2017. január 1., vasárnap

Marni Bates: Rocksztárt kaptam karácsonyra



Marni Bates: Rocksztárt kaptam karácsonyra
Kamu pasi a fagyöngy alatt...

Fülszöveg:
forrás: moly.hu
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Holly előre tudta, hogy nincs az a hatalmas óceánjáró, ahol nyugiban átvészelheti a családi karácsonyt. Mert hiába a képeslapra kívánkozó táj, ha ott van két szörnyeteg unokatestvére, akik mindjárt első este kiutálják a közös kabinból. A tengeribeteg Holly így kénytelen beosonni egy vadidegen fürdőszobába, ahonnan kilépve két dologgal néz farkasszemet: a világ legdögösebb pasijával és egy paprikaspray-vel. Kár, hogy ez utóbbit a magát Nicknek nevező srác nem fél használni…
Amikor később Holly elhagyná a kabint, legnagyobb megdöbbenésére sikoltozó tinicsajok állják útját. Mert Nick valójában Dominic Wyatt, az őrülten népszerű ReadySet dobosa.
Az internetre pillanatok alatt felkerülnek a kettőjükről készült botrányos fotók, amik veszélybe sodorják az együttest. Dominic ezért ráveszi Hollyt, hogy a hajóút idejére játssza el a barátnője szerepét. A kamu kapcsolattal csak-csak megbirkóznak, na de a valódi érzelmekkel…
Kedvenc idézet:
„– … ámulatba esni, amikor meglátod a meglepetést.
– Hát bekötött szemmel, magassarkúban… valamilyen esésre biztos számíthatsz.”


        Hát srácok, engem ez a könyv megvett kilóra. A fülszöveg elég sok információt elmond a történetből, őszintén szólva, én nem is olvastam el olvasás előtt. A sztori, amit Marni Bates elénk tár, akár egy délutáni matiné is lehetne Hilary Duff főszereplésével valamelyik kereskedelmi csatornán. Attól függetlenül, hogy eléggé kiszámítható és sok helyen sablonos, nem vette el számomra az élvezetét egyáltalán. A szöveg fiatalos és vicces, több helyen hangosan felnevettem olvasás alatt. Tele van jobbnál jobb szövegekkel, szívem szerint a könyv 70 százalékát mondatonként feltenném a molyra idézetnek. Na de térjünk ki kicsit a történetre.
forrás: http://dlsz.hu/
Adott egy lány, Holly, aki a családjával tölti el nagyapja születésnapi partyját egy luxushajón útban Mexikóba. Hollynak nincsenek szülei, csak egy nagynénje, és annak családja, közöttük a gonosz ikrek, akik pokollá teszik Holly életét. Főhősünk két lábon járó katasztrófa, amit mi sem bizonyít jobban, mint épp egy rocksztár fürdőszobájába téved be, hogy enyhítsen tengeribetegségén. Ebből adódnak a problémák, mert reggel a rajongók meglátják őt a szobából kilépni. Hogy a ReadySet karrierje ne fuccsoljon be, ezért ráveszik Hollyt, hogy Nick barátnőjeként élje az életét pár napig. Mindkét szereplő remél valamit ettől a kapcsolattól, ám amit kapnak végül, arra egyikük sem számít.
Az eseményeket váltott nézőpontban meséli el az írónő, és kifejezetten tetszett, hogy meg tudtam különböztetni, mikor ki beszél, nem kellett visszanézni minden mondat végén. Minden fejezet eleje kicsit visszanyúlt az előző fejezet végére, amiből megtudhattuk, hogy mennyire különbözőképp látja a történéseket Nick és Holly. Ez kifejezetten jót tett a cselekménynek. Nagyon jó volt olyan főszereplőről olvasni, aki nem azzal volt elfoglalva, hogy „milyen ronda vagyok, de csak azért mondom ezt, hogy mások megdicsérjenek”. Mostanában sajnos túl sok ilyennel lehet találkozni. Holly tipikus teenager, aki szeretne kicsit népszerűbb lenni az iskolájában, és odavágni a gonosz ikreknek. Nick pedig tipikus pasi, aki kifele mutatja a nagymenő laza srácot, a háttérben viszont egy feszült, munkamániás ember lakozik, aki nem igazán érti a nőket. Valamint nem erőltettek bele szerelmi háromszöget, ami rendkívül pozitív. Igaz, hogy mindenki odavan Nickért, mert rocksztár, de nincs vetélkedés iránta. Imádtam, ahogy évelődnek egymással. Az én tapasztalatom az, hogy mindent meg lehet és meg is kell beszélni, viszont két főhősünk egyáltalán nem beszélte meg egymással az érzéseit, amit ha megtesznek, valószínű, hogy ez a történet is teljesen másképp alakul.  Nagyon szimpatikus volt Nick kapcsolata a bandájával, és hihető volt az élet, amit leírt önmagáról, valamint az ezzel járó problémák és aggályok is hitelesek voltak számomra.
forrás: http://debmedia.hu/
Holly családja nem épp egy leányálom. A nagynénje részemről nem sok vizet zavart. Olyan dolgokról beszélt, amiket elengedtem a fülem mellett, mert a való életben sem figyelek az ilyen negatív hatásokra. Viszont az ikreket én is ki nem állhattam. Nagyon alattomosak és rosszindulatúak voltak. Holly nem érdemelte meg azt, ahogy bántak vele. Elég durva dolog azért lenézni valakit, mert árva. Amit nagyon hiányoltam velük kapcsolatban, hogy nem nyerték el méltó büntetésüket. Úgy gondolom, hogy ez egy üzenet lett volna a fiataloknak, így viszont az jön le, hogy legyén nyugodtan aljas, úgysem fogod megszívni.
Van egy-két negatívum is, amit meg kell említenem a történettel kapcsolatban. Az nem tetszett, hogy az elején Holly nagyon számítónak hatott nekem, még akkor is, ha megértettem, hogy miért döntött így. Kicsit máshogy is el lehetett volna érni, hogy a történet arra haladjon, amerre, mert így nem volt épp pozitív véleményem róla ekkor még. A másik dolog, az a borító. Egyáltalán nem illik a könyvhöz szerintem, főleg, hogy főhősünk szőke! Azt sem igazán értettem, hogy a nagypapának volt ugye a szülinapi bulija, viszont Hollynak is akkor volt a szülinapja, mikor a hajón voltak, és a családja nem igen vette a fáradtságot, hogy összehozzon neki valami különlegeset, még a nagyapja sem, aki imádja, pedig most itt lett volna rá az alkalom, ezt kicsit furcsálltam. És végül, amit inkább csak sajnálok, mint negatívumként hozok fel, hogy nagyon rövid, és kissé hirtelen lett vége. El tudtam volna még képzelni tovább is a történetet.

Összességében egy nagyon könnyed, vicces, laza, fiatalos szerelmi történetet kaptunk. Ne várjatok a könyvtől shakespeare-i mélységeket, viszont egy nehéz olvasmány utáni hétvégi olvasmánynak, hogy ellazulj, tökéletesen megfelel. Nem volt csöpögős tinirománc, nem kell attól tartani, hogy rózsaszín cukorfelhővel van körbefonva a történet. Én kedvencet avattam ezzel a regénnyel. Igazából minden korosztálynak tudom ajánlani. Eléggé limonádé, van benne klisé, viszont mindezt ellensúlyozza a nyelvezet. Nagyon szívesen lettem volna Holly helyében. Nálam ez a könyv 5/5.







2 megjegyzés: