2018. október 24., szerda

Archív Top 5 Szerda #4


Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!

Az utóbbi hetekben elhanyagoltam ezt a rovatot. Ennek az az oka, hogy október második témáját én már februárban megcsináltam, kedvenc gonoszok (ITT megnézhetitek), október harmadik témája kedvenc szörnyek volt, erre nem éreztem késztetést, hogy elkészítsem, erőltetni meg nem akartam. Október negyedik témája lenne a mai, ami pedig egy tavalyi téma ismétlése (az enyémet ITT megnézhetitek), kedvenc könyv, általunk választott mágikus lénnyel. Nem szeretem ismételni magam, és nem véletlen választottam tavaly a vámpírokat, abból olvastam a legtöbbet. Azóta is sok fantasyt olvastam, de inkább emberek és varázslással kapcsolatos dolgok voltak bennük, nem varázslények, így nem szeretném újra ezt megírni. Viszont nem akartam, hogy ez a hónap silány Top 5 Szerda felhozatalt mutasson, ezért egy archív témával érkeztem. A mai témát 2014 októberéből kölcsönöztem: Kedvenc könyvcímek. A már olvasott, a birtokomban lévő és a kívánságlistás könyvek között válogattam, nem kerestem rá külön extra címekre. Igyekeztem olyan könyveket mutatni, amiket ritkábban láttok nálam, hátha találtok kedvetekre valót! A jövő héti téma nagyon érdekes, azt mindenképp közzé szeretném tenni, majd nézzetek be jövő héten is!  A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, nézzetek körbe a többieknél is!

Ezt a könyvet nagyjából csak a címe miatt tettem kívánságlistára. Jó, elolvastam a fülszöveget is, meg a borító is király, de a címe az, ami felkeltette az érdeklődésemet. Folyton a Rekviem egy álomért című film ugrik be róla, ami nagyon kegyetlen, totál szétcincál érzelmileg, az egyik kedvenc filmem valaha. Ráadásul Jared Letot is ott ismertem meg, a Thirty Seconds To Mars azóta az egyik kedvenc együttesem. A könyvre visszatérve, még nem olvastam, de nagyon szeretném, itthon és külföldön is nagyon jó értékeléseket kapott a regény. Egy nő, aki a kivégzésére vár, elmeséli az életét a papnak, akit a feloldozása végett rendeltek mellé.

Ezt a könyvet Szandinál láttam meg. Egyből elkezdtem agyalni, hogy, de hát Thatcher öregségben halt meg, nemrég láttam a filmet az életéről. Most akkor mi van? Egyből meg is kérdeztem, és kiderült, hogy ez fikció! Ki gondolta volna. Én azonban totál lesokkolódtam, hogy most akkor én ezt nem értem. Szóval ez egy novellás kötet, egy roppant jól megválasztott címmel és egy figyelemre méltó borítóval. Szandi azóta el is olvasta, már közben is úgy voltam, hogy nekem ez kell, de az értékelése hatására még inkább így érzek. IDE kattintva meg tudjátok nézni!

És tényleg! Ebben a könyvben egyik átkozott dolog történik a másik után. Egy pillanatra sem hagy pihenni. Vicces és izgalmas. Egy történelem kutató intézetben járunk, akik visszautaznak az időben, hogy hiteles forrásból, élőben lássák a kétséges történelmi események. Mi üthet ki balul, igaz? Hát minden. Főleg, ha egy korábbi kutató célja az, hogy megváltoztassa az eseményeket. Ebben a részben kissé még felszínesen ismerjük meg az eseményeket, kicsit hiányoltam belőle a mélyebb ismereteket. Viszont nagyon jól szórakoztam rajta. Bővebben ITT olvashatjátok a gondolataimat róla!

Persze, hogy nem kislányom. A lovagok veszélyesek, még megvágnak a kardjukkal. Az nem elég, hogy valaki udvarias és bátor, egy lovag élete veszélyes. Nem és nem. A válaszom egy határozott nem. Nagyjából ez a beszélgetés zajlott le a fejemben, mikor először megláttam ezt a címet. Azóta már olvastam, és azt kell, mondjam, nagyon jó kis YA fantasy, ráadásul hazai környezetben. Nem vagyok budapesti, de örömömre szolgált itthoni helyszíneken, pl. a Millenárison járva hőseink nyomában lenni. Azt szerettem benne, hogy nagyon hihető volt. Mia megkérdőjelezte a varázslatos dolgokat, nem hitte el, amit lát, amíg konkrétan meg nem bizonyosodott róla, hogy márpedig igaz. Mia és Kósza kapcsolata is annyira vicces és igazi volt. Egy könnyed kikapcsolódásként gondolok rá, hideg téli napokon a kandalló mellett.

Ha nem olvastam volna ezt a könyvet, a címéről azt gondolnám, hogy milyen szép gondolat. Biztos valami romantikus. Ám nem. Sem nem mézesmázos. Sem nem romantikus. Egy világ, ahol mindenkinek van egy saját titkos világa, aminek az ajtaját, ha nagyon figyel és elég nyitott, megtalálhatja, átléphet rajta, és ha nagyon szerencsés, élete végéig ott is maradhat. Ám van, akiket kivet magából ez a másik világ, és ők folyamatosan visszavágyódnak oda, még ha rossz dolgok is történtek velük, mert ott érezték igazán azt, hogy otthon vannak. Vajon te hogy élnéd az életed, ha azt éreznéd, hogy nem vagy egész? Hogy nem ide tartozol? Csodálatos könyv, ahogy a címe is. Bővebb meglátásaim IDE kattintva elérhetők!

Ez lenne az a könyv, aminek a címét nagyon kedvelem! Amit olvastam, ott a könyveket is szeretem, remélem a másik kettőnél is hasonló lesz a helyzet, ha egyszer majd sorra kerülnek! Nektek van kedvenc könyvcímetek? Osszátok meg velem!

2 megjegyzés:

  1. Az Apa, randizhatok egy lovaggal? engem is a címével fogott meg először. :) Aztán beleolvastam, és úgy döntöttem, hogy nekem ez a könyv KELL! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És a borítója is nagyon csodás. Támogatom az ötletet, egyike a kevés YA-nak, amit szerettem, bár nem adtam rá 5 csillagot :)

      Törlés