2017. október 5., csütörtök

Boggie interjú – Music Projekthét 2017



Sziasztok!
Meghoztam a Music Projekthét 2017 3. bejegyzését, ami nagyon különleges lesz! Azon gondoltam, hogy ha a zene van a központban, én pedig könyves blogger vagyok, hogy tudnám ezt a kettőt összehozni. Úgy döntöttem, hogy interjút szeretnék készíteni ismert hazai zenésszel! Felkerestem Csemer Boglárkát, vagyis Boggiet, hátha szívesen mesélne nektek olvasási szokásairól, és ő volt olyan kedves, hogy a Lemezbemutató koncertje után válaszolt a kérdéseimre! Olvassátok szeretettel! Boggieról bővebb információt a Facebook oldalán és a honlapján találtok! Az én személyes kedvencem tőle a Parfüm című dal, amit mind magyarul, mind franciául meg szoktam hallgatni. Youtube csatornáján rengeteg zenéjét megtaláljátok, hallgassátok mialatt a válaszait olvassátok! Projekthét” címke alatt megtaláljátok majd az összes tematikus bejegyzésemet!

Forrás: Facebook

Köszönöm, hogy időt szakítottál rám a fellépéseid között, gratulálok az új lemezedhez, remélem jól telt a hétvége! Tudtál pihenni a lemezbemutató óta? Hogyan szoktál kikapcsolódni, mivel töltöd a szabadidődet?
Boggie: Kellett 1 hét mire kipehentem magam, meg mire feldolgoztam azt, hogy elkészült egy harmadik nagylemezem. Nagyon boldog vagyok. Most már nincs más hátra, mint eljuttatni az emberekhez.
Szeretsz olvasni? Mit nyújt neked az olvasás? Jut időd rá a hajtás mellett?
Boggie: Esténként elalvás előtt gyakran olvasok. Kikapcsol, lelazít és jól esik más valaki történetét olvasni, nem a sajátomat élni, csinálni. Most épp Tamási Áron Ábel a rengetegbenjét olvasom. Valahogy kimaradt eddig.
Milyen műfajú könyveket részesíted előnyben?
Boggie: Regényeket szeretem jobban, de jöhet dráma, novella és verses kötet is.
Papír alapú vagy elektronikus könyveket szoktál inkább olvasni?
Boggie: Papír. Unom már a képernyőket, jól esik más textúrában befogadni a betűrengeteget.
Hol szoktál olvasni? Van olvasós kuckód?
Boggie: Ágyban vagy a kanapén.
Milyen számodra a tökéletes könyvélmény?
Boggie: Szeretem a fejlődéstörténeteket, amikben a főhős valahonnan valahova eljut, átalakul, változik. Szeretem egyben látni a karaktert, gyerekkortól felnőttkorig. Érdekelnek az emberi sorsok.
Szoktál könyvet félbehagyni, ha nem tetszik, vagy mindenképp végigolvasod?
Boggie: Eddig életemben 1x hagytam abba könyvet. Azért mert nagyon nehéz volt a nyelvezete én meg lusta voltam idegenszavak szótárát használni.
Miután befejezel egy jó könyvet, meg szoktad beszélni valakivel?
Boggie: Elsősorban a férjemmel meg a barátaimmal.
Létezik egy olyan kifejezés, hogy „book hangover”, ha olyan könyvet olvasol, ami érzelmileg megterhel, utána sokan nem tudnak új könyvbe kezdeni, mert még az előző nagy hatással van rájuk. Veled is előfordult már ilyen?
Boggie: Velem még nem. De tény, hogy soha nem kezdek rögtön egy újba. Mindig van 2 könyv között pihenő.
Melyik típusú történetet szereted jobban, a karakterközpontú vagy az eseményben gazdagabb, cselekményorientált könyveket?
Boggie: Karakterközpontú. Egyszerűen érdekelnek az emberek, érdekelnek a motivációk, kit mi hajt.
Van kedvenc íród, kedvenc könyved?
Boggie: Kortársak között Dragomán György a kedvencem. De nagyon szeretem az orosz és a francia irodalmat is.
Ha egy lakatlan szigeten kéne töltened egy hosszabb időt, melyik három könyvet vinnéd magaddal?
Van olyan könyv, amit szerinted mindenkinek el kellene olvasni?
Idei vagy tavalyi év legnagyobb meglepetése számodra?
Boggie: Nehezen lehet meglepni. De pl. a tavaly év végi meglepi babaváró bulim, az nagyon jó volt.
Kedvenc könyves világ?
Boggie: Imádom a fantasyt is, szóval bármelyikbe szívesen belecsöppennék.
Ha jól tudom, te magad írod a szövegeidet. Miért kezdtél el írni? Kik inspirálnak, mikor írsz? Tervezel dalszövegeken kívül mást írni?
Boggie: Én magam írom a dalszövegeimet, néha kérek segítséget a magyar dalszövegekhez. A franciát mindig én írom illetve az angol dalszövegeimet Bori Sára Helene jegyzi. Amikor dalszöveget írok, gyakran csapok fel verses köteteket, meg regényt is olvasok paralel. Minden szófordulat inspirálhat.
Mit gondolsz arról, hogy a mai fiatalok nem olvasnak, te is így látod?
Boggie: Nehéz kérdés. A mi családunkban sokat olvasnak a fiatalok és vissza van szorítva a tvnézés. Szerintem nagyban befolyásolja az olvasási kedvet az, hogy mit lát otthon a gyerek.
Mik a terveid a közeljövőben? Most jött ki az új albumod, mellette írsz új dalokat vagy most ezzel foglalkozol leginkább?
Boggie: Most kicsit hagyom ülepedni a "könyvemet", jövőre szeretnék újra dalokat írni. Szeretnék nagyon sok koncertet adni, közönséggel találkozni és énekelni.
Köszönöm, hogy vállaltad a felkérést, és válaszoltál a kérdéseimre, megtisztelve érzem magam! Könyvélményekben és sikerekben bővelkedő időszakot kívánok neked!
Boggie: Köszönöm. Viszont kívánom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése