nézem őket!


Kedvenc bejegyzésed, amit írtál
Az Izolde Johannsennel készített interjút szerettem a leginkább elkészíteni. Nagyon érdekes válaszokat kaptam, IDE kattintva meg tudjátok nézni!
Kedvenc könyves fotó, amit készítettél
Instagram beágyazás valamiért nem működik normálisan
Legjobb könyves esemény, amin részt vettél
A decemberi ViTa program volt idén a legemlékezetesebb számomra, melyről ITT olvashattok bővebben!
Egy blogos/könyves pillanat életedben, ami a legjobban sikerült
Nagyon jó érzéssel tölt el, hogy megjelenés előtt olvashattam egy könyvet. Izolde Johannsen kért fel a Megölni a királyt! című regényének megjelenése előtt, ami nem mellesleg annyira tetszett, hogy utána meg is vásároltam! Büszkeséggel tölt el, hogy megtisztelt a lehetőséggel.
A legnagyobb kihívás blogos/olvasós tekintetben
Jelenleg azt érzem nagy kihívásnak, hogy az olvasott könyvekről rendes értékelő bejegyzés szülessen a blogon, mindről, amit olvastam. Ezzel nagyjából augusztus óta vagyok elmaradva, ami azon is látszik, hogy csak 27 könyvértékeléssel nőtt idén a bejegyzések száma. Ezen mindenképp változtatni fogok az idei évben!
A legnépszerűbb bejegyzés a blogodon (amit a legtöbben néztek vagy legtöbben szóltak hozzá)
Legtöbb hozzászólással rendelkező: Magical ReadAThon: Rendes Bűbájos Fokozat (O.W.L.s) kihívás wrap up (8 hozzászólás, holtverseny volt, ehhez szólt hozzá a legtöbb különböző felhasználó.)
Egy bejegyzés, amelynek több figyelmet szerettél volna
Elég sokan láttátok, de sosem árt a promóció. Ma vette kezdetét az #OlvassVelemFantasyt olvasó maraton, ez egy nyereményjátékkal összekötött olvasási játék, melyről ITT olvashattok bővebben!
Könyves felfedezés (könyves oldalak, könyves boltok, stb.), amiknek a legjobban örültél, hogy ráleltél
Annak, hogy beláttam, hogy a könyvhalmozás nem jó dolog, és visszafogtam a költekezést az év második felében.
Teljesítetted az olvasási céljaidat?
Ezt a részt beemeltem a tavalyi fogadalmas bejegyzésből, lentebb olvashatjátok!

2018 Reading Challenge

2018 Reading Challenge
Réta has read 0 books toward her goal of 50 books.
hide

Idén nem vagyok teljesen elégedett magammal, mert nagyon kevés könyvértékelés és újítás volt a blog életében. Látom, hogy hol kell javulnom, viszont semmiképp nem szeretném a mennyiséget növelni a minőség javára. Olyan sok jó könyvet olvastam, amiről még nem meséltem nektek, ezen javítani fogok, szeretnék mindenről írni, hogy ti is kedvet kapjatok a kedvenceimhez! Szeretnék új dolgokat is kipróbálni, terveim vannak!


Újévi fogadalmak
Mit tartottam be, amit megfogadtam?
1. Legalább 50 könyv elolvasása 2018-ban. Mivel beleszámolom a hangoskönyvet, így ezt a pontot éppen sikerült teljesítenem, de a kis győzelem is győzelem.
2. Több hangoskönyv hallgatása munka közben. Nem jött össze. Ehhez nagyban hozzájárult, hogy február végén visszaköltöztem Győrbe, és újra bejárok a munkahelyemre. Jó időben kerékpárral közlekedem, még az lehetséges, hogy aközben hallgassak, de nincs még olyan fülhallgatóm, amivel ez lehetséges, és mellette veszélyes is, szóval ezen még agyalok, hogy lenne kivitelezhető.
3. Havonta legalább 1 klasszikus könyv elolvasása. Csúnyán elbuktam. Talán egy klasszikust olvastam a januári kihívás után, ami meg amúgy sem számított.
4. Több novelláskötetet olvasni. Hehe, ez nem úgy jött össze, ahogy számítottam, de összejött! Ismét, kis győzelem is győzelem! 2017 kettő novelláskötete után, idén három jött össze! Bár nagyrészt fantasy antológiákat szerettem volna olvasni, nem úgy alakult.
5. Sikeresen teljesíteni a Várólista Csökkentés 2018 kihívást. Csúnya bukta.
6. Sikeresen teljesíteni a 2018 a magánkönyvtár éve kihívást. Csúnya bukta.
7. Legalább 20.000 oldal fantasyt olvasni. Nem, hogy fantasyt, de összesen nem olvastam 20.000 oldalt, belátom, hogy ez már számomra nem is fog egyelőre összejönni.
8. Nagyrészt saját könyveket olvasni az első fél évben. A második félévben már jól teljesítettem, az elsőben nagyon nem. 29 könyvből mindössze 12 volt saját. A többi kölcsön vagy könyvtári. Az év második felében 21 könyvből csupán 3 volt kölcsönkönyv. Szóval azért hoztam rajta valamelyest.
9. Nem veszek részt újabb olyan kihíváson, ahol mások mondják meg, mit olvassak. Betartottam, jobban is érzem magam tőle.
10. Továbbra is élvezzem az olvasást és a blogolás. Pipa.
Mit fogadok meg 2019-re?
1. Legalább 50 fizikai könyvet elolvasok 2019-ben.
2. Minden hónapban elolvasok egy klasszikust, tematikusan. Erről írtam egy külön bejegyzést, IDE kattintva megnézhetitek, ha van kedvetek, csatlakozzatok bátran. Ez nem nyereményjáték, csak saját magamnak ösztönzés.
3. Saját könyvtár olvasottságát 80%-ra növelem.
4. Elolvasom az összes 2018 előtt megszerzett olyan könyvemet, ami érdekel is. Év végére csak 2018 és 2019 évi beszerzés maradhat. Ez nagyjából 20 kötetet takar.
5. Sikeresen teljesítem Lobo várólista csökkentő kihívását. Amihez amúgy hozzásegít az is, hogy nem lehetett a polcra 2018as beszerzést tenni, úgyhogy ebbe benne nagyjából minden, ami az előző pontban is. ALAP és ALTERNATÍV polcot állítottam össze hozzá, ezeket fogom kb. olvasni az első félévben.


Mindezek mellett persze továbbra is élvezem az olvasást és a blogolást, viszont nem emelem ki külön fogadalomként, mert egyrészt az öt az jól néz ki, másrészt meg ez alap, nem kell megfogadni. Köszönöm, hogy velem tartottál ebben a csodás évben és ezalatt a hosszú évértékelőben. Nem volt könnyű év, de erősödtem tőle, amit 2019-ben kamatoztathatok! Várlak titeket idén is! Boldog és Sikerekben Gazdag Új Évet kívánok nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése