2017. augusztus 28., hétfő

Jacob Grey: Vadak (Vadak 1.)


„Az idegen kopogtat, majd elfordítja a fejét. Egyenesen Krára néz. Most a varjak is elmentek, és a világon senki nincs itt, csak Kra és az idegen. A fiú egy aranygyűrűt pillant meg a férfi mutatóujján. Az ékszer ovális felületére valamilyen képet véstek. Egy pók potrohának és nyolc lábának éles vonalait. A férfi alig mozgó ajkakkal suttogja:
– Érted jöttem!”

Kedvenc karakterek: Kra, Morzsa, Magonc, Lydia.

Borító: Az olvasás után figyeltem csak meg igazán, mennyire részletes! Védőborító nélkül pedig baromi jó!

Végkifejlet: Nyitva hagyja a kaput a folytatásnak, viszont nincs függővég, lezárt történet.

Moly.hu, Kiadó: Kolibri, 2015, 300 oldal

Történetem a könyvvel nem valami izgi sztori. Amikor elkezdődött az ifjúsági könyves kihívás, magamnak kellett összeszedni 20 könyvet, amiből majd választ nekem a kihívás gazda. Csakhogy, nekem nem volt itthon 20 könyvem, úgyhogy körülnéztem még a „piacon”, és úgy gondoltam, ezt is érdemes lenne elolvasni, így rákerült. Augusztusra pedig őt választották nekem elolvasásra, úgyhogy kivettem a könyvtárból.
A történet központjában Kra áll. Ő egy olyan tehetséggel megáldott fiú, hogy képes a varjakkal kommunikálni. Velük él egy fészekben, az utcáról szerez magának élelmet, és ritkán elegyedik emberekkel. Egy napon azonban szörnyű veszélybe keveredik, mikor kiszabadul három bűnöző a börtönből. Egy nyomozó és a lánya segítségére siet, megmenti az életüket. Innen indul Lydia és Kra kapcsolata. Innentől elég sok időt töltenek együtt és nyomoznak a rejtélyes pókos figura után, aki Kra rémálmaiban visszaköszön.
A könyv hátulja szerint 9+ korosztálynak ajánlják a könyvet. Én hozzádobnék azért még pár évet, mert elég brutális és sötét jelenetek vannak benne. Ráadásul elég részlet gazdagon is vannak ábrázolva. Én 12 éves kor alatt nem igazán adnám gyerek kezébe. Viszont fiúk, lányok bátran vegyék kezükbe, mert szerintem kedvelni fogják.
A történet számomra izgalmas és érdekes volt. Logikusan követik egymást az események, a gyerekek bátran és összeszedetten viselkednek. Kra képes mások érdekeit a sajátja elé helyezni. Ahol kell, bűntudatot érez, ahol kell, odateszi magát, ahol kell, menekül. Gondolkodik, tervez, talpraesett egy figura, nagyon szimpatikus karakter. Felismeri a hibáit és próbál tenni ellene. 5 évet élt emberektől elzárkózva, alig beszélt valakivel, kicsit talán túl könnyen elboldogult a társaival, de mivel ez egy ifjúsági regény, lehet az lett volna a furcsa, ha nem így történik.
Lydia kettejük közül a nyitottabb személyiség, könnyebben teremt kapcsolatot az emberekkel, mint Kra. Egész jól kiegészítik egymást. Bár megígérte a fiúnak, hogy megtanítja olvasni, odáig még nem jutottunk el, talán majd a következő kötetben. Az a könyvben a legjobb, hogy nem idegesítettek a karakterek! A gonoszok kellően gonoszok voltak, (néhol talán túlságosan is, egyes jelenetek elég YA szagúak), a felnőttek is felnőttként viselkedtek, és a gyerekek is hozták azt, ami egy ilyen könyvtől várható és nem tettek olyan ostoba lépéseket, amiről tudni lehet, hogy katasztrófához vezet. Talán egy lépéstől eltekintve. Amúgy a katasztrófa elkerülhetetlen, különben nem szólna semmiről a könyv. A főgonoszok között volt egyébként egy figura, Mosolygó volt a neve, mert az arcára volt tetoválva egy mosoly. Ismerős? Szerintem egy az egyben Joker. Csak Mosolygó kopasz, Joker meg nem.
A világfelépítés nekem nagyon tetszett, mind az emberi, mind a halottak világa. Tetszett, hogy Kra miken agyal, és hogy rágja meg az információkat. Viszont ami nem tetszett, hogy megint az az egyik fő konfliktus forrás, hogy valaki valakinek nem mondd el valamit. Ráadásul nem is lett kifejtve, hogy ez rossz és nem így kéne, csak sértődés lett belőle, aztán random megbocsátás. Egy ifjúsági regényben szerintem elkelt volna egy kis megbeszélés.
Engem azért ismét megzavartak a félrefordítások, vagy minek nevezzem. Egyik helyen úgy volt leírva, hogy „kövezett konyhájú padló”. Az nem inkább kövezett padlójú konyha? Ezen azért kicsit megakadtam, de szerintem az én verzióm a jó. A másik, hogy szerintem a pókoknak nincs úszóhártyájuk, még ha óriásiak is és egy ember válik azzá. Viszont, ezen kívül helyesírási hibák nekem nem tűntek fel.
Eredeti, spanyol, bolgár,
román, perzsa, japán
Összességében egy izgalmas kis történet volt, nekem felnőtt fejjel elég kiszámítható, de gyerekként valószínű szétizgultam volna magam rajta. Fel is tettem a folytatást az ifjúságis kihívásom polcára, hátha kiválasztják nekem olvasásra. A sorozat harmadik része magyarul még várat magára, remélem, nem kaszálják el, kár lenne érte.
Nálam ez a könyv 4/5.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése