2017. november 6., hétfő

Book Blogger Test


Sziasztok!
Ma ismét egy kicsit személyesebb Book Tag-gel érkeztem, amire Abstractelf hívott ki, az ő kitöltését IDE kattintva éritek el, látogassatok el hozzá sűrűn, én nagyon szeretem a bejegyzéseit! Köszönöm a kihívást! Az elején tisztáznunk kell a szabályokat, mielőtt belevágunk a kitöltésnek:
1.) Köszönd meg annak, aki kihívott és linkeled be a blogját.
2.) Válaszold meg a 10 kérdést.
3.) Hívj ki legalább 5 embert.
4.) Tudasd ezzel az 5 emberrel, hogy kihívtad őket.

I. Top három könyves dolog, ami idegesít
Hű bele a közepébe! Ez már tetszik! Nem lacafacázunk! A legjobban az idegesít, ha az író hülyének néz. Ez valami új keletű YA és ifjúsági irodalmi betegség, hogy regényen belül 10 oldalanként meg kell ismételni a fontos információkat, mert félő, hogy már elfelejtettem. A második, amit nagyon nem szeretek, az az értelmetlen halál. Csak azért kinyírni egy fontosabb szereplőt, vagy akár mellékszereplőt is, hogy megöljünk valakit, az bűn. Mikor a halálának nincs értelme, nem lett tőle könnyebb az elkövetkező út, nem mentette meg a főhős életét, csak egyszerűen meghalt. Ez nagyon tud bosszantani. Most jöttem csak rá, milyen nehéz három dolgot kiválasztani. Talán írhatnék erről én is egy bejegyzést. A harmadik dolog, amit kiemelnék, az az életképtelen, döntésképtelen, buta főhős. A való életben is nehezen viselem, ha valakit két zsák krumpliért el lehetne adni, és mellé még ő lesz boldog, hogy segíthet.

II. Három könyves vallomás
1.) Nem szoktam szerelembe esni a könyves pasikba, rám nem jellemző, hogy book boyfriendet, illetve háremet tartanék.
2.) A korom ellenére imádok ifjúsági és tiniknek íródott regényeket olvasni.
3.) Kerülöm az erotikus jeleneteket tartalmazó könyveket.

III. Utolsó alkalom, amikor sírtál egy könyvön
Átnézve az olvasmánylistámat, az utolsó könyv, amin sírtam, az egy nyári olvasás, mégpedig C. J. Redwine: Az árnyékkirálynő volt. Ami meglepő, mert enyhe túlzással már akkor képes vagyok sírni egy könyvön, ha valaki szomorúan néz. A könyvet én eléggé szeretem, értékelés ITT olvashattok róla!

IV. Könyvek száma az éjjeliszekrényeden
Az éjjeli szerkény nem az én felemen van, így inkább azt a kupacot mondom, ami az aktuális havi TBR könyveimet tartalmazza, mert az az, ami változó nálam. Ők a fejem feletti könyvespolc bal oldalán találhatóak meg. Jelenleg 5 könyv van rajta, plusz az aktuális olvasmányom, ami az ágytámlán helyezkedik el, hogy mindig kéznél legyen!

V. Kedvenc rágcsálnivalód olvasáshoz
Nem szoktam olvasás közben nasizni, elég nehézkes úgy lapozni, hogy cuccos a kezem. A kedvenc nasim viszont olvasástól függetlenül az a sótlan kesudió. Ez az új mániám! A sóssal az a bajom, hogy a végére már annyi só rakódik le, hogy csak a sót érzem, így viszont az összeset meg tudom enni, amit a zacskóba tettem!

VI. Három könyv, amit bárkinek ajánlanál
Ez azért nagyon nehéz kérdés, mert tudom, hogy nem vagyunk egyformák, nem fog mindenkinek tetszeni az, ami az én kedvenc könyvem, de azért felsorolok hármat, amit szerintem érdemes elolvasni:
1.) Rain Arlender: Az élet esszenciája (talán nem lepődtetek meg ezen, aki még nem látta, értékelés ITT)

VII. Egy kép a könyvespolcodról
Ezt a képet lőttem róluk legutóbb, pont Abstractelfnek küldtem el. Ahol A könyvtolvaj és A kárhozott látható, az a TBR kupacom helye. A harmadik kép a kupis polc, ezek már nem fértek fel a főpolcaimra, a másik kettő van a fejem felett. A kupis polcon szótárak, nyelvkönyvek, az eladásra szánt könyveim (középső kupac), és azok az olvasatlan könyvek vannak, amiket nem is tervezek elolvasni.


VIII. Milyen sokat jelentenek neked a könyvek?
Elég sokat! A könyveknek köszönhetem a blogot, és rengeteg új ismerőst, barátot, akiket a könyvek szeretete nélkül biztos nem ismertem volna meg. Egyik ilyen például Dorka, az Anya olvas blogról, akivel sok közös dolgot csináltunk együtt és még fogunk is. Másik például Abstractelf, akivel egy könyv kapcsán kezdtünk el igazán beszélgetni, és azóta is nagyon sokat diskurálunk, nem csak könyvekről! Napestig sorolhatnám őket, de a teljesség igénye nélkül megemlítenék még pár bloggert, akit érdemes követnetek: Arwen, Wandamaci, Gothic, Niitaa, Hikari, AniTiger, Liliane, Nelladel, a teljes Top 5 Szerda brigád (az előző bejegyzésemet belinkelem, ott az alján látjátok, hogy kik ők.) Valamint a könyveknek köszönhetem, hogy kicsit nyitottabb lettem a világra. Meg merek szólítani embereket, írókat, idegenekkel tudok elbeszélgetni, könnyebben teremtek kapcsolatokat. Ezt mind a blognak, tehát közvetve a könyveknek köszönhetem.

IX. A legnagyobb könyves titkod
Minden évben szabok magamnak egy határt, hogy mennyit költhetek könyvekre. Ezt persze minden évben túllépem, de azért nem olyan vészesen. De beiktattam magamnak egy kiskaput, amiről tudom, hogy csalás, de ezzel vígasztalom magam. Szóval. Magamnak nem vehetek, de másoknak igen. Molyos ajándékozós eseményeket szoktam részt venni, hogy, ha már magamnak nem vehetek, és a párom sem ajándékozhat nekem könyvet, mert az túl könnyű ajándék, akkor is gyarapodjon a könyvgyűjteményem! Szörnyű vagyok!

X. Kihívottjaid
A szabály az szabály, öt embert is felkérek a kitöltésre:
Gothic, Goodbye Agony
Dorka, Anya olvas
Ha te is kedvet kaptál a kitöltéshez, szívesen elolvasom a válaszaidat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése