2017. december 24., vasárnap

Book Tag a Karácsony szellemében kettő az egyben


Sziasztok!
Ma lesz Szenteste! Már mindenki tűkön ülve várja a Jézuskát, jól mondom? Addig is, míg ő eljön, hoztam nektek karácsonyi témájú könyves kérdéssort, valójában nem is egyet, hanem egyből kettőt! December elején Helie (Egy könyvmoly élményei, válaszai ITT olvashatók), tegnap pedig Hikari (Írásaim tárháza, válaszait ITT olvashatjátok), kértek fel egy-egy karácsonyi book tag kitöltésére. Amikor megláttam a címet, azt hittem, hogy ugyanaz lesz, de nem, mindkettő eltérő. Ezért most egybe hozom a kettőt! Köszönöm csajok, hogy gondoltatok rám is!

Helie féle Karácsonyi Book tag:
Grincs-szindróma:
Nevezz meg egy rosszindulatú karaktert, aki a történet végére megváltozik/vagy csak megszereted
Forrás
Egy klasszikus példát mondok ide, aki ma azért jutott eszembe, mert Dórinál olvastam egy másik Tagben. Ő pedig Piton professzor a Harry Potterből. A történet végére a karaktere nagy pálforduláson megy keresztül. Nem mondom, hogy megkedveltem, de az írónő úgy írta át a karakterét, hogy megindokolta a rosszindulatúságát.

"All I want for Christmas is You":
Mondj egy könyvet, amit a leginkább szeretnél a karácsonyfa alatt látni
Anthony Ryan: Ébredő tűz. Nagyon-nagyon szeretném ezt a könyvet, olyan csodaszép, és annyira olvasni szeretném már, és annyira nagyon szeretném a folytatást is, pedig még meg sincs az első rész, és olyan jó lenne, ha már a harmadik rész is meglenne, ami még eredeti nyelven sem jelent meg. Óh, milyen csodás lenne!

Rudolf, a Rénszarvas:
Nevezz meg egy olyan karaktert, akinek sikerül legyőznie az elé gördülő akadályokat és megtanul bízni magában
Ez egy nagyon rafinált megfogalmazás. Azt hiszem, a legutóbbi olvasmányaimból Agatha a legjobb választás erre a kérdésre. Ő Soman Chainani: Jók és Rosszak Iskolájának egyik főszereplője. Nem is abba az iskolába kerül, amelyikbe mindenki gondolja, önértékelési gondjai vannak, de szépen lassan rájön, hogy mi is rejlik benne valójában.

"Santa Claus is coming to town":
Mondj egy-egy karaktert a Mikulás jók és rosszak listájáról
A Rosszakhoz volt decemberben egy Top5Szerda, ITT meg tudjátok nézni. A Jók listájára pedig szeretném Copperfield Dávidot tenni. Sok rossz dolgon ment keresztül, de végig emberséges és tisztességes maradt. (Dávidról értékelés ITT)

A Hóember félelme:
Melyik könyvtől olvad fel a szíved?
Nincs jégből a szívem, hogy felolvadjon. Nem teljesen tudom, hova tenni a kérdést. Ha arra gondol, hogy melegséggel tölt el, akkor bármelyik pozitív könyvélményemet tudnám mondani. Markus Zuzak: A könyvtolvaj című regénye volt nagyon pozitív élmény számomra, nagyon tetszett, mindannak ellenére, hogy nekem elég megrázó és megható volt a történet. (Értékelés ITT)

Karácsonyi kavalkád:
Mondj egy olyan könyvet, amely egy másik országban játszódik, mint ahol élsz
Eddig ez a legkönnyebb kérdés, kevés Magyarországon játszódó történetet olvasok, mert magyaroktól is inkább fantasyt olvasok. Bár a jelenlegi olvasmányom pont itthon játszódik, de ez mellékes. A legutóbb befejezett könyvemet fogom mondani, Jodi Taylor: Egyik átkozott dolog a másik után. Több területen is játszódik, ráadásul eltérő idősíkokban. A cím nagyon találó, tényleg egymás után történnek a dolgok, egyik megoldódik, máris ugrunk a következőbe. Hamarosan érkezik róla az értékelés.

Az év legszebb ünnepe:
Melyik a kedvenc karácsonyi témájú könyved?
Egy olyan könyvet olvastam eddig, aminek a központi témája a karácsony volt, viszont az nagyon jókor talált meg, ezért nagyon tetszett. Marni Bates: Rocksztárt kaptam karácsonyra című regényéről lenne szó. Nem szoktam évszaknak vagy ünnepnek megfelelően olvasni, ezért nem is olvastam sok ilyet. Viszont van pár a listán, amit jó lenne mihamarabb elolvasnom, mint például Dickens: Karácsonyi éneke.

A család ünnepe:
Melyik karakterrel töltenéd a karácsonyt?
Gabriella Eld: Ikercsavar krónikák bagázsával! Nagyon szívesen nézném végig, ahogy Gok és Rio szívják egymás vérét! De különösen az a szeretet és ragaszkodás, ami az egész bandából árad, az fogott meg velük kapcsolatban. Bízom benne, hogy a befejező kötetben minden szeretett karakterem rendben lesz! (Értékelések ITT)

Hóvihar:
Melyik könyvedet dobnád tűzre, hogy felmelegedj?
Praktikus megoldást választok. Azokat a tankönyveket, amikből én tanultam, de már nem használják, mert újat adtak ki. Ezekre már nem lenne szükség, feleslegesen állnak a pincében.

Hikari féle Karácsony book tag:
Várakozás – A karácsonyi izgatottság valójában:
Melyik könyv megjelenését várod a legjobban?
Ezek már csak jövőre fognak megjelenni, de Robert Jackson Bennett: Csodák városa és N. K. Jemisin: The Stone Sky regényének magyar kiadását várom jövőre a legjobban. Mindkettő az Agave kiadó gondozásában jön, biztos, hogy jönni fog, de időpontot sajnos még nem tudunk.

Karácsonyi dalok:
Egy könyv vagy író, akiről csak ódákat tudsz zengeni
Idén nagyon sok jó írót ismertem meg, az e havi ajánlóban róluk beszéltem, nézzétek meg, IDE kattintva eléritek! Rajtuk kívül a régiekből is tudnék írni példákat, de most őket szeretném a figyelmetekbe ajánlani.

Mézeskalács-házikó:
Egy könyv, vagy sorozat, aminek elvarázsol a világfelépítése
Robert Jackson Bennett: Lépcsők városa című regényének világa eszméletlen jól meg van alkotva. Az egész vallási rendszere, mítoszai, jelene aprólékosan, mégis élvezetesen van ábrázolva. Látszik, hogy rengeteg kutatást végzett vele, és nagyon sok időt tett bele az író. Alig várom, hogy folytassam! (Értékelés ITT)

Karácsonyi ének:
Kedvenc klasszikusod, vagy amit el szeretnél olvasni
Kevés klasszikust olvastam eddigi életem során, amit szórakozásból tettem. Ezen viszont most változtatni szeretnék, emiatt is indítottuk el a Klasszikus olvasási kihívást Dorkával, ami január 1-én kezdődik (ITT láthatjátok az infókat). Az egyik nagy kedvenc klasszikusom még mindig John Steinbeck: Édentől keletre című regénye.

Karácsonyi édességek:
Melyik könyvet szeretnéd karácsonyra?
Előző kérdéssorban is volt ez, még mindig Anthony Ryan: Ébredő tűz.

Gyertyák az ablakban:
Melyik könyv hozza meg a meghitt karácsonyi hangulatot?
Nekem inkább a család, az események, a zene, a közös főzés és fadíszítés hozza meg a karácsonyi hangulatot, nem egy könyv.

Karácsonyfa és dekoráció:
Melyik a kedvenc könyvborítód?
Matt Haig: A fiú, akit Karácsonynak hívnak. Baromira tetszik ez a borító, bár még nem olvastam a könyvet!

A karácsony öröme:
Mit szeretsz a karácsonyban? Mi a legszebb karácsonyi emléked?
Szeretem, hogy ilyenkor a családommal vagyok. Kiskoromban mindig kicsíptük magunkat, vártuk, míg csilingel a Jézuska, körülálltuk a fát és énekeltünk. Az az izgatottság, ami az éneklés alatt átjárt minket, amikor már mindenki arra várt, hogy bontogassunk, az nagyon jó volt. Szerettem gyerekkorom karácsonyait. Szeretném, ha az én gyerekeim is így néznének vissza az emlékeikre, mikor majd nagyon lesznek. Mondjuk ahhoz még meg is kéne születniük.

Szeretnék minden olvasómnak nagyon Boldog Karácsonyt kívánni. Teljenek stresszmentesen az ünnepek, sok-sok könyvvel gazdagodjatok mindannyian! Várlak titeket vissza, miután már megemésztettétek a rengeteg bejglit és töltött káposztát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése