2018. január 31., szerda

Top 5 Szerda #52

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.


Sziasztok!
Ma már azért jóval pozitívabb téma következik, szívesen is beszélek róla. A mai bejegyzés a kedvenc műfajom rejtett gyöngyszemeiről fog szólni. A kedvenc műfajom a fantasy, úgyhogy ma olyan fantasy könyveket mutatok nektek, amik nagyobb figyelmet érdemelnének. Nem fogok meglepetést okozni a választásaimmal, viszont szeretnék kihasználni az alkalmat, hogy mondjak róluk pár pozitív szót. A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, ahol megnézhetitek az egyre bővülő bejegyzéseket!

Nagyon szeretném olvasni a folytatást. Ahhoz viszont az kell, hogy minél többen olvassuk és szeressük a történetet. Látjátok ezt a gyönyörű borítót? Hát ellen tudtok neki állni? Jó, kicsit sok minden meg van engedve nekik, ahhoz képest, hogy milyen fiatalok, de ennek is megvan az oka. Ráadásul zenélnek, instrumentális rockzenét! Imádom. Úgy elmennék egy koncertjükre! Hiányoznak Soleil testvérek és barátai.


A harmadik rész már a polcomon csücsül, olvasásra vár, hamarosan el is kezdem. Nekem nagyon tetszett az első két rész, a második még jobban, mint az első. A történet egy időutazós, görög mitológiát használó ifjúsági sorozat. Szerettem, hogy a karakterek képesek voltak fejlődni. Szerettem, hogy nem lettem hülyének nézve olvasás közben, szerettem, hogy az információk okosan voltak adagolva, nem unalmasan. Nagyon jól indult a tavalyi évem, hogy egymás után olvashattam.

Az első Mini-könyvklubos könyvem volt, ami nagyon jól megalapozta a hangulatomat a bagázsban. Egy magyar fantasy sorozat első része, ahogy a vámpírok köztünk élnek, és befolyással vannak a politikára. Nagyon realisztikusan van benne ábrázolva a magyar helyzet. Nem kell nekünk New York vagy London, az izgalmak Budapest utcáin is megtalálhatók! Ráadásul az egyik vámpírt Bélának hívják. Béla for President!


Nem hagyhattam ki. A moly szerint 35-en olvasták ezt a könyvet. Biztos, hogy ez a szám nagyobb a valóságban, de azért a moly eléggé reprezentálja a valós helyzetet. Tavalyi év egyik legnagyobb meglepetése volt számomra. A csapat nagyszerű, a karakterek külön is egyéniségek, izgalmas és kellően véres. Egy erdőszellem, aki elfelejtette a múltját, a világ veszélyben és vissza kell térnie, hogy újra az legyen, aki volt. Ám ehhez vissza kell szerezni az emlékeit. Hogy fognak a régi emlékei kollaborálni a régiekkel? Képes lesz azzá válni, akivé válnia kell? Szerintem ez egy nagyon érdekes alapkoncepció. Ráadásul a borítói ennek a sorozatnak is gyönyörűek.

Ez a nagyon megható történet a barátságról, az önmegvalósításról, a vágyakról, az elfogadásról, a társadalmi elvárásokról. Vannak hibái, de én ezek ellenére is szerettem és elhasználtam egy százas zsepit, annak ellenére, hogy tudtam, mi lesz, mert láttam a filmet. Szerintem a film jól követi a könyvet, hű maradt az alapanyaghoz, ám a könyv jobban rámegy Jess személyiségére és családi hátterére. Jess jellemfejlődése Leslie barátsága miatt nagyon látványos. Nekem tetszett, szerintem olvassátok el ti is.


Nagyrészt úgy tűnik az ifjúsági vonalon maradtam. Nagyon sajnálom, hogy több benne a magyar író, mint a külföldi! Mindegyik könyvet és sorozatot nagyon tudom ajánlani, engem megvettek maguknak! Ti melyik műfajt szeretitek a legjobban? Tudnátok mondani onnan rejtett gyöngyszemeket?

5 megjegyzés:

  1. 1. könyv/sori: Valamiért mindig Aramanth-nak akarom olvasni... XD Dereng, hogy szemeztem már a sorival, de még nem jutottam odáig, hogy felkerüljön a várólistámra. :)
    2. Hű, ez bátyámnak tuti tetszene! :D Teljesen bele van b...izé, szerelmesedve a görög mitológiába. ^_^ Az első elolvasott könyve az Odüsszeia volt. :D
    3. Pont nálad találtam rá erre a gyöngyszemre, ami azóta kívánságlistás is lett, de mivel jelenleg sok várólistásom van, most kicsit várat magára a beszerzése...
    4. Rémlik, hogy ezt is nálad láttam először, de már akkor megfogott a borítója. :3 Asszem, ezt is beszerzem előbb vagy utúbb. ^_^
    5. Fú, a filmet én is láttam egyszer régebben és nagyon tetszett! :)

    Amúgy nálam is a fantasy a nyerő. :) Bátyámmal a Sárkánydárda krónikák rajongói vagyunk, valamint a Káosz ciklus is nagyon jó, bár nem tudom, hogy ezek mennyire ismertek. ^_^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülnék, ha olvasnád őket, és neked is tetszenének! Főleg, ha nálam láttad őket először :) :)
      Ezeket konkrétan nem ismertem, de Dragonlance könyveket ismerek, bár még sosem olvastam. Viszont szeretnék, mert úgy tudom, hogy ez is, meg a Cherubion könyvek is régi típusú fantasyban nagyon jók!

      Törlés
    2. Biztos fognak tetszeni. Az esetek többségében bejönnek azok a könyvek, amiket kiszemelek. Eddig ritkán nyúltam mellé. Ha meg még ajánlod is, akkor biztos nem fogok csalódni bennük. :) Igazából A szél nevét is nálad láttam, és az is tetszett. :)
      Jajj, hát nagyon jók! A Cherubion könyvek nem is tudom igazán, hogy honnan indultak nálunk, de nagyon bejöttek. ^_^ A Dragonlance-mánia pedig onnan ered, hogy egyszer(asszem) karira Ádi megkapta a Sötét szívet, ami Kit és a tesói gyerekkoráról szól, meg volt egy Dragonlance rajzfilm is...Azóta lassacskán gyarapítom a kollekcióját azokkal a kötetekkel, amiket épp sikerül elcsípni. :)

      Törlés
    3. Ja, és miután olvasta őket, kölcsönkérem, hogy én is elolvassam. :D

      Törlés
    4. Jól esik, hogy ezt írod, köszönöm ^^
      Te szaporítod tesód kollekcióját? Hát ez igazán rendes tőled!!

      Törlés