2018. január 29., hétfő

High fantasy Book Tag


Sziasztok!
Tegnap láttam már a Prológus oldalán ezt a taget, ami nagyon megtetszett! Egyrészt azért, mert tök jók a kérdések, másrészt azért, mert megtudtam, hogy ezt Arwen találta ki! Egy ideje a tag-ek kérdései nagyon ismétlődőek lettek, úgyhogy nagyon megörültem ennek, mert úgy vélem, hogy egyedire sikeredett. Ráadásul, imádom a fantasyt, úgyhogy különösen közel áll hozzám ez a kérdéssor! Aztán ma reggel látom, hogy Arwen ki is hívott rá, amit ezúton is köszönök! Az ő kitöltését ITT találjátok, a Prológus bloggereinek válaszait pedig ITT.


TÉRKÉP – minden magára valamit adó high fantasy rendelkezik egy térképpel.
Melyik a kedvenc térképed egy könyvben?


Hmhmhm. Őszinte leszek veletek. Szeretem a térképeket, amikor van a könyvben, akkor követem is benne a hősök útját, viszont utólag nem tudom megmondani nektek, hogy melyik könyvben, milyen térkép volt. Egyedül az Eragonra emlékszem, mert azt négy könyvön keresztül nézegettem, meg A hobbitra, mert az meg tegnap volt a kezemben. A fenti térkép az Eragonból van.

KIRÁLYI PALOTA – ami kiemelkedik a tájból.
Mondj egy olyan tavalyi olvasmányt, amely kiemelkedett a többi közül!
Egyet nem tudnék mondani, inkább nézzétek meg, hogy miket raktam a 2017-es toplistámba, amit ITT értek el! Előjáróban megemlítem a két első helyezettet: Rain Arlender: Az élet esszenciája és Robert Jackson Bennett: Lépcsők városa.

KIRÁLYNŐ – vannak a tesze-tosza királynék, és vannak a belevaló, uralkodásra szánt királynők.
Mondj egy utóbbit, azaz egy erős női karaktert!


Forrás: port.hu
Az egyik legutóbbi regényemből mondanék egy szereplőt, méghozzá Gárdonyi Géza: Ida regényének címszereplőjét. Ó Ida egy zárdában nevelkedett, évekig nem is járt otthon, apja nem foglalkozott vele, sőt el akarta távolítani maga mellől. Ida megtanulta a zárdában az illemet, viszont nem tanulta meg, hogy kell a férfiakkal viselkedni, nagyon szigorú erkölcsökkel rendelkezik. Annak ellenére, hogy családja nem támogatta, egyedül kellett szembenéznie problémáival, egy erős személyiség lett, aki kiáll másokért, és nem hajt fejet a hatalom előtt, ha nem ért vele egyet. Nem adja fel az elveit még akkor sem, mikor úgy látja, nincs kiút, inkább megpróbál saját lábra állni, abban az időben, mikor egy nő nem szokott önálló lenni, mert mindenhez a férfinak volt joga. Nagyon szimpatikus nő volt.

MÁGIA – amit vétek lenne kihagyni.
Mondj egy olyan elemet, ami nélkül számodra nem könyv a könyv!
Szerintem egy könyv sem könyv egy normális konfliktus nélkül. Nagyon szeretek úgy könyvet olvasni, ha olyan problémák következnek be benne, amiket el tudok hinni, ami meg van alapozva, értelmes és van hatása az emberek életére, ha nem oldják meg, vagy épp, ha megoldják. Nagyon sok könyv mostanában olyan konfliktusokra meg rá, ami inkább tekinthető hisztinek, mint értelmes vitaalapnak.

SÁRKÁNY – egy mágikus lény, ami feldobja a legtöbb könyvet.
Melyik az a könyv, amin már egy sárkány sem segített volna?
Véleményem szerint, ha a történetben szerepel egy sárkány, már jobb pozícióból indul egy könyv! Viccet félretéve. Margaret Stohl: Icons – Ikonok. Igaz, hogy ez egy disztópia és földönkívüliek vannak benne, de szerintem egy sárkány nagyon menő lett volna benne, biztos jobban tetszett volna. Érződik rajta, hogy meg akarta lovagolni azt a hullámot, ami a YA piacon elindult pár éve.

VARÁZSLÓ – egy bölcs, idős, misztikus mentor, aki segíti a hőseink útját.
Mondj egy olyan karaktert, akire ráillik ez a leírás!


Forrás: devianart.com
Több karakter is eszembe jutott, de valamelyik tényező illett rá. Tamás hadnagy, hát ő idős, de nem igazán mentor, aki segíti hőseinket. Sebes Attila, ő pedig nem idős, viszont baromi misztikus. Akire viszont kisebb keresgélés után rátaláltam, és nem Gandalf, ő Patrick Rothfuss: A szél neve című könyvéből Kvothe tanítómestere, Abenthy, vagyis Ben. Ő kezdte meg Kvothe tanítását, mialatt még a vándorszínészek között éltek, ő ismertette meg az arkanista tudomány alapjaival.
Szeretném felkérni a következő bloggereket, hogy válaszaival örvendeztessenek meg minket:
Dorka, Anya olvas
Úgy gondoltam, mivel ti is szeretitek a fantasyt, talán lenne kedvetek kitölteni!

Fejléc forrás: ITT

4 megjegyzés:

  1. Jé, ez tényleg jó ez a book tag. (Szép volt Arwen, bár nem tudom, hogy ezt látni fogod-e:)
    És a térképekkel én is teljesen így vagyok:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kitöltöd te is? ^^
      De jó, már azt hittem, hogy csak én vagyok ilyen :D

      Törlés
    2. Huh még nem tudom, túl sok a tag xD

      Törlés
  2. Mentornak nekem is Ben jutott eszembe. ^_^

    VálaszTörlés