2018. november 14., szerda

Top 5 Szerda #77


Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!
Mai téma az lenne, hogy mi az az öt könyv, amit még év vége előtt be szeretnék fejezni. Erről mostanában többször is beszéltem, pl. ITT és ITT. A kedvences konkrétan lehetne ez a T5W egy az egyben. A téma felvezetője arra emlékeztet, hogy közeleg az év vége, a Goodreads célok érdekében vessünk számot. 50 könyvet határoztam meg idénre, még 4 könyv kell, szerintem nagyon jól állok. A molyos fantasyrajongó plecsni jobban érdekel egyébként, ahhoz már csak 17 fantasy címkés olvasmány kell! Remélem, jövő tavaszra meglesz. Éppen ezért én inkább megmutatok 5 olyan fantasy regényt, amit az év elején olvasni szeretnék! Sőt! Csavarok egyet a dolgon! Mutatok ötöt, ami megvan és olvasásra vár, és mutatok ötöt pluszba, ami nincs meg, de olvasni szeretném a belátható közeljövőben! A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, nézzetek körbe a többieknél is!
Fantasyk a polcomon:
Ez úgy van meg, hogy nem az enyém. Anyué. Még karácsonyra vettük neki, talán három éve. Kiolvasta, és azóta nálam van! Szia Anya! Még megvan és sértetlen! Év elején szeretnék rá sort keríteni, kíváncsi vagyok a társadalmi felépítésére, és rengetegen imádják. És az imént azt hallottam, hogy az új magyar Gabo-s sff antológiában nagyon ütős a novellája. Azt is hamarosan meg fogom tudni, és szerintem löket lesz ez a könyv felé.

Megvan Chimától a Lángvető és ennek a sorozatnak a második és harmadik része, köszi Szandi értük! Kicsit tartok tőle, hogy angol és nem fogom érteni, de nem baj, kell a gyakorlás, és nincs is jobb, mint egy kitalált világ, kitalált eszközeivel és kitalált szavaival. Megoldom, nem gond! Kérdés, hogy nem kéne-e a magyarral kezdenem előbb, de ennek jobban tetszik a borítója. Kicsinyes dolog ez alapján választani, de nem tehetek róla.


Mostanában nagyon megválogatom, milyen ifjúsági és milyen YA könyveket olvasok, mert a legtöbb igen nagy csalódást keltett számomra. A leginkább azon vagyok kiakadva, hogy mennyire nem kommunikálnak egymással a szereplők, és emiatt húzódnak el a konfliktusok. Ettől a könyvtől viszont azt várom, hogy egy nagyon király kis fantasy sorozat nyitánya lesz. Szerencsére, azóta magyarul is lezárta a kiadó a sorozatot, így be tudom majd szerezni a folytatásokat is, ha bejönnek az elképzeléseim.

Nagyon tetszik az alaptörténet. Ebben a világban emberek és szörnyek élnek. A szörnyek lelkekkel táplálkoznak, főhősünk pedig a zenét használja arra, hogy mások lelkét elvegye, ám ember akar lenni. A másik szereplő, aki ember, ő pedig szörnnyé szeretne válni. Előre látom a romantikus szálat, bár ne legyen igazam. A Gyülekező árnyak koránt sem volt idén a kedvenc olvasmányom, de remélem, hogy ez a könyv másképp alakul!

Shannara sorozat első része! A Shannarával is úgy vagyok, mint a Trónok harcával. Addig nem nézem meg a sorozatot, amíg el nem olvasom. Pedig azt hallottam, hogy nagyon jó. Úgyhogy mikor pár hét elteltével még mindig ott volt a könyvtári kiárusítós polcon, hazahoztam a sorozatot. Jó vaskos könyvek! Alig várom, hogy belevessem magam! Úgy tudom, hamarosan a Delta Vision újra kiadja a sorozatot, kíváncsi leszek, milyen borítókat hoznak össze!

Fantasyk a kívánságlistámon:
Olyan ismerős ez a pasi a borítón! Kicsit olyan, mint Anakin a Star Wars harmadik részében, nem? De emellett meg baromi szép! Az az állat a hátérben felcsigázta a fantáziám. Úgy látom, ezen repülnek, a kantárból a száján arra következtetek. Szerintem, ez a könyv tele lesz mágiával és harcokkal, ami a két fontos összetevő nálam, hogy jó legyen egy könyv. Heroikus fantasy, árulással fűszerezve. Nyami nyami!

Ezt a könyvet már többször meg akartam venni, de valamiért mindig kitöröltem a kosárból. Azóta elhatároztam, hogy majd könyvtár, ha már ennyiszer meggondoltam magam. Viszont könyvtárba meg addig nem megyek, amíg a magánkönyvtár olvasottságom kicsit feljebb nem megy. Ördögi kör. Pedig nagyon érdekel ez a könyv. A múltkor láttam a komplett sorozatról képet, hát majdnem elájultam, olyan szép. A történetnek orosz folklórra épít, a Rengeteg óta tudom, hogy ez nekem bejön.

Van egy olyan érzésem, hogy ha nekiállok majd ennek a könyvnek, komplett egy hónapom rá fog menni, olyan masszívnak tűnik! Anna barátnőm nagyon szereti, tőle fogom őket majd kölcsönkérni, ha eljutok odáig. Anna azt csinálja, hogy minden évben együtt megyünk Könyvhétre, és kihasználja a Delta 5+5 akcióját, úgyhogy elég sok Deltás könyve van, lehet válogatni ezerrel. Igaz, hogy ő erre vár egész évben, nem úgy csinálja, mint én, hogy csak vesz és vesz és vesz és nem olvas. Tökre becsülöm ezt benne.

Ez a könyv nem is olyan rég került a látószögembe. Talán Zsófinál láttam egy videóban, de ebben nem vagyok biztos. Nagyon megtetszett, amit hallottam róla, meg eleve a sorozat címe is nagyon figyelemfelkeltő, Az úri csirkefogó. A fülszöveg tanúsága szerint „mesterien ötvözi az urbánus fantasy gazdag képzelőerejét a kalandregények könnyedségével, szórakoztató és nemegyszer megrázó élményt nyújtva az újdonságra vágyó olvasóknak.” Ennyi nekem bőven elég ahhoz, hogy olvasni akarjam!

Volt egyszer egy molyos kihívás, amire old school, korszakalkotó fantasy regényeket akartam olvasni. Hát elbuktam a kihívást, de a polcot azóta is megtartottam. Ezzel a könyvvel akkor találkoztam. Azóta Ursulának folyamatosan jelennek meg írásai, Szandi is nagyon kedveli, úgyhogy szeretném én is belevetni magam Szigetvilág rejtelmeibe! Szeretem a régi fantasy világokat, nagyon érdekes látni, mennyit változott azóta a világ.

Ez lenne az a 10 fantasy, amiket a közeljövőben szeretnék olvasni. Nem az év végéig, ahogy az eredeti téma lenne, de mondjuk a következő félév során. Aztán majd meglátjuk, meddig jutok. Ti mennyire szoktatok előre tervezni? Gondolkodtok már 2019-ben?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése