2017. január 25., szerda

Top 5 Szerda #3


Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.


Ismét eltelt egy hét, következik az újabb Top 5 Szerda. Mai témánk az elhanyagolt könyvek. Megmutatom nektek az én 5 kedvencemet, amire szerintem megérné több figyelmet fordítani. Az elmúlt pár évben elég sok magyar regényt olvastam, és úgy érzem, hogy nem kapnak elég támogatást az olvasóktól. Remélem, kedvet kaptok hozzájuk!

Az első választottam A. M. Aranth Holdárnyék sorozata. Igaz, az első rész nekem nem annyira tetszett, sok volt benne a „majd később megtudod, most nem árulhatom el” rész. Viszont a második rész annyira nagyon jó volt! Olvassátok el, mert nagyon izgalmas és érdekes volt, nagyon várom a következő részt, remélem idén tavasszal már a kezembe vehetem. Egy csapat középiskolásról szól a sorozat, akik zenekart alapítanak, és kiderül róluk, hogy nem emberek. Van benne háború, szerelem, intrika, bulik, barátság, család, egyszerűen nagyon jó.


A második Bessenyei Gábor A jövő harcosai sorozat. Nagyon jó kis ifjúsági sorozat, remélem a jövőben több figyelmet fog kapni, mert nekem nagyon tetszett, bár ezt tényleg mindegyik könyvhöz le fogom írni :D A róla készült értékelésemet ITT olvashatjátok.







A következő Bruck András: A fogadalom című regénye. Ami igazából egy sorozat első része lenne, de mivel nem volt sikeres az első rész, így nem került kiadásra a folytatás. Megkerestem az írót, és sajnos azt az információt kaptam, hogy nincs rá kereslet. Pedig igazán érdekes lett ez a regény, én nagyon kíváncsi lennék a folytatásról. Arról szól, hogy egy kisfiúnak elrabolják az öccsét, és szeretné őt megmenteni. Ő földönkívülikre gyanakszik, de a felnőttek persze nem hisznek neki. Hogy sikerül-e megmenteni öccsét és a barátját, mert, hogy később őt is elrabolják, azt már sajnos sosem tudjuk meg.



A következő regény, amit szeretnék nektek megmutatni, az A tudás könyve sorozat. Ez is időutazós, mint A jövő harcosai, csak itt négy könyvben négy különböző időbe ugranak vissza a szereplők. Nagyon okosan van tálalva benne az, amit az iskolában szárazan tanítanak meg, az egész nagyon jól van megírva. Végig lehet izgulni az összes kötetet, van benne rengeteg bonyodalom és éles helyzet. Sokszor én sem tudtam, hogy most hogy fognak a csávából kijutni szereplőink. Olvassátok el, érdemes.





A legutolsó könyv, amit szeretnék nektek megmutatni, az kivételesen külföldi, mégpedig Stephen Lawhead: Az ezüst kéz (és a teljes Albion dala sorozat). Ez volt anno az első igazi fantasy regény, amit olvastam és nagyon imádtam! A könyvtárnak csak az első két rész volt meg, úgyhogy mindenképp meg kellett szereznem a harmadikat, és olvasás után a könyvtárnak adtam, nehogy úgy járjon valaki más is, mint én, hogy nem tudja befejezni a sorozatot. Nekem nagyon tetszett ez a regény, ebben is időutazás van, úgy tűnik az időutazás téma nem túl kedvelt. Amit a leginkább szerettem ebben a regényben, az a világ, kelta időszakban játszódik és nagyon izgalmas volt. Egy olyan férfi a főhős, aki nem az az erős, izmos, vezető egyéniség, de a végére akkora fejlődésen megy keresztül, hogy az fenomenális. Mindenkinek nagyon tudom ajánlani ezt a regényt!

Szerintetek melyek azok a könyvek, amelyek nem kapnak elég figyelmet? Ha kedvet kaptatok, csatlakozzatok a csoporthoz a Goodreads-en, ahol minden hónap végén olvashatjátok a következő havi témákat is! Várlak titeket jövő héten is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése