2018. január 5., péntek

Olvasmányaim összegzése! #8

Decemberben olvasott könyveimről olvashattok!


Sziasztok!
Mint azt már említettem egy másik bejegyzésben, megszűntetem a „Mit fogok olvasni” típusú bejegyzéseket a hónap elején, mert azt vettem észre, hogy sok változás nem szokott lenni a hó eleji állapothoz képest, maximum kevesebb könyvet olvasok el. A rovat nem szűnik meg teljesen az életemben, azonban csak Istagramon és a molyos zónámban fogom megosztani, itt a blogon nem írok róla külön. Most pedig lássuk, hogy sikerült teljesítenem az előző év utolsó TBR bejegyzéséhez képest!

Soman Chainani: Jók és Rosszak Iskolája (2017. december 02. – 2017. december 06.)
Ez az ifjúságis kihívásom novemberi könyve volt, amiről december 15-ig kellett értékelést írva jeleznem, hogy teljesítettem. Molyra írtam már róla, a blogbejegyzés is kész, jövő héten kerül majd publikálásra. Kicsit megcsúsztam az időbeosztással decemberben, a két ünnep között hoztam be kicsit a lemaradást. Ahhoz képest, hogy több, mint 500 oldal, nagyon jó ütemben olvastam el. A könyv érdekes és élvezetes volt, bár nem voltam vele teljes mértékben megelégedve. Egy iskolában játszódik, ahol hercegnőket/hercegeket és galádokat/boszorkányokat képeznek. Nem mindenhol tudtam eldönteni, hogy mennyire is vegyem komolyan, amit ír, hogy paródiának szánja-e vagy sem. Ez kissé megzavart. Viszont vannak benne nagyon szép és fontos gondolatok önmagunk elfogadásáról és a társadalmi beilleszkedésről.

Jodi Taylor: Egyik átkozott dolog a másik után (2017. december 07. – 2017. december 21.)
Itt is köszönöm a Galaktikának, hogy eljuttatták hozzám a könyvet. Pont akkor sikerült olvasni ezt a könyvet, mikor majdhogynem levegőt venni sem volt időm, ezért tartott ennyi ideig. Amikor volt időm leülni, akkor sokat haladtam vele, ezalatt a két hét alatt talán három vagy négy nap volt, hogy olvastam, szóval ez ne rettentsen el senkit. Egy humoros, időutazós sci-fi történet egy igen vagány csajszival a központban. Látjuk, hogy lesz időutazó, végigkísérjük a kiképzésen, a küldetések előtti tanulási fázison és a veszedelmeken is. Pörgős volt, izgalmas és érdekes. Annyi kis problémám volt vele, hogy kicsit felszínesen voltak érintve a dolgok, mindenbe csak úgy belekapunk. Sorozatindítónak jó könyv, viszont olvastam volna még részletesebben a folyamatokról. Bővebb értékelés ITT található.

Szirmay Ágnes: Szerelemre castingolva (2017. december 22. – 2017. december 26.)
A decemberi ifjúságis kihívás könyve volt, amit még decemberben sikerült is abszolválnom, azóta az értékelés is kiment, bár azt is megírtam már decemberben. Az e havi klasszikus olvasós kihívás miatt a januári lehet, hogy megint februárra tolódik, de már csak 3 forduló van és végeztünk! Egy cuki kis romantikus történet két barátról, akik elmennek egy szereplőválogatásra, ahol aztán be is kerülnek, ám nem úgy történnek a dolgok, ahogy Viru, a főszereplőnk elképzelte. Kicsit naiv, kicsit klisés, kicsit gyerekes, de szerethető történet volt. Bővebb értékelés ITT.

Carrie Fisher: A hercegnő naplója (2017. december 27. – 2017. december 30.)
Decemberben a Mini-könyvklub-os szabadon választott memoár kötet volt. Szinte az utolsó pillanatban olvastam el és aznap még gyorsan értékeltem is. Nem volt hosszú, igazából egy délután alatt elolvasható. Sajnos nem hozta a hozzáfűzött reményeimet, ami sztorik vannak benne azok érdekesek, csak kevés és hosszan elnyújtva. Harrisonnal folytatott viszonya és a rajongói sztorijai teszik ki a könyv legnagyobb részét. Szívesebben olvastam volna még a forgatásról, a film hatásáról az életére és arról, hogy egy 19 éves lány hogy élte meg a hirtelen hírnevet. A naplórészletekből is inkább a szerelmi élete és a kétségei jönnek le, ami tetszett, viszont abban sem volt a forgatási élményeiről semmi. Bővebb értékelés ITT.

Csátvák Soma: Az ösvény című könyvét még december utolsó napján elkezdtem, de nem fejeztem még be. Kicsit lassan haladok vele, érdekes a világfelépítés, de a történetvezetést még kissé szoknom kell. S. J. Kincaid: A kárhozott című könyve sajnos megint tolódott. Ha nincs a hónap közepén az a két hét időhiányom, simán meglettek volna ők is. Januári klasszikus kihívás után februárban végre már csak azért is elolvasom Mark Lawrence: Tövisek hercegével együtt, Jorge már nagyon dühös, hogy tologatom. Ti hogy zártátok az évet? Sikerült mindent elolvasni, amit szerettetek volna?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése