2018. november 3., szombat

Öt könyv, ami talán kedvenc lesz!

Sziasztok!
Több olyan videót láttam már, amikor olyan könyveket szednek össze a videósok, amikről úgy vélik, hogy öt csillagos könyvek lesznek. ITT például láthattok egy ilyet, Lala már készített korábban is, a videó alatt belinkelte. Ez adta az ötletet a mostani blogbejegyzésemhez. Több olyan kedvencem is van, amire nem adtam 5, csak 4,5 csillagot, de van olyan 5 csillagos is, ami nem lett kedvenc, csak nagyon jó könyv. Ezért úgy gondoltam, én azok közül a könyvek közül válogatok össze ötöt, amiről azt gondolom, hogy nekem kedvenc lesz. Ezeket még idén szeretném is elolvasni! Időközben Abstractelf is elkészítette a saját listáját, IDE kattintva azt is megtaláljátok!
Lassan egy éve a gyűjteményem része, karácsonyra kaptam tavaly páromtól. Azóta csak gyönyörködtem benne, de nem olvastam bele. MÉG! Ma megtudtam, hogy érkezik a befejező kötet (Infó ITT), a második már a birtokomban van, még lehet, hogy jól is tettem, hogy eddig vártam. Sárkányok a borítón. Anthony eddig magyarul megjelent összes könyve megvan, mégsem olvastam egyet sem. Szánalmas vagyok. Bízom benne, hogy akkora hatással lesz rám, mint Jemisin, McClellan vagy Bennett.

Ez a könyv tényleg a közeljövőben van tervben. Mikor ezt írom, akkor még nem kezdtem el Brian McClellan új könyvét, de amint azt befejezem, ezt szeretném olvasni legközelebb. Már többször említettem, hogy a flintlock fantasy az egyik nagy kedvencem lett az utóbbi időben, és ez a könyv is az. Sajnos nagyon keveset hallani róla könyvmoly közegben. Tartok tőle, hogy kérdéses a magyar folytatás, de azon leszek, hogy ha tényleg kedvenc lesz, akkor sokatokkal megismertessem ezt a történetet. Update: Azóta, mióta ezt megírtam, a kiadó MOLYON jelezte, hogy novemberben jöhet a folytatás!

Milyen kis naiv voltam januárban. Akkor írtam egy listát, hogy melyik öt könyvet szeretném az első félévben beszerezni. Akkor azt írtam, hogy nyáron szeretném ezt olvasni. Most pedig már november van. A komplett sorozatot sikerült egy nagyon jó kiadói akcióval megszereznem, épp rossz időszakom volt, jól esett a lelkemnek, és meg is érdemeltem. Március óta a polcon porosodik. Azóta már átélt egy költözést, és legalább két könyvespolc rendezést. De már a „hamarosan” kupacban van.

Nyári Líra akció egyik szerzeménye, aminek nagyon örülök. Rengeteg jót hallottam erről a könyvről. Egyre kevesebb YA-t olvasok, mert sokat csalódtam az utóbbi időben, kicsit változott az ízlésem, és nem akarom kitenni magam annak, ahogy érzem, hogy öregszem. Viszont ettől a könyvtől azt várom, hogy vicces lesz és szerez nekem egy csodás hétvégét, mert olyan gyorsan magába fog szippantani.

Ez egy kicsit kilóg a sorból, mert nem egy írótól származik, hanem egy novellás gyűjtemény. Nem azt mondom, hogy az összes novella a kedvencem lesz, de úgy érzem, hogy összességében ez a kötet ott lesz a szeren. Ez az egyik legújabb szerzeményem, és ahogy látom a visszajelzéseket eddig, jó fogadtatása lett. Voltak már eddig is magyar antológiák a témában, de sosem árt a szélesebb skála megismerése. Szeretek novellákat olvasni, csak sokszor azt sajnálom, hogy ilyen hamar vége egy történetnek. Alig várom, hogy belevessem magam a könyvbe!

A jelenleg olvasásra váró könyveim közül ezekről gondolom azt, hogy kedvencekké fogom avatni. Reményeim szerint a könyveim 90 %-át szeretni fogom, de nálam egy jó könyv élmény nem elég a kedvenc státuszhoz. Ahhoz kell valami plusz, valami extra élmény, ami igazán emlékezetessé teszi az olvasmányt. Ti hogy vagytok ezzel? Mi kell ahhoz, hogy kedvenc legyen egy könyv?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése