2017. október 8., vasárnap

OMG This Song Book Tag – Music Projekthét 2017



Sziasztok!
Wandamaci a projekthét keretében hozta ezt a Tag-et, és felkért minket, résztvevő bloggereket, hogy ha van kedvünk, csatlakozzunk hozzá! Úgy döntöttem, hogy én is hozom még a héten, mert mikor lenne aktuálisabb, mint most, nemde? Wandamaci bejegyzését ITT megnézhetitek! Az eredeti Tag megalkotója pedig Kate, az ő videóját IDE kattintva éritek el! Projekthét” címke alatt megtaláljátok majd az összes bejegyzésemet a témában!
1. My Jam:
Egy szám, amit minden alkalommal végighallgatsz, ha meghallod, nem számít milyen régi vagy hányszor halottad már
Nagyon sok ilyen dal van. Azokat a számokat, amit szeretek, sosem szoktam elkapcsolni. Sőt, van, hogy berakom repeatre, és egymás után másfél – két óráig csak azt hallgatom. A legutóbb ezzel a nótával jártam így. Hosszú idő óta először jutott eszembe, de azóta rengetegszer meghallgattam! (Azóta a teljes musicalt is megnéztem magyarul és angolul is egymás után.)
Egy könyv, amit soha nem unsz meg
Nem vagyok olyan régóta könyvmoly, hogy erre egy frappáns választ tudjak adni. Nincs még olyan sok könyv, amit olvastam. Ráadásul az újraolvasás sem az én műfajom, túl sok az olvasatlan regény a várólistámon. Egy olyan könyvet hozok, amit ennek ellenére már többször újraolvastam, és mindig tudott újat mutatni. És ez nem más, mint Mark Twain: Ádám és Éva naplója.
2. Throwback
Egy szám, ami életed legkínosabb időszakára emlékeztet
Nem nagyon vannak kínos időszakok az életemben. Kínos pillanatok igen, de időszakok szerencsére nem. Inkább mutatok egy dalt, ami kínos, hogy tetszett! Bár abban az időben ez elég menő volt, most azért már elég gáz!
Egy könyv, ami ugyanerre az időszakra emlékeztet vagy egy könyv, ami már nem tetszene annyira, mint régen
Mint azt feljebb leírtam, nem nagyon van ilyen. Egy olyan könyv, vagyis inkább sorozat viszont van, amire azt mondom, hogy talán, de csak talán ciki, hogy tetszett! Bár inkább quilty pleasure mivolta miatt tetszett, ma már látom a hibáit. Ez pedig Leiner Laura: A Szent Johanna gimi sorozata. Mondjuk, az hozzátartozik az igazsághoz, hogy mire a végére értem, már kezdtem unni a szenvedésüket, de az elején tényleg nagyon tetszett, és nagyon vártam a következő részeket úgy kb. a negyedik részig.
3. Replay
Egy szám, amit mostanában rongyosra hallgatsz
Ez a dal valamiért nagyon megfogott. Imádom a dallamát, imádom a szövegét, imádom itthon énekelni a négy fal között. Tényleg rongyosra hallgatom!
Aktuális kedvenc könyved
Az utóbbi időben a legnagyobb kedvencem, amire leginkább ráférne a figyelem, az Gabriella Eld: Ikercsavar Krónikák sorozata. Megfogott ez a sötét világ a kissé esetlen főszereplőivel, akik képesek fejlődni és túllépni önmagukon. A világfelépítés nagyon kreatív és nagyon bejön. De persze úgy lett vége a másodiknak, hogy azonnal olvasnád a befejező kötetet. Amire még kicsit várnunk kell. (Értékelés első részről ITT, Dorkával közös beszélgetős-kiértékelés a második részről ITT.)
4. Gets Me
Ez a szám ÉN vagyok
Ez a dal is mehetne a „rongyosra hallgatom” kategóriába. Csináltam egy lejátszási listát magamnak, amiben csak ez a két szám van benne! Komoly bajok lehetnek az agyammal. Lényeg a lényeg, ez a dal tényleg én vagyok. Vidám, pörgős, cuki, kedvelhető, meg ilyesmi.
Ez a könyv olyan, mint én
Erre a kérdésre nincs értelmes válaszom, úgyhogy elviccelem. Maria Kowalewska: Én vagyok a kicsi! Merthogy tényleg én vagyok a kicsi! A magam 153,5 cm-es magasságával nem kell félnem, hogy bárhol is beverném a fejem. Ráadásul a családban is én vagyok a legfiatalabb, emiatt is én voltam mindig is a „kicsi”, bár nem egyedül, mert két tesómmal együtt voltunk a „kicsik”.
5. Wut
Fura, de tetszett
Ez a szöveg, én nem tudom, hogy is tudnám pár szóban összefoglalni. Fura, de fülbemászó, nagyon-nagyon fura, de imádom! „…csak ő lézer, én meg popsz*r vagyok…”

Egy különleges könyv, ami mély benyomást tett rád
Csak ismételni tudom önmagam ezzel a választással. John Steinbeck: Édentől keletre című regénye annyira mély benyomást tett rám, hogy jó sok mindenre emlékszem belőle, annak ellenére, hogy több, mint 10 éve olvastam. Ez volt az első klasszikus regény, amit önszántamból olvastam el, és imádtam. Gondoltam már rá, hogy újra kéne olvasni,  a családi könyvtárból már önkényesen el is emeltem, de még nem szántam rá magam. Félek tőle, hogy nem adna akkora élményt. Pedig biztos most is szeretném, jövőre tuti rászánom magam! 
6. Let's Go
A legjobb pörgős szám (akár edzéshez)
Ez a szám, akárhányszor meghallom, valami elindul bennem, hogy gyerünk, gyerünk, előre, még, még, tudod te ennél jobban is! Imádom, Bonnie Tyler hangja nagyon bejön. Kissé karcos és egyedi. AAAAh, el kéne menni futni, kár hogy este fél 11 van, és hideg van odakint. Hideg és sötét.
Egy könyv, ami inspirált
Nem nagyon szoktak könyvek inspirálni. Itt ülök már egy ideje és nem jut eszembe olyan regény, ami inspirálóan hatott volna rám. Viszont volt olyan, ami megihletett. Pont a projekthét első bejegyzése volt számomra ilyen. A. M. Aranth: Holdárnyék sorozata ihletett meg annyira, hogy írtam hozzá egy rockfesztivál szösszenetet. Ha érdekel, IDE kattintva elolvashatjátok.
7. Chill
Kedvenc relax szám
Majdnem betettem a filmzenés bejegyzésbe is, aztán rájöttem, hogy nem könyves adaptáció. Viszont ide nem is választhatnék jobbat. A filmet ugyan még nem láttam, de a zenéi nagyon megnyugtatók.
Egy könyv, amivel szívesen bekuckóznál egy esős napon
Igazából mindegy milyen könyv, csak ragadjon magával. Mivel leginkább a fantasy áll hozzám legközelebb, ezért egy ilyen regényt mondok, mert erről tudom, hogy másodszor is ugyanúgy lenyűgözne, mint első olvasásra. N. K. Jemisin: Az ötödik évszak című regénye volt rám idén nyáron ekkora hatással. Nem egy pörgős, eseménydús epic fantasy, de a történetvezetés, a karakterek, a világfelépítés elég ahhoz, hogy fald a lapokat. Örömhír, hogy hamarosan elérhető a folytatás magyarul! (Értékelés ITT
8. Addicting
Guilty Pleasure szám – Megmaradt benned, pedig nem is annyira jó
Ez a feldolgozás, már annyira rossz, hogy jó! Az eredeti Lady Gaga számot nem szeretem, de ez a férfikórus eszméletlen jó!
Guilty Pleasure könyv
Bármi, ami ifjúsági! Komolyan! Nem a YA, hanem a kisebbeknek való ifjúsági, főleg a fantasy, de nem szűkíteném le magamnak ennyire. De hogy válasszak is, Bessenyei Gábor: Az Olimposz legyőzése sorozatát mondanám. Jó hír, hogy még idén kijön a folytatás, amiről az is kiderült, hogy sorozatzáró kötet lesz. (Értékelés az első részről ITT, a másodikról ITT.)
9. Nostalgia
Egy dal, ami kellemes emlékeket ébreszt benned
Csütörtöki Golyó bulik elengedhetetlen kelléke! Nem volt olyan csütörtök, amikor ezt a számot valaki ne kérte volna. Nagyon szeretem ezt a dalt, jó kis bulik voltak! Tényleg nosztalgikus hangulatba kerültem!
Egy könyv, amit ezer éve olvastál, de szép emlékek jutnak az eszedbe
Terry Deary: Ádáz aztékok a Rrrettentő töri sorozatból. Annyira nosztalgikus nekem ez a könyv. hogy elmesélek róla egy történetet. A könyvről csak villanásokban van meg, hogy miről is szól, de nekem akkor tetszett. Viszont a sztori az, hogy könyvtári könyv volt. Akkoriban sokat jártam a gyerekkönyvtárunkba, szerettek a könyvtárosok, szerettem odajárni, tesómmal sokat játszottunk is ott. A lényeg, hogy elhagytam ezt a könyvet, és ezért egy évig nem mentem vissza. Aztán sunnyogva visszakullogtam, kifizettem a könyvet és a tartozásomat, és rá pár napra előkerült a könyv. A polcon volt. De hogy került oda? A mai napig rejtély. Sajnos azóta már megint nem találom, pedig nagyon poén könyv.

Úgy gondoltam, hogy ez megfelelő lezárása lenne a projekthétnek! Köszönöm, hogy velünk tartottatok, remélem, jól éreztétek magatokat és találtatok nálam és a többieknél is olyan bejegyzést, ami tetszett. Én nagyon jól éreztem magam, nagyon szeretem a zenét, talán át is jött valamennyire. Köszönöm Virágnak, hogy kitalálta ezt az egészet, és időről időre elhozza a projekthetet! És újfent köszönet Solnak, amiért megalkotta ezt a király playlistet! Utolsóként még feltenném a kérdést, amire tudom, nincs egy válasz, de mégis megpróbálkozom vele. Nektek mi a kedvenc dalotok? Az egy, az igazi, a mindent elsöprő? Kíváncsi vagyok rá!



#01
Virág
-
Never Let Me Go
#02
Annie
-
Lap lap után
#03
Réta
-
HaBár, a könyves kocsma
#04
Ashley Redwood
-
Fleur de Livre
#05
Neverhood
-
Neverhood's Diary
#06
K. A. Hikari
-
Írásaim Tárháza
#07
Dorka
-
Anya olvas
#08
Wandamaci
-
Wandamaci (könyv)birodalma
#09
Gothic
-
Goodbye Agony
#10
Sára
-
Metaforaszennyezés
#11
Csokitorta
-
Varázstinta
#12
Barby Malik
-
Kitablar
#13
Molly
-
Coffee and Manga
#14
Perpetua feat. Indie
-
Könyvjelző
#15
Kovkira
-
Miss Library
#16
Sol
-
Könyvvadászok

4 megjegyzés:

  1. (nem fagyott le xD) a Vaiana dal valóban téged tükröz ^^ a The Cranberries szám pedig awawaw...imádom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. (ennek örülök :D)
      Ugye?? :D
      Szerintem veled igen jókat buliztam volna az egyetemen csütörtökönként :D

      Törlés
  2. Az Ámokfutóknál felröhögtem :D:D Be kell valljam én is szerettem :'D
    A Vaiana dal nagyon jó, csíptem azt a mesét ^^ A Zombies meg egyértelműen <3 :D
    Nagyon jó lett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :D
      Az Ámokfutókat abban az időben nem lehetett nem szeretni :D :D
      Annyira imádom azt a mesét, baromi jóra sikerült, kár, hogy nem ő nyert Oscart :(

      Törlés