2018. július 25., szerda

Top 5 Szerda #68



Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.


Sziasztok!

Hmhmhm. A mai egy igen nehéz téma. Nyár van, lassan már vége is lesz. Nyáron szeretnek az emberek utazni, akár autóval jó hosszú utakra. Két munkatársam is mesélte, hogy autós túrán vettek részt. Az egyik konkrétan külföldre ment, a másik pedig itthon utazott több vidékre, és ott hosszabb túrákat tettek gyalog. Ma pedig olyan könyveket kell összeírnunk, amiben ilyen „roadtrip”-ek vannak, vagyis autós/buszos/motoros utazások. Igazából ez most nem öt kedvenc lesz, hanem öt, amiben tudom, hogy volt ilyen! Vagy valami hasonló. Kevés realista művet olvasok ahhoz, hogy csak olyanokat tudjak írni. A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, nézzetek körbe a többieknél is!


Ez volt az első, ami eszembe jutott, azért is írtam a bevezetőben, hogy nem a kedvenceimet szedem össze. Nem igazán szerettem ezt a könyvet, a főszereplő nem volt szimpatikus, nem tudtam együtt érezni vele, mert felelőtlenül viselkedett és megértettem a szüleit, amiért úgy viselkedtek vele, ahogy. Bár, most, hogy végigolvastam egy pszichológiai könyvet, úgy gondolom, hogy lehetett volna máshogy is kezelni ezt a helyzetet, de sem Quentin, sem Margo nem nyertek meg magunknak, nem kedveltem őket. Azt hiányolom belőle nagyon, hogy ismertesse Margo indítékait, így nehéz helyes következtetéseket levonni.

Erre pedig a „vagy valami hasonlót” rész utal a bevezetőben. Nem teljesen roadtrip az, amikor a szereplőink menekülnek, állandóan mozgásban vannak, hogy ne találjanak rájuk. Végül is egy cél felé tartottak, de nem tudták, hogy pontosan hova. De hosszú úton utaztak négyen egy autóban, szóval végül is tágan értelmezve az. Ezt a könyvet, sőt, az egész sorozatot nagyon szeretem. Ambivalens érzéseim vannak a hamarosan a mozikba kerülő filmmel kapcsolatban. Egyrészt, nagyon várom, nagyon kíváncsi vagyok, hogy sikerült megalkotni ezt a remek történetet. Másrészt, nagyon félek tőle, hogy el fogják rontani nekem az élményt. Nagyon remélem, hogy a trilógia megfilmesítése során nem követik el azt megint, hogy kettészednek filmben egy részt.

Enyhe csalás, elismerem. Ebben a könyvben nincsenek autók. Ám van űrhajók! Főhősünk két alkalommal is hosszabb űrutazásra indult, bár egyik sem volt igazán önkéntes túra. De ettől most tekintsünk el. A könyv nekem nagyon tetszett, és nem csak azért, mert eszméletlenül szép a borítója. Belül is olyan tartalom, személyes utazás és kapcsolat van leírva, ami a szívemhez szólt. Nem mondom, hogy tökéletes, de nekem kedvenc lett.

Ez egy igazi túlvilági roadtrip. Az egész sztori egy autós utazás. Főhősünk keres valakit, Nina pedig segít neki. Nekem kissé sötét és furcsa volt a könyv, de a világ, vagyis túlvilág, amit elénk festett Benyák Zoltán, nagyon színes, élénk és érdekes. Nem olvastam azóta az írótól, viszont nemrég megszereztem a legújabb könyvét egy meglepetésdobozban, elég jókat hallottam eddig róla, nagyon kíváncsivá tett!


Tudom, tudom, ma mást se csinálok, mint sajátosan értelmezem a téma határait. A roadtrip általában autós/buszos/motoros utazás. Ebben a könyvben szekerekkel járják a vidéket. Elvégre Kvothe szülei egy vándorszínész társulat tagjai voltak! Mást se csináltak, mint úton voltak, egyik városból a másikba! Mi ez, ha nem egy véget nem érő roadtrip? A világ, a mágia itt is nagyon érdekes, sajnos a könyv számomra túl lassú volt. Túlzott elvárásokkal indultam neki, ettől nem adta azt az élményt, amit vártam, és nem lett sajnos kedvenc. Azon kevesek közé tartozom, akik olvasták, és nem zavarja őket, hogy nincs lezárva a trilógia. Vajon megjelenik valaha?


Arról, hogy mi várható jövő héten, még nem tudok nyilatkozni, mert akár hiszitek, akár nem, jövő hét szerda már augusztus! A nyár utolsó hónapja kezdődik el! Egyre rövidebb nappalok, korábban sötétedik, hidegebb lesz reggelente. Nem várom már a pulcsis időt. Vajon eltörlik végre az óraátállítás? Miért csapongok a témák között? Hogy telik a nyaratok? Tudtok igazán jó roadtrip könyvet mondani?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése