2018. június 6., szerda

Top 5 Szerda #62



Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!

Mikor írom ezt a bejegyzést, vasárnap van, és még nem jöttek ki a hivatalos témák. Szerettem volna előre dolgozni, ezért úgy döntöttem, hogy ebben a hónapban is saját témákkal készülök. A többiek nem tudom, hogy mivel készülnek, feltettem a kérdést, hogy csináljunk-e közöset megint, ám most hamvába halt kísérlet volt. Ezek szerint a múlt havi témák nem voltak mégsem olyan jók, mint, amennyire én élveztem megírni őket? Vagy elhal a T5W közösség? Ezt mondjuk, nagyon nem szeretném! Egy csomó témát kinéztem a júniusi jeles napokra! A mai június 3., Építők napja tiszteletére alkottam meg, mégpedig az öt kedvenc világfelépítésemet! A hagyomány szerint, több, mint 50 éve június első vasárnapjára esik ez az ünnep, amikor is az építő- és építőipari munkások ünnepelnek. A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, nézzetek körbe a többieknél is!

Steampunk világ, steampunk fegyverek, egy magabiztos lány és a tolvaj családja. Egy komplett MMO RPG játékot el tudnék képzelni a Vivien Holloway által elénk álmodott jövőben. Olvasás közben teljesen úgy érzem, hogy én is ott sétálok a pisztolyommal, bőrcsizmában az utcákon. Én inkább Winie stílusú lennék, mint Audrey, a szoknyák sosem voltak az én világom! Bár azért örülnék, ha lenne lift és nem kéne a ház oldalán felmásznom azon a rengeteg emeleten.

Ez egy flintlock fantasy, ami napoleoni kort idéz mágiával fűszerezve. Szuronyfegyverek, lovas harcok, ágyúk, királyok, lázadás, minden, ami egy jó kis hangulatos politikai intrikáktól fűszerezett hatalomátvételhez kell. Imádom benne a mágia megjelenítését. A lőpormágusok a lőpor segítségével gyorsabbak, pontosabbak, messzebbre lőnek, kiélesednek az érzékeik. A kiváltságosok kesztyűjük segítségével képesek irányítani az úgynevezett mást, ami szinte korlátlan hatalmat ad nekik. Vannak még fortélyosok, akiknek egyféle képességük van csak, lehet az nagyon hasznos, mint, hogy valaki nem alszik sosem, de akár teljesen haszontalan is. Nagyon imádom ezt a sorozatot!

Igaz, hogy a könyv első négy fejezete eléggé lassúcska, de utána én nagyon szerettem ezt a könyvet is. Leginkább a négy London egymásra való elhelyezkedése fogott meg. Úgy kell elképzelni, mint egy könyvet. Egyikből csak a másikba tudsz átmenni, mind a négy világ különböző, attól függően, mennyi benne a mágia, vagy mennyire korcsosította el őket a már kihalóban lévő mágia. Ahogy így belegondolok, teljesen kedvet kaptam a második részhez! Még a végén teljesen felborítom a júniusi TBR terveimet!

A könyv maga nekem túl sötét és borongós volt, és furcsább, mint ami még nekem tetszik. De a túlvilág ábrázolása epic. Nem olvastam eddig még hasonlót sem. Emberünk lemegy a túlvilágba, ahol mindenkivel találkozik, aki meghalt és még emlékeznek rá. Vannak különböző részei a túlvilágnak, amik eltérően néznek ki, furcsa emberek, furcsa szerepek, de nagyon jól ábrázolt és kigondolt túlvilági létet alkotott Benyák Zoltán ebben a könyvben.

Igaz, hogy a könyveket nem tudtam eddig még végigolvasni, de az vitathatatlan, hogy Tolkien olyat alkotott, amit előtte még senki. Egy komplex világ, saját lényekkel, saját nyelvekkel, térképekkel, történelemmel, szokásokkal, kultúrával. Nekem a filmben jobban átjött, mint a könyvben. Nagyon látványos és baromira összeszedett az egész. Mintha Tolkien járt volna ezeken a vidékeken és tapasztalatból írta volna le. Nem csodálkoznék rajta, ha egyszer csak kiderülne, hogy egy nem is olyan távoli bolygón épp Frodó ükunokái tartanak esti mesét az ő unokáiknak mordori kalandjairól.

Nem tudok megállni ötnél, ez egy kicsit Abstractelf (hibája) érdeme, mert rábeszélt a plusz egyre. De amúgy még ezen kívül is legalább még öt olyan világot tudnék mondani, amit nagyon imádtam, de Bennett-et külön is kiemelném. Egyrészt, ő lett a tavalyi év nyertese számomra, ami a legjobb könyv díjat elnyerte. Már csak ezért sem maradhatott ki a felsorolásból. Saját isteni felépítéssel operál, több istenhit alapja valós, az istenek léteztek, kézzel fogható lények voltak, akik az egyik népet szolgaságba taszították, a másikat felemelték, ám fordult a kocka, és úgyszólván megcserélődtek a szerepek. Tele van olyan lényekkel, mitikus tárgyakkal, amiket a valóságban is megtapogatnék! Komplett raktáraik vannak ezeknek. Rajta van a bakancslistán! Alig várom, hogy újra belépjek a világ kapuján! A következő olvasmányom reményeim szerint a Pengék városa!

Napestig tudnám sorolni őket! Nagyon szeretek mágikus világokban kalandozni. Ti hogy vagytok ezzel? Inkább új világokban szerettek utazni, vagy a valós világunkban játszódó történeteket kedvelitek? Nektek melyik könyvben van a kedvenc világfelépítésetek? Jövő héten a Véradók napja alkalmából jövök a kedvenc véres könyveimmel!

Borítók forrása: moly.hu, a könyvcímekre kattintva eléritek az adatlapjukat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése