2018. november 28., szerda

Archív Top 5 Szerda #5


Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.
Sziasztok!
Mostanában kevesebb időm van foglalkozni a bloggal, ami sajnálatos módon azzal jár, hogy kevesebb bejegyzés érkezik, mint szeretném. A mai T5W téma számomra nem volt a legmegfelelőbb, nem tudnék öt olyan dolgot kiválasztani, hogy ne érződjön izzadtságszagúnak. Kitalált ételekből kéne mutatnom ötöt. Viszont nem akartam, hogy bejegyzés nélkül maradjon a szerda, ezért megnéztem a régebbi témákat és találtam egy igazán megfelelőt! 2016 harmadik novemberi témája: Kedvenc kiadók. Már úgyis szerettem volna beszélni nektek kicsit erről! A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, nézzetek körbe a többieknél is!

Igényes kiadó, nagyon jó könyvekkel. Több kedvencem is kikerült már tőlük. Szeretem, hogy nem félnek kockáztatni, és rengeteget kommunikálnak az olvasóikkal. Meggyőzhetők némely folytatás iránt, amit nem akartak folytatni, lásd Tear királynője befejező kötet. Nem csak külsőre, de belsőre is nagyon összeszedettek és jól átnézettek a könyveik. Sajnos nagyon sokszor belefutok, hogy a helyesírási hibák vagy szerkesztési malőrök miatt egy könyv nem éri el nálam azt a hatást, amit el tudna. Az Agave Könyvek esetén ilyen nem szokott előfordulni.
Kedvenc Agave könyveim:
Jövőben olvasni fogom:

Szintén elmondhatom azt, amit fent is említettem. Nagyon igényes kiadó, borzasztó jó könyveket hoz a piacra, nagyon ütős kinézettel, és szintén aktívan jelen vannak az online térben. A Fumax esetében azt is nagyon szeretem, hogy könnyített papírt használnak, így egy 600 oldalas féltégla is kényelmesen olvasható az ágyban, akár úgy is, hogy a fejed felett tartod, vagy buszon cipelni sem kínszenvedés. A helyesírásra és a szerkesztésre ők is nagyon odafigyelnek, bár akadt már könyv, aminél elég sok hibába belefutottam.
Kedvenc Fumax könyveim:
Anthony Ryan: A tűz ébredése (olvasás még folyamatban, de imádom)
Jövőben olvasni fogom:

Tőlük még nem olvastam annyit, mint szeretnék. Főleg az SFF vonalát ismerem a kiadónak, velük ismerkedtem eddig, és ahogy az érdeklődési körömet elnézem, egy jó ideig még ezen a vonalon is fogok maradni. Nem tehetek róla, egyszerűen imádok SFF könyveket olvasni. Jobban leköt, mint a non-fiction vagy romantikus regények. Az online kommunikációjuk terén is szimpatikusnak találom őket. Tapasztalataim szerint minden kérdésre válaszolnak, meghallgatják az olvasóikat és mérlegelik a javaslataikat. Úgy tudom, hogy ennek köszönhetően egy sorozat folytatása is megjelenhetett.
Kedvenc GABO könyveim:
Jövőben olvasni fogom:

A Galaktika kiadóval az utóbbi egy évben kerültem kapcsolatba, előtte nem igen ismertem a könyveit és a munkásságát. Ahogy én tapasztaltam, az elmúlt egy évben egyre minőségibb könyveket kezdtek kiadni. Elég, ha a borítókra nézünk, már ott is érződik a változás, de a belül is egyre jobbak lettek a könyveik. Szeretném megismerni a régebbi kiadványaikat is, szerintem találni fogok közöttük kincseket.
Kedvenc Galaktika könyveim:
Jövőben olvasni fogom:

Velük kicsit bajban vagyok. Azt szeretem a Főnixben, hogy felkarolja a magyar írókat. Az idei évben nekiálltak kivételesen szép borítóval kiadni könyveket. Több kedvenc írómnak is kiadják a könyveit, amiért baromi hálás vagyok. Vásároltak külföldről is könyveket, terjeszkednek, formálódnak, új logó, új design, stb. De. És sajnos van egy hatalmas de. Ha jól emlékszem, a Káoszszív volt az eddig olvasott egyetlen könyv tőlük, amiben nem volt rettentő sok helyesírási és szerkesztési hiba. Abba mondjuk egyáltalán nem volt, szóval az külön felüdülés volt. Számomra nagyon visszavet az olvasásélményből, megérné egy kicsit jobban odafigyelni ezekre. Oda fogok figyelni rájuk a jövőben is ennek ellenére, de ha nem látok fejlődést e téren, lehet, hogy lekerülnek sajnos erről a listáról.
Kedvenc Főnix könyveim:
Jövőben olvasni fogom:
Ha csak egy évvel ezelőtt írtam volna meg ezt a listát, teljesen más kiadók lettek volna a felsorolásban. Milyen érdekes, hogy mennyit formálódik az ember ízlése ilyen rövid idő alatt is. Érdemes lesz erre visszatekinteni jövőre is. Ti melyik kiadó könyveit kedvelitek a legjobban és miért?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése