2018. július 21., szombat

Befejezett könyvsorozataim #2 - Olvass velem sorozatokat kihívás wrap up


Sziasztok!
Tavaly ilyen tájban kezdtem el egy rovatot, amiben a könyvsorozatoké volt a főszerep. Miket kezdtem el, miket hagytam félbe, miket olvasnék és miket fejeztem be. Azóta eltelt egy év, és szeretném frissíteni ezeket a bejegyzéseket. Kicsit változtatok az akkori sorrenden, most a befejezett sorozataimmal fogom kezdeni. Ez a bejegyzés szolgál a Sorozatolvasós olvasókihívásom eredménybemutatásának is, elvégre többet is ez alatt fejeztem be, nem lenne értelme külön megírni. A tavalyi bejegyzéseket a SOROZATOK címke alatt találjátok! Összesen hét sorozatot fejeztem be, ezekből négyet a kihívás alatt. Lehetne jobb is, viszont kíváncsi leszek, mennyi olyan sorozatot kezdtem el, amiket be is szeretnék egyszer fejezni, és mennyit haladtam a többi sorozatommal!


Könyvek szárnyán (@konyvekszarnyan) által megosztott bejegyzés,

Ez egy tök jó sorozat. Az első résszel megvett magának az írónő, engem totál be tudott csapni, és baromira megragadt emiatt bennem ez a történet. Az az érdekesség, hogy Liát egész a végéig nem sikerült igazán megkedvelnem. Nem éreztem elég erős női karakternek. Aztán a végére azért összeszedte magát. Ez egy olyan sorozat, amiben ugyan van utalás szerelmi háromszögre, de nem nyomja el az igazi történéseket.

Réta, a HaBár pultoslánya (@reta_habar) által megosztott bejegyzés,

Ezt a sorozatot egyszerűen imádtam. Többször emlegettem már, azóta be is szereztem a kicsikéket, itt virítanak a polcomon, olyan szépek egymás mellett! Brian olyan stílusban ír, hogy a könyv egyszerűen letehetetlen. A függő fejezeteket mindig úgy húzza meg, hogy az már szinte zseniális. És persze nem egy, hanem legalább két-három fejezet múlva folytatódik csak az a szál. De közbe a többi is függő! Igazi gordiuszi csomó! A történet tele van árulással, ármánnyal, politikai intrikákkal, hatalommal való visszaéléssel, hősökkel és mágiával. Vágyom vissza nagyon.

Bákonyi Gábor (@bakonyigaboralex) által megosztott bejegyzés,

Ez a sorozat már nem nőtt a szívemhez. Az egész trilógiát most tavasszal toltam le, a kiegészítő kötet még várat magára, de ettől én még befejezettnek tekintem. Nagyobb volt a füstje, mint a lángja. A főszereplőt legszívesebben én lőttem volna fejbe egy szerszámíjjal. A harmadik részre azért megemberelte magát, de még mindig nem lett szimpi. Nem nekem valók az antihősök. Nem tudok azonosulni egy olyan gyilkos kis mocsokkal, aki 14 évesen gyilkolászik és nincs benne megbánás. Az írásmóddal is gondjaim vannak. Visszatekintések vannak benne, és az a baj, hogy ha már tudom, hogy a visszatekintés után mi történik, mert az előző részben volt róla szó, már nem tudok izgulni hőseinkért, vagyis antihőseinkért.

Réta, a HaBár pultoslánya (@reta_habar) által megosztott bejegyzés,

Ez a sorozat a kezdeti lelkesedés után úgy zuhant a Marianna-árok fenekére, mint annak a rendje. Az első rész még egy igazi cuki nyári olvasmány. A másodikban azért már megláttam a gondokat. A zárókötet, amit Sorozatolvasós kihívás miatt olvastam el, már csak egy csillagot kapott. Konkrétan olyan érzésem van, hogy káros a fiatalságra nézve, ahogy a szüzesség kérdését, a párkapcsolatot és a felelősséget kezeli a könyv.

Réta, a HaBár pultoslánya (@reta_habar) által megosztott bejegyzés,

Szintén a kihívásom miatt olvastam. Két részes mindössze, az első részt tavasszal olvastam az ifjúságis kihívás miatt. Elég suttyomban jelent meg anno az első rész, akkoriban nagy hype vette körül külföldön is. Azóta azért csurognak a negatívabb értékelések is, velük értek én is inkább egyet. Áltagos romantikus regény, Ezeregyéjszaka meséi újramesélés, enyhe fokú mágiával fűszerezve. A szimbolikát élveztem benne, az nagyon jó volt, de a ruhák és az ételbemutatás már olyan szintű volt, hogy konkrétan éhes lettem.

Réta, a HaBár pultoslánya (@reta_habar) által megosztott bejegyzés,

Ez is a kihívás része volt, bár amúgy is olvastam volna, mert már nagyon akartam tudni, mi lesz az egyik kedvenc sorozatom vége. Sajnos nem hozta azt a színvonalat, amit szerettem volna. A szerkesztés, a történet és a szereplők sem azt adták, amit vártam. Az első két rész sem volt korrektúra szempontjából fényes sajnos, amiatt sem tudtam rá akkor öt csillagot adni, most pedig én vagyok a leginkább csalódott, hogy ez a kötet még elkeserítőbb ebből a szempontból. Alszom még rá párat, aztán talán írok belőle blogbejegyzést.


Réta, a HaBár pultoslánya (@reta_habar) által megosztott bejegyzés,

Egy nappal a kihívásom hivatalos befejezése után fejeztem be, de mivel kb. a harmadik napon álltam neki a kihívásnak, ezt is még beleszámolom a teljesítésembe! És végre ez a könyv meghozta a várt hatást! Nagyon jól esett elolvasni. Igaz, hogy néhol azért butácskák a szereplők, de van rá indokuk, viszont azért annak le kellett volna esni, ami elvileg a csavar volt. Az tetszett benne nagyon, hogy nem lett szokványos a vége. Hatalmas pluszpont érte. Hamarosan tuti írok belőle, itt vár az asztalon a sorára!

Prológus (@prologus_) által megosztott bejegyzés,

Végre sikerült ebből a sorozatból is naprakésznek lennem! Ez azért plusz egy, mert a sorozat még nem lezárt, ám az eddig megjelent összes részt olvastam, hála Dorkának, aki volt olyan aranyos, hogy három részt is kölcsönadott még az év elején. Még az is lehet, hogy idén jön újabb rész. Szeretem ezt a családot, szívesen lennék a tagja. És itt kicsit meg kell cáfolnom a fent leírtakat, mert végül is a Langton család is antihős, mivel tolvajok. Viszont velük tudok azonosulni, és érdekel a sorsuk. A történet egy steampunk világ, ahogy a borítóról is sejteni lehet, és örömömre szolgál látni, hogy részenként egyre hosszabb és hosszabb ideig élvezhetjük a Langtonok társaságát!


A sorozatos kihívásban öt kategóriából négyet tudtam teljesíteni, ami miatt igen elégedett vagyok magammal! Azt sajnálom csak, hogy a négyből egy volt az, ami igazán tetszett. Bízom benne, hogy idén még azért belehúzok és befejezek pár régóta tologatott sorozatot. Most például Robert Jackson Bennett Isteni városok sorozatának estem neki, utána hamarosan tervben van N. K. Jemisin Megtört föld sorozatának folytatása és befejezése is. Eléggé bizakodó vagyok az év hátralevő részével kapcsolatban! Ti mit gondoltok erről? Szerettek sorozatot olvasni vagy inkább az önálló történeteket szeretitek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése