2018. július 17., kedd

Nyári olvasmánytervek book tag





Sziasztok!
Tök jó kis tag-re lettem kihívva nemrégiben! Dorka, az Anya olvas blogról kért fel a kitöltésére, az eredetit pedig Evelin, a Pergamenre hányt szavak bloggere készítette el. Nem talált olyan kérdéssort, amit szívesen kitöltött volna, így megalkotta a sajátját! Nagyon jó ötlet volt, ugyanis itt nem azokból a könyvekből kellett választani, amiket már olvastál, hanem amiket a nyáron tervezel! Tök szeretném, hogy nekem is legyen ennyi kreativitásom. Nem sok, csak egy kicsi! Igaz, hogy a nyár fele már elment, de ezzel most ne is foglalkozzunk! Ezt ne vegyétek szentírásnak, valószínű nem ezt a 10 könyvet fogom a nyáron elolvasni, még az is lehet, hogy már nem fér bele ennyi szeptember első napjáig. De elég a fecsegésből, vágjunk is bele! Dorka válaszait ITT találjátok, Evelin eredeti bejegyzését pedig ITT éritek el!
1.Tengerpart – avagy egy könyv, amiből sugárzik a forróság
Magam se gondoltam volna, de egy csomó olyan könyvem van, aminek a címében vagy a borítóján tűzzel kapcsolatod dolog van! Elképesztő! Ezek közül, amit leginkább olvasni szeretnék, az Anthony Ryan: Az ébredő tűz című regénye. Hát nem gyönyörű ez a borító? Sárkányok! Imádom a sárkányokat, szóval nagy reményekkel nézek a könyv elébe!

2. Sátorozás – avagy egy könyv, amivel sötét éjszakákat vészelhetsz át
Igazából, akkor is képes vagyok éjszaka olvasni, ha rossz a könyv, mert ha már csak 100 oldalam van hátra délután, akkor azt már „csakazértis” végigolvasom. Sötét éjszakát én valami nagyon cukimuki vagy vicces könyvvel szeretnék átvészelni, mert nem szeretek félni. Épp emiatt esett a választásom Neil Gaiman: Csillagpor című könyvére. A film nagyon jó, szerintem a könyvben sem fogok csalódni, bár még nem olvastam Gaimantől eddig.

3. Strand és napozás – avagy egy könyv, aminek a borítója passzol a színes nyárhoz
Egyértelműen Django Wexler: Az Ezer Név! Látjátok, milyen színes és hívogató? Mellette pedig marcona és veszélyes! Bírom ezt a kombót! Baromira szeretném már olvasni ezt a könyvet! Bár lehet, hogy szeptember lesz belőle, de tuti az elkövetkezendő három hónapban elolvasom!

4. Szieszta – avagy egy könyv, ami kikapcsol a nyári hőségben
Engem minden jó könyv kikapcsol. Előre nem tudom megmondani, hogy mi lesz jó, csak remélni tudom, hogy az összes könyvem jó, bár ez a nagy számok törvénye alapján nem igazán valószínű. Meg hát ugye az ember sokszor csalódik a kedvenceiben is. Nagyon bízom benne, hogy V. E. Schwab: Egy kegyetlen dal című regénye pont ilyen kikapcsoló lesz a nyári hőségben. Ami pont nem ma van, mert ma szakadt az eső.

5. Szórakozás – avagy egy könyv, ami vidám perceket ígér
Hmmmm. Lehet, hogy végig kellett volna olvasnom a kérdéseket, mielőtt nekiállok? Sajnos már ellőttem a Csillagport, mint vicces könyv. Más vidámságforrást kell keresnem. Talán Melissa de la Cruz: Az Elveszettek szigete című regénye fog még vidámságot lopni a hétköznapjaimba. Jóféle ifjúsági regénynek tűnik. Kár, hogy a sorozat itthon befuccsolt. Szerintem nagyon menő a gondolat, hogy a gonosz mesehősöknek gyerekei vannak! Az a jó az ilyen TBR típusú tag-ekben, hogy az ember még inkább kedvet kap a saját könyveihez!

6. Csónakázás – avagy egy könyv, amihez csend és nyugalom kell
Robin Hobb: Az orgyilkos tanítványa. Azon egyszerű oknál fogva, hogy szeretném nyugodtan elolvasni, és nyugodtan élvezni egy klasszikus fantasyt, amit mindenki imád. Nem akarom, hogy bármi megzavarjon, hadd élvezzem ki úgy, ahogy azt megérdemli Hobb világa.

7. Jegeskávé és jégkrém – avagy egy dermesztő történet
Csak azért gondolom, hogy kissé dermesztő lesz, mert havazik a borítón. Kir Bulicsov: Túlélők című regénye nagyon érdekesnek tűnik, az augusztust biztos vele fogom kezdeni, már többször írtam róla, nagyjából arról szól, hogy egy új bolygón kell új életet kezdeniük. A felnőttek az óhazát, a gyerekek pedig az újhazát tekintik otthonuknak. A fülszövegből ezt szűrtem ki, és nagyon érdekel, hogy oldja fel az író ezt a konfliktust.

8. Fesztivál – avagy egy pörgős, gyorsan kivégezhető történet
Nagyon bízom benne, hogy Erika Johansen: Tear királynője épp ilyen hatást fog nálam elérni. A könyv összesen 352 oldal, ha tényleg úgy leköt, akkor azt maximum 3 nap alatt elolvasom. Nagyon sok jót hallottam a könyvről, sajnálatos, hogy a kiadó nem profitált belőle, és tudtommal veszteséges volt a sorozat befejezését kiadni, de szerencsénkre megkaptuk a lezáró részt is!

9. Nyári zápor – avagy egy könyv, amivel szívesen bekuckóznál a lakásba
Anna barátnőmtől kaptam kölcsön újraolvasásra J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve című regényét. Azt mondtam neki, ha van időm, egy nap alatt is képes vagyok kiolvasni. Hát várom azt a napot, amikor ezt be is teljesíthetem! Tipikus kuckózós, nosztalgiázós érzésre számítok ettől a regénytől! Gyerekként imádtam! Tervezem angolul is olvasni, csak előbb fel kéne tornázni a saját könyveim olvasottságát, hogy könyvtárba menjek megint.

10. Túra – avagy egy könyv, ami el fog fárasztani, mire a végére érsz
Több vaskos kötetet is említettem már, ami már csak a mérete miatt is ki fog fárasztani, de bízom benne, hogy ez a könyv jobban fog tetszeni, mint az író Jorgos sorozata, amit a tavasszal olvastam. Mark Lawrence: Vörös nővér című könyvének szerintem jobb lett az összesített fogadtatása, mint A Széthullott birodalomnak, vagy csak én reménykedem benne. Meglátjuk.

Hűha, komolyan kedvem támadt minden könyvet egyszerre olvasni! Ti voltatok már így? Mivel már elég sok eltelt a nyárból, nem hívnék ki senkit, viszont, akinek kedve támadt kitölteni, annak bátran ajánlom! Vagy akár annak, aki most nem tudja, mit olvasson, így áttúrhatjátok az olvasatlan könyveiteket a válaszok keresése közben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése