2017. november 13., hétfő

Rapid Book Tag



Sziasztok!
Erre a gyors Tag-re Hikari hívott ki, amit ezúton is köszönök! Az ő kitöltését IDE kattintva eléritek! Rapid, azaz gyors tag, aminek a lényege az lenne, hogy a kérdésekre azt válaszoljuk, ami elsőnek eszünkbe jut, gondolkodás nélkül. Ez egy kicsit hosszabb kérdéssor, több, mint 10 kérdés van. Megtaláltam közben az eredeti videót, úgy látom, hogy a kérdések száma azóta megcsappant, belinkelem IDE, ha kíváncsiak vagytok rá, nézzétek meg! Nekem nagyon tetszett, remélem, ti is élvezni fogjátok!
Puha vagy keménytáblás könyv?
Pénztárcabarát megoldás miatt a puhát választom. A polcon jobban néznek ki egymás mellett a keménykötéses társaik, és karácsonyfát is könnyebb belőle építeni, de sajnos a pénztárcám nem engedi meg. Valamint úgy gondolom, hogy olvasni is kényelmesebb őket, nem olyan nehezek, és jobb tartani.
Online vagy könyvesbolti vásárlás?
Online. Nagyon nagyon ritkán vásárolok könyvesboltban. Online jobbak a kedvezmények, hamarabb megtalálom, amit szeretnék. Ha szökő évente egyszer betévedek egy könyvesboltba egy barátommal, akkor is inkább csak megtapizom őket, meg mutogatom neki, hogy ez meg az milyen jó, vagy, hogy melyiket szeretném megvásárolni egyszer.
Trilógiák vagy Sorozatok?
Trilógia. Szeretek a kedvenc szereplőimmel többször is találkozni, de nem kell végeláthatatlan hosszúságúra húzni, vagy azért kiadni egy újabb részt, hogy lehúzzunk róla meg egy bőrt. Egy jól felépített trilógia teljesen kielégítő számomra.
Hősök vagy Rosszfiúk?
Hősök. Sokan jobban szeretik a rosszfiúkat, én inkább a hősök mellett vagyok. Sokkal inkább felnézek rájuk, és harcolnék mellettük, mint egy charme-os rosszfiú mellett.
Melyik az az egy könyv, amit mindenkivel elolvastatnál?
Többször feljött már ez a téma a tag-ekben, még mindig tartom magam ahhoz, hogy nincs olyan könyv, ami mindenki számára olyan élményt nyújtana, mint nekem. Sőt, lehet, hogy valaki teljesen utálni fogja azt, ami nekem nagy kedvencem. Nemrég fejeztem be Charles Dickens: Copperfield Dávid című regényét, nekem tetszett, szerintem mindenkinek érdemes egyszer elolvasni, akár felnőtt fejjel is, de látom benne, hogy valakinek ez lehet, hogy unalmas, vagy érdektelen.
Ajánlj egy alulértékelt könyvet.
Gabriella Eld: Ikercsavar krónikák. Az első részt a moly szerint 33-an olvasták, ami iszonyat kevés! A könyv számomra a nyár egyik legjobb könyve volt, bátran tudom ajánlani, ha nem cukorborsós, rózsaszín lávsztoryra vágy, hanem egy véres, sötét, és kissé nyomasztó, igazán dark fantasyra. Fun fact: az írónő a héten jelentette be, hogy befejezte a befejező rész írását!
Melyik volt az utolsó könyv, amit befejeztél?
Ezt két kérdéssel ezelőtt lelőttem: Charles Dickens: Copprefield Dávid.
Melyik volt az utolsó könyv, amit megvettél?
Terry Brooks: Shannara 1-3. része. 100 Ft/kötet áron vásároltam a könyvtárunkban! Az évszázad vásárát tettem meg. Keménykötésesek, nincsenek egyáltalán szétesve, úgyhogy nagyon elégedett vagyok velük! Már csak el kéne őket olvasni.
Mi volt a legfurcsább dolog, amit valaha használtál könyvjelzőnek?
Általában könyvjelzőt használok. Régen is csak az általános használati tárgyakat használtam, mint buszjegy, tiszta papír zsebkendő és társai, de mióta könyves rendezvényekre járok, illetve könyvet rendelek, azóta el vagyok látva papír alapú könyvjelzőkkel is.
Használt könyvek: Igen vagy nem?
Simán. Könyvtárból is használtan veszem ki. Ha nincs leöntve, eltépve, nem hibás, jó állapotban van, semmi kifogásom a használt könyvek ellen. Vannak kötetek, amik már újonnan nem is szerezhetők be, mindenképp jó megoldásnak találom, ha valaki eladná a könyvét, hogy más megvehesse.
Karakterek vagy cselekmény?
Régen reflexből rávágtam volna, hogy cselekmény. Azóta olvastam pár jó karakterközpontú regényt, és annyira jól fel voltak építve, hogy nem hiányoltam az epikus csatajeleneteket egyáltalán! Ez a kérdés nálam most épp formálódó félben van. Egyelőre azt mondanám, hogy ha jól meg van írva, akkor bármelyikre vevő vagyok!
Hosszú vagy rövid könyvek?
300-400 oldalas könyvekre vagyok optimalizálva. Ha ezeknél hosszabb vagy rövidebb között kell választani, akkor inkább a rövidebbet mondanám, azokkal könnyebben tudok haladni. Viszont cselekmény szempontjából nagyon kevés ez az oldalszám, jobb lenne a hosszabb. Oké, meggyőztem magam. Legyenek a hosszú könyvek!
Hosszú vagy rövid fejezetek?
Rövid, de ne túl rövid! Szeretem fejezetnél befejezni az olvasást, bár simán félbehagyom közben is, ha elálmosodom, de a rövid fejezetek jobban inspirálnak a folytatásra, valahogy gördülékenyebben olvasom őket.
Nevezd meg az első három könyvet, ami eszedbe jut.
Mik azok a könyvek, amik megnevetettnek vagy megsiratnak?
A Coppefield Dávidon is sírtam, elég egy-egy szomorú jelenet, és bármelyik könyv megríkat, akár fantasy, akár romantikus, mindegy. Megnevettetni, úgy igazán, hangosan megnevettetni ritkán sikerül a könyveknek. A legjobb példa rá még mindig Rain Arlender: Az élet esszenciája volt, azon tényleg nevettem, úgy igazán. Bár nem a végén. Azon nem nevettem.
A mi világunk vagy kitalált világok?
Kitalált világokban, sárkányokkal, varázslókkal, kitalált nevekkel, kitalált szokásokkal. Imádok új világokat felfedezni és bebarangolni a tájait, megismerni a múltjukat, a társadalmukat. Teljesen be tud szippantani.
Ítélsz könyvet borító alapján?
Igen, szoktam. Egy gyönyörű borító teljesen el tudja venni az eszem, de ha elolvasom, és nem tetszik, akkor azt is képes vagyok elfogadni. Ritkán fogok úgy kézbe magamtól egy könyvet, ha nem tetszik a borítója.

Ennyi lett volna mára ez a tag, pár embert én is szeretnék felkérni a kitöltésre:

Van kedvetek hozzá? A kérdéssor, mint mindig, forrásmegjelöléssel szabadon vihető! Szívesen olvasom a ti válaszaitokat is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése