2017. szeptember 25., hétfő

Hogyan választom a könyveimet? Book Tag


Sziasztok!
Mostanában egyre több Tag felkérést kapok, aminek nagyon örülök, mert szeretek Tag-eket kitölteni! Viszont lehet lesz olyan, amivel megkések, mert hetente egyet szoktam kitenni, hogy ne unjátok meg őket nagyon hamar. Erre a tagre Arwen hívott ki két héttel ezelőtt, az A penchart for fantasy bloggere, nézzetek be hozzá, megéri, én nagyon szeretem a blgoját, örülök, hogy a Top5Szerda keretében megismerhettem! Az ő kitöltését ITT találjátok!

1. Találj egy könyvet kék borítóval a könyvespolcodon. Mi késztetett arra, hogy ezt a könyvet válaszd?

Vivien Holloway: Végtelen horizont. Ez vonzotta a leginkább a szemem a polcnak arról a részéről, ahol a még olvasatlan könyveim vannak. Nagyon kíváncsi vagyok erre a könyvre, szeretném még idén elolvasni! A Winie könyveket nagyon szerettem, remélem ez is tetszeni fog.
2. Gondolj egy könyvre, amiről nem hitted volna, hogy tetszeni fog, mégis tetszett. Miért olvastad el?

Ilyenre nem igazán emlékszem, mert ha úgy gondolom, hogy nem fog tetszeni, akkor igazából nem kezdek bele. Olyan volt, hogy tartottam tőle, hogy lehet, hogy nem lesz olyan jó, mint szeretném, és kellemesen csalódva igazán tetszett a könyv. A legutóbbi ilyen Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája volt. Teljesen levett a lábamról! Vámpírok Magyarországon, ráadásul beleszólásuk van a politikába. Főszerepben Bori és a pálinka. Értékelés ITT!
3. Állj a könyvespolcod elé és csukott szemmel válassz egy könyvet. Hogyan hallottál erről a könyvről?

Ezzel csak annyi baj van, hogy nagyjából tudom, hogy mi hol van rajta, úgyhogy teszek két kört az ágyamon, ami felett van a polc, hogy ne tudjam, merre állok. Így pedig a következő könyv lett a választott: Sarah J. Maas: Üvegtrón. (Ne tudjátok meg, a mutatvány alatt majdnem elestem, ne csináljátok utánam!) Nem emlékszem pontosan hol hallottam róla, gondolom molyon. Azóta Youtube is tele van vele. Mindenesetre KMK Szeretetcsomag ajándékkönyve volt számomra, és nem tetszett annyira, hogy folytatni akarjam a sorozatot. Egyelőre biztos nem, van sok más sorozat, amit folytatni szeretnék.
4. Válassz egy könyvet, amit valaki ajánlott neked. Mit gondoltál róla?

Erin Morgenstern: Éjszakai cirkusz. Aki meglátta nálam a könyvet, vagy csak szóba jött, mindenhonnan azt hallottam, hogy ezt aztán el kell olvasni. Elolvastam, nem volt rossz, de nekem nem adott „hűha, de király volt ez a könyv” élményt. Megérte elolvasni, tetszett, a világfelépítés nagyon egyedi és kreatív volt, a mágikus részt imádtam, de nem lett kedvenc. Értékelés ITT!
5. Válassz egy könyvet, amit booktube/bookstagram/könyves blogokon keresztül ismertél meg. Elérte az elvárásokat?

Mondok egy pozitív és egy negatív példát. Morgan Rhodes: Királyok harca. Booktube tolta az arcomba állandóan, hogy mekkora király sorozat! Annyira örültem, hogy megjelenik nálunk is, izgatottan vártam, hogy meghozza a posta! Amit mi sem bizonyít jobban, hogy egy héten belül el is kezdtem olvasni. Aztán majdhogynem pofára estem. Nem hozta az elvárásaimat. Annyival lehetett volna sokkal jobb is ez a könyv! Értékelés ITT! A másik: Rain Arlender: Az élet esszenciája. Már többször is említettem, hogy a Bookhunters blognak köszönhetem, hogy ismerem a könyvet, kivettem könyvtárból, imádtam, utána be is szereztem, itt figyel a polcomon, nagyon imádtam, idei év Top könyvei közt még mindig szerepel. Értékelés ITT!
6. Találj egy könyvet a könyvespolcodon, aminek egy szavas címe van. Mi vonzott ehhez a könyvhöz?

Moskát Anita: Horgonyhely. Gyönyörű gerince van, az vonzotta oda a szemem. Még nem olvastam, de nagyon szeretném már, hogy sorra kerítsem végre! Erről is csupa jót hallottam, a világról vannak benyomásaim, és nagyon érdekel, hogy mit hozott ki belőle az írónő!
7. Milyen könyvet fedeztél fel filmen/sorozaton keresztül?

Cassandra Clare: Csontváros. A filmet láttam először, és bárki bármit mondjon, nekem tetszett. És nagyon kíváncsi voltam a folytatásra. Olyan nem lehet, hogy testvérek, így nem lehet vége a kapcsolatuknak! Ez volt a motiváció, ami miatt megvettem a könyvet, imádtam, aztán sorra beszereztem a többit is. Az utolsó kötetet pedig párom vette meg nekem karácsonyra megjelenés után, annyira kis cuki volt! Azt bánom nagyon, hogy akkor még nem figyeltem a borítókra, és a filmes borítóval vettem meg az első részt, ami így eltér a többi borítómtól.
8. Gondolj az egyik örökös kedvenc könyvedre (könyveidre), mikor olvastad és miért választottad?

William Golding: A Legyek Ura. Azért ezt választottam, mert épp újraolvasás alatt van, így egyből ez jutott eszembe. 14 évesen olvastam, mikor a Gyermekvasúton ifiképzésen vettem részt, és ez amolyan kötelező olvasmány volt, ezen keresztül mutatták be a deviáns viselkedést, és hogy kell kezelni. Igen, 14 évesen, mert úgy volt, hogy kisgyerekekre fogok felügyelni, de végül nem jött össze, mert nem Budapestre mentem továbbtanulni, így nem tudtam folytatni a gyermekvasutas pályafutásom, pedig imádtam! Ha tehetitek, látogassatok el Hűvösvölgyre és utazzatok egyet a vonaton.

Kivételesen nem bloggereket, hanem molyos emberkéket kérnék fel a kitöltésre, méghozzá kilencet! Épp tart egy molyos társasjáték, ahol ők a csapattársaim, kíváncsi lennék a válaszukra. Tehát kedves Hóborc csapat:
@Sweetmint
@Krisztina_7
@Arym
@bogger12
@Doria09
@kinga_cs
@ancsee
@Via_BertaVivien
@Emília5
Lenne kedvetek kitölteni? Nem baj, ha nincs blogotok, van a molyon egy zóna, ahova ki szokták tölteni a molyok az ilyen Tag-eket!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése