2017. március 20., hétfő

Liebster Blog Award


Díjat kaptam!!!

Sziasztok!
Pár napja, mikor megnéztem a személyes frisseimet, meglepődve tapasztaltam, hogy Sol és Levandra jelöltek engem is a Liebster Blog Awardra! Nagyon örültem neki, mert hát az én blogom még nagyon fiatal, sose gondoltam volna, hogy ilyen hamar felfigyelnek rá mások, és értékelik az erőfeszítéseimet azzal, hogy olyan visszajelzéseket küldenek, hogy tetszik nekik, amit csinálok! Nagyon szépen köszönöm a Könyvvadászok két bloggerének, hogy gondolt rám, és már nem először mutatják, hogy kedvelik a blogom! Ami nem mellesleg kölcsönös! Nézzetek fel hozzájuk, szerintem tetszeni fog neked is! Tudom, hogy ez egy névleges díj, de nekem sokat jelent! Borzasztóan tetszettek a kérdések, élmény volt válaszolni rájuk és nagyobb fejtörést okozott hasonló jó kérdéseket összehozni.
A díj úgy működik, hogy megválaszolom a tíz kérdést, amit nekem tettek fel, utána felteszek én is tíz kérdést, és átadom a díjat más bloggernek, ezzel is jobban megismerve a blogját és őt magát. Íme a szabályok pontokba szedve, hogy átlátható legyen:
1. Nevezd meg és linkeld be a bloggert, akitől a díjat kaptad, és köszönd meg neki            
2. Válaszolj az általa feltett 10 kérdésre!                    
3. Tegyél fel 10 kérdést!                       
4. Add tovább a díjat más blogger(ek)nek!                 
Lássuk Sol és Levandra kérdéseit:
Miért indítottad a blogodat?
Azért indítottam blogot, mert szerettem volna kicsit nyitottabb lenni, könnyebben kommunikálni, nyitni a világ felé. Úgy érzem, eddig jót tett a személyiségemnek, hogy belevágtam, nagyon szeretek bejegyzéseket írni, és mindig izgatottan várom a fogadtatást.
Mi az eddigi legkedvesebb élményed, ami a blogodhoz köthető?
Azt a díjat mondani ér? Emellett az volt eddig a legkedvesebb, mikor egy író megosztotta a bejegyzésem az oldalán. Érdemesnek találta az írásomat arra, hogy megmutassa az olvasóinak. Ez baromi jó érzés! Az első alkalom óta ez már többször is megismétlődött, de minden alkalommal vigyorgok, mint a tejbetök!
Miért szeretsz olvasni, mit jelent számodra az olvasás?
Azért szeretek olvasni, mert kicsit el tudok bújni a történet mögé! Egy jó könyvnél még azt is érzem, mintha ott lennék én is a szereplők mögött egy lépéssel, vagy a mellettük lévő asztalnál az ivóban. Párom szerint a könyvek mögé menekülök a problémák elől, ebben is van valami. De ezen próbálok változtatni.
Mi a legfontosabb számodra egy regényben?
A legfontosabb számomra az, hogy el tudja velem hitetni, hogy ez a történet megtörténhet. Akármilyen sárkányos-varázslós-démonos-vámpíros fantasyról is legyen szó, én akkor tudom leginkább élvezni a regényt, ha elhiszem, és bele tudom élni magam.
Miért ajánlanád a mai fiataloknak az olvasást?
Ez attól függ, hogy az a fiatal mire fogékony. Ha szereti a humort, akkor azt mondanám neki, hogy egy jó könyv amellett, hogy megnevettet, még el is tudod képzelni, nem kell lusta módon a szemedre hagyatkozni. Ha valaki szereti a romantikát, akkor azt mondanám, hogy azért, mert annyira változatos szerelmi történeteket lehet manapság már olvasni, nem kell folyton se veled se nélküled típusú filmeket nézni, hogy megkapd az élményt. Ha valaki szereti a fantasztikumot, neki azért ajánlanám, mert a fantázia határtalanságát egy könyvnél jobban nem lehet feszegetni. A filmek (mindamellett, hogy én is szeretem őket) ellustítják az agyad, nem kell neked elképzelni. Én imádom azt az élményt, ahogy a fejemben megelevenedik egy szereplő vagy egy cselekmény. Lesz keze, lába, arca, mimikája. Szeretném, ha ezt ők is átélnék.
Mi alapján választasz könyvet magadnak?
Általában azt szoktam megnézni, hogy milyen műfajú a regény, milyen címkék vannak hozzá, milyen hasonló könyveket hoz a moly, a figyeltjeim mennyire szerették, és tudom, hogy ezt nem illik, de engem befolyásol a borító. Fülszöveget ritkán olvasok, mert nagyon sokszor spoileres, és szeretem magam felfedezni a regényt. Lehet, hogy a fülszöveg csak apró információkat tartalmaz, de szeretem magam megtalálni őket.
Van-e olyan könyv, amit időről időre újra elolvasol, és még mindig nem untad meg? Ha igen, melyik az?
Nem szokásom újraolvasni. Annyira sok jó új megjelenés van, és annyira sok jó régi/régebbi könyv, amit még nem olvastam, hogy sajnálom az időt az újraolvasásra. Pedig többet is szeretnék újra elővenni, mert kíváncsi vagyok, felnőtt fejjel milyen élményt nyújtanának. Ezek a Harry Potter sorozat, A legyek ura és az Édentől keletre lennének.
Hagytál már félbe könyvet? Ha igen, miért?
Igen. Tavaly év végén kezdett ez szokásommá válni. Előtte minden könyvön végigszenvedtem magam, ha kellett, mert úgy voltam vele, hogy kíváncsi voltam, mit hoz ki a könyvből a szerző, hátha jó lesz a vége, hátha rájövök, mások mit szeretnek benne. De már meguntam, erre is sajnálom az időmet. Inkább olvasok olyat, ami tetszik.
Olvastál már bármilyen nem regényes formában írt irodalmi művet? Ha igen, mi volt az, és milyen élmény volt?
Nem hiszem. Hangoskönyvet hallgattam már, de az nem írott, így az nem ér. Pont itthon vagyok a gyerekkori szobámban, körülnéztem, és még így sem ugrik be semmi, úgyhogy a válasz egy határozatlan nem.
Ha a legjobb barátodnak kellene ajánlanod egyetlen egy könyvet, amit feltétlenül el kell olvasnia, melyik lenne az?
Ez egy nagyon nehéz és gonosz kérdés. Még nagyon gyerekcipőben érzem magam olvasás terén, még messze nem olvastam annyi könyvet, és olyan széles skálán mozgó könyvet, mint amennyit szerettem volna. Mindemellett viszont nagyon sok jó könyvet olvastam. Viszont a legjobb barátomnak nem hiszem, hogy azonos ízlése lenne velem, nem hiszem, hogy bejönne neki az ifjúsági és a fantasy vonal. Azt hiszem, neki a Jane Eyre-t ajánlanám. Bár még csak hangoskönyvben volt meg a történet, de nekem baromira bejött és rengeteg gondolkodni valót hagyott maga után.
Az én kérdéseim a következők:
1. Van megszokott időszak, amikor általában írod a bejegyzéseket vagy random?
2. Hogy állsz neki egy bejegyzés megírásának? Akár könyvértékelés, akár más téma, van valami általános séma, amit követsz?
3. Követed a könyves Youtuber-eket? Ki(k) a kedvence(i)d?
4. Melyik volt a legnagyobb csalódásod könyvben?
5. Melyik könyveket/stílusokat/kliséket kerülöd?
6. Melyik írótól olvastál eddig a legtöbbet? Kedvencednek tekinted?
7. Mennyire szoktad elolvasni a frissen beszerzett könyveidet?
8. Melyik a legrégebb óta birtokodban lévő olvasatlan könyv és mióta képezi a könyvtárad részét?
9. Olvasáson/blogoláson kívül van olyan hobbid, amit űzöl?
10. Mi a kedvenc ételed?
Sikerült ezt a bejegyzést is jól elhúznom, de nem baj. Szeretném továbbadni a díjat a következő bloggereknek:
Látom, hogy mindhárman megkaptátok pár éve ezt a díjat, de remélem, elfogadjátok tőlem is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése