2018. március 28., szerda

Top 5 Szerda #54


Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.



Sziasztok!

Ma egy nagyon érdekes témát kaptunk! Ugyanis ma olyan karaktereket mutatok meg, akik a kedvenc mentor/tanár szereplőim! Szeretem az olyan témákat, ahol karaktereket kell összeszedni, kicsit mélyebben kell elgondolkodnom, amitől sokkal jobban szórakozom! A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, ahol megnézhetitek az egyre bővülő bejegyzéseket!

Forrás
Ő volt a legelső, aki eszembe jutott. Őt mondtam a High Fantasy Tag-ben is, mikor ez a kérdés felmerült, IDE kattintva meg tudjátok nézni, ha van kedvetek. Nagyon mosolygós kedves öregembernek képzelem el, aki, ha lennének unokái, mindenféle varázslattal szórakoztatná őket. Kvothe viszont tanulni akart, így egy kis unszolásra, elkezdte tanítani. Szerintem jó tanítómestere volt Kvothe-nak.



Forrás
Hát, őt nem tudtam eleinte hova tenni. Néhol vicces, néhol félelmetes, néhol bolondos. Eleinte nem is kedveltem, ám a végére annál inkább megszerettem az öreg Sándort. Az egész sorozat egyébként baromi jó. Magyar időutazós, világmegmentős, tanítós-de-nem-szájbarágós. Nagyon jó stílusban megírt, érdekes és magával ragadó. Voltak benne hullámvölgyek, de összességében nagyon tudom ajánlani ezt a sorozatot a tizenéveseknek!



Forrás
Őt is nagyon kedveltem! Eléggé kitalálható a szerepe és a viszonyok már az elején, de ettől független jó kis történetről van szó tele sárkányokkal, veszéllyel, harcokkal, igazságszolgáltatással. Bár nekem a kedvenc karakterem a sorozatban Roran volt, a többiek közül se tudnék olyat mondani, akit nem kedveltem. Brom eleinte kissé mogorva, viszont próbálja legjobb tudása szerint tanítani Eragont. Szerettem a kardozós jeleneteiket, meg a beszélgetéseiket is. Brom nagyon sok tapasztalattal rendelkező harcos, érződött rajta a bölcsesség.


Forrás
Hát igen. Őt azért nehéz lett volna kihagyni a listából! Igaz, hogy ő közvetlenül nem tanított senkit, nem adta át a tudását tanítványnak, mégis mentorként és védőangyalként tekintek rá. Pesztrálta a hobbitokat, mindig ott volt, mikor szükség volt rá. Egy bohókás amerikai nagybácsihoz tudom hasonlítani, viszont, mikor kellett, kemények odavágott bárkinek a botjával. És mindig tartotta az ígéreteit. Amikor mondta, mindig megjelent.


Forrás
Hát őt nagyon bírom! Bármelyik Cassandra Clare könyvben jelent is meg, mindig nagyon megörültem, hogy találkoztunk! Ő New York fő boszorkánymestere. A város főfőfőfő mágusa. Eleinte adta a mogorva varázslót, aki nem segít, csak pénzért varázsol, ám ahogy a történet ment előre, előbújt az ő igazságérzete és hősies énje is, a pénzes dolog csak a látszat volt. Jófej, vicces, de ha komolynak kell lenni, akkor komoly maradt. Tudtad, hogy ha mond valamit, az nem csak szócséplés. Az ő külön sorozatára nagyon kíváncsi leszek!

Őket szerettem volna megmutatni nektek ma. Mindenképp nézzetek be a molyos zónába, a régi és új bejegyzések között is, elég aktívak a tagok, minden héten sok új bejegyzést olvashattok az adott témában! Néha kissé módosítunk, de ez szerintem még belefér. Nektek ki a kedvenc mentor/tanító karakteretek? Nem muszáj könyves, jöhet akár filmből is! Ha nem jutott volna eszembe könyvesből öt, tuti mondtam volna Jiraiya-t a Naruto-ból, vagy Obi-Wan Kenobi-t a Star Warsból! Őket is nagyon imádtam!

2 megjegyzés:

  1. Szél neve <3
    És Bromot én is nagyon szerettem épp ezért esett olyan rosszul, ahogy a filmben megölték. Nevetséges volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már nem emlékszem, hogy a filmben hogy hal meg, mi volt?

      Törlés