2017. augusztus 29., kedd

Disney Book Tag



Sziasztok!
Ma egy újabb book taggel érkeztem, melyre Helie (Egy Könyvmoly Élményei Blog) hívott ki már majdnem két hete. Van még tag felkérésem, igyekszem mindet minél hamarabb hozni, csak titeket se akarlak untatni a folytonos kérdéssorokkal! Köszönöm a kihívást, nagyon jónak ígérkeznek a kérdések, Helie válaszait ITT tudjátok elolvasni, nézzetek be hozzá is!
1. The Little Mermaid/A kis hableány
Egy karakter, aki úgymond egy "partra vetett hal"/Valaki, aki szerinted nem igazán illik az író által megteremtett világba

Jól kezdődik ez a tag, erre a kérdésre elég nehezen találok választ. Általában, ha a karakter nem igazán tetszett, akkor a könyv sem, így nem tudom megítélni, hogy azért nem tetszett a könyv, mert a karakterekkel nem értettem egyet, vagy a karakter nem illett a világba. Amikor pedig tetszett a könyv, sokszor a kis balfék karakterek tették a könyvet azzá, ami. Ha hiányoznának, már nem lenne ugyanaz a könyv. Inkább a „partra vetett hal” felől közelíteném meg a dolgot. Sadie White, Abbi Glines: Te vagy nekem a levegő. Kissé butácska volt szegény, nem látta meg a nyilvánvalót. Azt mondja neki egy „rocksztár”, hogy milyen bombázó és mennyire kívánja a csábos száját, erre Sadie azon mereng, hogy ezt most mégis mire értette? Nem igazán volt jó könyv.
2. Cinderella/Hamupipőke
Egy karakter, aki jelentős átalakuláson ment keresztül

Nyeska Naomi Novik: Rengeteg című egykötetes (!) fantasy regényéből jut eszembe a mostanában olvasott könyveim közül. Egy falusi kis fruskából igazi harcos boszorkánnyá növi ki magát. A végén pedig mezítlábas erdőlakó, a természet lánya lesz belőle. (Értékelés: ITT)
3. Snow White/Hófehérke
Egy könyv eklektikus szereplőgárdával

Már az előző kérdésre is Jordan vagy Nestor Norrist akartam írni, de megláttam ezt, és nem akarok két helyre is egy könyvből hozni. Az Ikercsavar krónikák a legeklektikusabb szereplőgárdát vonultatja fel, amit valaha olvastam. Nem elég, hogy különböző fajok tagjai képviseltetik magukat, van itt démon, bukott arkangyal, vámpír, tündér, erdőszellem, pán, de még a személyiségük is annyira különböző, hogy az eszméletlen. Imádom. Olvassátok el! (Jordan első rész értékelés: ITT)
4. Sleeping Beauty/Csipkerózsika
Egy könyv, ami igencsak altató hatással volt rád
Azt hiszem legutoljára Christopher Priest: A tökéletes trükk című regényén aludtam be. Lehet volt azóta is, de ez nagyon megmaradt bennem, mert annyira már, mint a film. A filmet nagyon szerettem! A könyv számomra baromi unalmas volt! Ilyen élettörténet elmesélés szerű, nem igazán a trükkök voltak benne főszerepben. Már ameddig eljutottam, mert ez a könyv a DNF kategória áldozata lett, félbehagytam, nem hiszem, hogy valaha újra kézbe veszem.
5. The Lion King/Oroszlánkirály
Egy olyan karakter, akit valamilyen tragédia ért gyerekkorában

Melyiket nem? A legtöbb könyvben valami történik gyerekkorban, meghal egy szülő, akár az egész család, őt éri valami baleset, vagy világméretű katasztrófa. Most az aktuális olvasmányomat hozom, ez egy Hófehérke újramesélés, teljes mértékben passzol a tag természetéhez. Ez pedig C. J. Redwine: Az árnyékkirálynő. Lorelainak hívják a könyvben Hófehérke alteregóját, eleve úgy kezdődik, hogy az anyja már nem él, de pár oldalon belül az apját is elveszíti. Ekkor még csak 12 éves. A könyv felénél járok, de szegény Lorelait már most annyi veszteség érte, csodálom, hogy nem roggyant meg alatta. Céltudatos lány, azt meg kell hagyni!
6. The Beauty and the Beast/A szépség és a szörnyeteg
Egy nagy könyv, amitől először megijedtél, de mégis nagyszerűnek találtad a történetét

Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája. Azért féltem tőle eleinte, mert nem bíztam benne, hogy egy magyar környezetben játszódó fantasy lehet jó. Előítéleteim voltak, és mekkorát tévedtem! Ez a könyv nagyon jó, és pont attól jó, hogy magyar. Kissé lassan indul be, de mi magyarok is elég kényelmesek vagyunk nem? (Értékelés: ITT)
7. Aladdin
Egy karakter, akinek teljesült a kívánsága, jó vagy rossz értelemben

Ide sem a választott volt az első, amit akartam írni, de az spoileres lenne, így inkább azt megtartom magamnak. Viszont a második választottam is tökéletesen megfelel a kritériumnak. Ő pedig Kvothe, Patrick Rothfuss: A szél neve regényének főhőse. Kvothénak több kívánsága is van, az egyik, hogy megtalálja szülei gyilkosát, ebben a részben még nem sikerül, viszont egy másik, hogy bejut az egyetemre, amit el is ért. Bár az élet itt sem olyan egyszerű, mint azt szeretné, elég sokat küszködik. (Értékelés: ITT)
8. Mulan
Egy szereplő, aki nem az, mint akinek mutatja magát

Éjúr! Egyből ő ugrott be a Grisa trilógiából. Még csak az első részt olvastam, de az nagyon tetszett. Kíváncsi vagyok, mikor fogom folytatni. Szerintem már csak akkor, ha kijön a harmadik is magyarul. Éjúrral kapcsolatban én végig éreztem, hogy valami nem stimmel, de a magányos és naiv Alinát meg tudta téveszteni, ami hihetően is volt megírva. Tavalyi év egyik kedvence volt nekem ez a könyv.
9. Toy Story
Egy könyv, aminek bárcsak életre kelnének a szereplői

Ez legalább a negyedik hely, ahova Jordanékat akarnám írni, olyan szívesen találkoznék velük, hogy élőben nézzem végig Gok és Rio élcelődését! De nem, keresek másikat! Azért választom Rain Arlender: Az élet esszenciája című regényét, mert rengeteget nevettem alatta. Ha ismerném ezt a bagázst élőben, tuti vidámabbak lennének a szürke hétköznapot! Bár, a zoknijaimat messze elzárva tartanám tőlük! (Értékelés: ITT)
10. Disney Descendants/Disney Leszármazottak
Kedvenc fő gonoszod, ellenséged, vagy erkölcsileg romlott szereplőd

Bár el bírtam volna viselni kicsit kreatívabb neveket is, de a Vadaknak tetszett mostanában leginkább a gonosz bandája! Elég illusztris egy társaság. Mosolygó, Mamba és Spuri is elég kegyetlenek és sötétek voltak, ha ők lettek volna a főfőfőgonoszok, még az is ütött volna, de a Szövőember mindent vitt. Rég olvastam ilyen jól összerakott gonoszt ifjúsági regényben. (Értékelés: ITT)

Nagyon élveztem a kitöltést! Szeretem a Disney meséket, nekem a Szépség és a szörnyeteg és az Oroszlánkirály a kedvencem a klasszikusok közül. A Kishableánynak egy nem Disney feldolgozását imádom, egy japán verzió, imádom, jobban követi az alapművet, főleg a vége. Nektek mi a kedvenc Disney feldolgozásotok? Előre szólok, hogy a Star Warst nem fogadom el válasznak!

Szeretném megkérni:
Abstractelfet, Always Love a Wild Book,
Dorkát, Anya olvas,
Virágot, Never Let Me Go,
hogy töltsétek ki, kíváncsi lennék a válaszaitokra! Bárki, aki kedvet érez hozzá, vigye bátran, csak jelöljetek rajta, hogy meg tudjam nézni, nagyon szeretek tag-eket olvasni!

2 megjegyzés:

  1. Látszott rajta, hogy valamit takargat, csak az nem volt tiszta, hogy milyenek a szándékai. Amúgy örültem annak, hogy milyen karakter lett végül, mert nem lett klisés. Nagyon várom a folytatást. Jó lenne tudni, mikor adják ki a befejező kötetet :/

    VálaszTörlés
  2. Láttad az új kiadás borítóit?? Annyira szépek *.* Nekem sokkal jobban tetszik, mint az eredeti! Pedig az is tetszik!

    http://www.deszy-konyv.hu/2017/06/uj-boritot-kap-grisha-trilogia.html

    VálaszTörlés