2017. augusztus 14., hétfő

Oscar-díj Book Tag

És a díjat kapja…!


Sziasztok!
A Bookhunters blogról Levandra kitöltötte ezt a baromi jó Tag-et, és megkérdezte, hogy nem lenne-e kedvem kitölteni. Naná, hogy van. Köszönöm a felkérést! Az igazság az, hogy én ezt már kinéztem valamikor március végén, sajnos akkor már bőven lement az Oscar, úgyhogy elraktam magamnak jövőre. Viszont így, hogy Levandra felkért a kitöltésre, mégiscsak kitöltöm idén is egy kis csavarral. Az igazi Oscar az előző évből válogat, úgyhogy meghagyom az idei olvasmányaimat februárra, akkor kitöltöm időben, most pedig a 2017 előtti olvasmányaimból válogatok csak! A feladat pedig az, hogy az Oscar-díj mintájára, a kategóriák könyves értelmezésre kerültek, és az alapján kell kiosztani a legjobbnak járó aranyszobrocskát.
Legjobb film
Legjobb könyv (ever) – minden műfaji és földrajzi megkötés nélkül, úgyis mondhatnám, hogy Életed Könyve. Ha ez nehéz, legyen az Év Könyve.

Valljuk be, ez egy igen nehéz kategória. Hogy lehet annyi jó és különböző könyv közül csak egyet választani? Ráadásul a friss élményeim jutnak leginkább eszembe. Ez tipikusan olyan kérdés, amiben nem tudom magam ismételni. Talán számítotok is rá. Az én választottam: John Steinbeck: Édentől keletre. Még ennyi év után is intenzív érzéseket vált ki belőlem. Nagyon megfogott és örülök, hogy az életem része.
Legjobb rendező
Legjobb író számodra az utóbbi egy évben, vagy összességében. Nehézség esetén megoszthatod posztumusz, – és kortárs-életmű díjakra.

Ezt a díjat szeretném A. M. Aranth-nak átadni, mert az első könyve után akkora fejlődésen ment keresztül, hogy instant megvenném az összes könyvét, még megjelenés előtt.
Legjobb férfi és női főszereplő
Legjobban megformált, leghitelesebb, Hozzád legközelebb álló szereplők bármely könyvben.


A férfi esetében egyszerű dolgom van, egyből eszembe jutott egy személy, mégpedig Arcturus Mesarthim. Ő Samantha Shannon: Csontszüret sorozatának egyik főszereplője, és nagyon szimpatikus volt nekem mindkét kötet alatt is, kiáll amellett, amiben hisz, jó szándékú, még akkor is inkább pozitív érzésem volt vele, mikor utálnom kellett volna. A női főszereplő esetében bajban vagyok, ez lehet annak is köszönhető, hogy inkább női főhősökről olvastam mostanában. Három szereplő között dőlt el végül a verseny, a győztes pedig Lia lett, Mary. E. Pearson: A Fennmaradottak krónikáinak főhősnője, és leginkább az első kötetben, Az árulás csókjában alakít hatalmasat, sokat fejlődik, nem hisztizik. Remélem a befejező kötetre visszatér az a Lia, akinek én ezt a díjat átadom.
Legjobb forgatókönyv
Legjobb cselekmény.


Alexandra Bracken: Sötét játszmák. Fordulatos, logikus, és számomra nagyon izgalmas volt. Az egész sorozatban az a legjobb, hogy nem néz hülyének, hanem intelligens olvasónak gondol, és ilyen stílusban írja meg az eseményeket.
Legjobb látványtervezés/díszlet
Legjobb világépítés.


Ezen nem kellett sokat gondolkodom! Vivien Holloway: Mesterkulcs, egyértelmű. Egy nagyon látványos steampunk világot kapunk, amivel csak annyi bajom volt, hogy nagyon rövid! Meg, hogy még csak az első két részt olvastam. De ez az én hibám. A sorozat borítói is eszméletlenek, a világfelépítés baromi kreatív, érzékletesen van ábrázolva, imádom!
Legjobb idegen nyelvű film
Legjobb nem angol/amerikai eredetű könyv.


Komolyan nem akartam kétszer említeni ugyanazt. Szigorúan véve nem is teszem azt. De nem éreztem kielégítőnek, ha másik könyvet tettem ehhez a ponthoz. Szerintem ez is eléggé kiszámítható lesz, de nem bánom. A. M. Aranth, gratulálok! Már a második szobrocskát gyűjtötted be! Ugyanis Acorenu – Kiválasztva kapta a díjat! Hogy miért, azt megtekinthetitek két korábbi bejegyzésemben ITT vagy akár ITT is, bár szerintem már több helyen is írtam róla. A lényeg, hogy pörgős, izgalmas, bele tudtam élni magam az eseményekbe, szerettem a világában lenni és hiányoznak a szereplői. 
Hát eléggé megnehezítettem a dolgom azzal, hogy minden olvasmányomból válogattam! Némelyik döntés elég nehezen született meg. Ti kiknek adnátok a díjat? Akiknek a válaszaira mindenképp kíváncsi lennék:
Zsófi és Bea, Könyvutca

2 megjegyzés: