2018. július 29., vasárnap

Magical ReadAThon: RAVASZ (N.E.W.T.s) TBR, avagy miket szeretnék olvasni


Sziasztok!

Pár nap, és kezdetét veszi a Magical ReadAThon második fordulója, a RAVASZ vizsgaidőszak! A korábbi bejegyzésből már láthattátok, hogy mik is pontosan a szabályok és kategóriák, amennyiben lemaradtatok róla, IDE kattintva megnézhetitek! A játékot akkor tekintjük sikeresnek, ha legalább egy kategóriát Kiválóra teljesítjük, tehát mindhárom kategóriában olvastunk egy-egy könyvet, egy másik kategóriát pedig legalább Elfogadhatóra, vagyis összesen legalább négy könyvet elolvasunk augusztus 1. és augusztus 31. között. Ez pont az a könyvmennyiség, amit mostanában teljesíteni is tudok. Viszont nem igazán tudom, hogy mihez is lesz kedvem. Emiatt úgy döntöttem, mindegyik tárgyból, amiben mehetek RAVASZ vizsgát tenni, mindegyik meghatározáshoz írok egy-egy könyvet. Négy tantárgyból nyertem el ezt a lehetőséget, összesen 12 könyvet jelölök meg, amiből majd remélhetőleg legalább négyet sikerül is elolvasni! Az is elképzelhető, hogy végül nem abban a kategóriában fogom felhasználni az adott könyvet, ahova most betettem. Az eredeti felhívás videóját IDE kattintva éritek el! Betűk jelentése: A: Acceptable: Elfogadható; E: Exceeded Expectations: Vérakozáson felüli; O: Outstanding: Kiváló. 

ANCIENT RUNES – Rúnaismeret:
A: Egy könyv, ami a múltban játszódik:
Nemrégiben kaptam meg az írónőtől ezt a regényt, meglepődtem, mert nem is tudtam, hogy új könyvvel bővül a sorozat! Az első rész meglepő volt számomra, vagyis inkább az, hogy igazán tetszett és kutatásra sarkallt! Bízom benne, hogy ez a történet is közelebb hozza majd hozzám a történelem egy szeletét!

E: Az egyik legrégebben a polcodon porosodó könyv, amit még nem olvastál el:
Az egyik legrégebbi, rövid és hatalmas tartozás önmagam felé. Szeretném, ha tényleg elolvasnám augusztusban. Idén már nem először határozom el magam erre. Nem ígérek magamnak semmi olyat, hogy de most aztán tényleg elolvasom, mert nem stresszelem magam feleslegesen. Olvastátok a könyvet?

O: Egy olyan könyv, amit másik nyelvről fordítottak le:
Egyik legjobban várt olvasásom, szerintem ezzel fogom kezdeni az augusztust! Igazán érdekes a fülszöveg, olyan konfliktusra hegyezi ki a történetet, amit többféleképp is fel lehet oldani, kíváncsi vagyok, hogy az író mire jutott vele. Nagyon várom!

CHARMS – Bűbájtan:
A: Mágiát tartalmazó könyv:
Jövő héten megjelenik a trilógia zárókötete, naná, hogy még a másodikat sem olvastam, de mégis megrendeltem. Szeretném mihamarabb befejezni a sorozatot, mert baromi jó a történet. Az első rész, Az ötödik évszak, annyira egyedi módon volt megírva, hogy hatalmas kedvenc lett tavaly. Remélni tudom csak, hogy a folytatások is ilyen hatással lesznek rám! Egy gondom van egyelőre ezzel a könyvvel, hogy nagyon rövid.

E: Egy könyv, ami elbűvölt a borítójával:
Annyira szép ez a borító! A történet is beleillik a bűbájtan témakörébe. Mi az, ha nem mágia, hogy egy dallammal valaki képes lelkeket elragadni? Alig várom már, hogy belevessem magam a történetbe! Dorkával fogjuk közösen olvasni, úgyhogy ez a könyv tuti benne lesz a négy között!

O: Egy könyv, amiről úgy gondolod, nyomot fog hagyni, bármilyen módon jelentőséggel bír:
Úgy érzem, hogy lelkileg engem meg fog terhelni ez a kötet, vagy legalábbis bizonyos részei. Szeretem azokat a történeteket, amik fantasy műfajában megírt társadalomkritikát tartalmaznak. Ez a kötet pont ilyennek tűnik abból, amiket eddig hallottam róla. Mivel novelláskötet, a januárban tett fogadalmaimhoz is jó lendületet adhatna.

DIVINATION – Jóslástan:
A: Egy jövőben játszódó könyv:
Űrhajók vannak a borítón, mivel ma még nem rutinszerű az űrutazás, úgy gondolom, ez a jövőben fog játszani. Humoros könyvre számítok, eleve a sorozat címe, az, hogy Bobiverzum, már a humorfaktort karcolja nálam. Remélem, nem lesz nagyon sci-fis sci-fi, ha túl sok és száraz technikai leírás lesz benne, azt lehet, hogy unni fogom. Meglátjuk. A humora viszont kecsektető!

E: Egy 200 oldalnál rövidebb könyv:
Végre egy jó kis kategória! Egy rövid könyvvel gyorsan is lehet haladni! Viszont szerintem megint egy nehezebb olvasmányt választottam. Terveim szerint, még júliusban elolvasom a Csillagport, azért is tettem be ebbe a kategóriába az író másik kötetét. A fülszöveg alapján ez is kissé lelkizős regény lehet, a borító pedig gyönyörű. Tudom, hogy van, aki nagyon szereti, van, aki pedig nagyon nem szereti az író stílusát, én bízom benne, hogy nekem pozitív élményt fog jelenteni!

O: Olvass egy mitológiai regényt:
Kettő olvasatlan könyvemen van a molyon ez a címke. A másikat, Római regék és mondák, úgy érzem, hogy nem így kell olvasni, hanem elkezdeni és mondánként haladni vele, mikor az embernek hangulata van hozzá. Ennek a borítóján pedig sárkány van. Én meg imádom a sárkányokat. Bár, a másik címke, a mágikus realizmus, eddig nem lett a barátom, talán ez a mű lesz a vízválasztó.

HERBOLOGY – Gyógynövénytan:
A: Egy zöld borítójú könyv:
Egyik legújabb beszerzésem, (Líra hőségakció), és szerencsére az egyik legzöldebb könyvem is! Régóta nagyon szerettem volna ezt a könyvet a birtokomban tudni, és most nem tudtam kihagyni ezt a kiváló lehetőséget. Most pedig milyen jól jött! És ráadásul sárkányok, őket pedig nagyon szeretem. Eddig csak jókat hallottam róla, molyon is 90%-on áll. Ez nagyon jó jel.

E: Egy könyv illusztrációkkal:
Már régóta megvan ez a könyv, biztos, hogy akkor is átlapoztam, de már el is felejtettem, milyen gyönyörű ez a kiadás! Színes térkép a belső oldalon, gyönyörű a borítója a védőborító alatt. Nem is értem, miért nem vettem még kézbe. Most, hogy átlapoztam, az illusztrációk és a csodálatos egyéb megoldások miatt kedvet kaptam azonnal nekiállni! Még jó, hogy molyon rajta van az illusztrált címke!

O: Olvass egy könyvet, aminek a címében szerepel az egyik szó az alábbiak közül: fény/levegő/nap/víz (light/air/sun/water):
Szintén két könyvből választhattam volna, de A Fényigézőhöz sajnos még a Gyülekező árnyakat is el kéne olvasnom, az meg tuti nem fog összejönni. Ezt a könyvet a születésnapomra kaptam a munkatársaimtól még márciusban. Nem tudom, mit várjak ettől a könyvtől, a filmet nem láttam, a borító alapján pedig egy ember egy másik lénnyel fog romantikus kapcsolatba lépni. Egyelőre szkeptikus vagyok, majd meglátjuk. Láttátok, vagy olvastátok? Milyen volt?


A kihívást a Twitteren is követhető, @MagicalReadathn néven! Instagramon pedig a #NEWTsReadathon2018 hashtag használatával tudod másoknak is megmutatni, miket olvasol! Most megyek, le is csekkolom, ki miket választott, és megmutatom én is mindenkinek, nagyon szép kis kupac lett ebből a tizenkét könyvből! Milyen jó is lenne, ha tényleg mindet el tudnám olvasni. Ahhoz mondjuk konkrétan egész hónapban szabira kéne mennem! Részt vesztek a játékban? Miket terveztek olvasni?
A vizsgák és tárgyak fordítását INNEN puskáztam!


2 megjegyzés: