2018. március 26., hétfő

The Happy Bookaholic Tag - A boldog könyvfüggő vallomásai



Sziasztok!
A mai book tag címét, ha le kéne magyarra fordítanom, akkor valami olyasmi lenne, hogy „A boldog könyvkoholista könyves kérdéssora”. De ez így elég hülyén hangzik, úgyhogy nem teszem. Viszont a „Bookaholic” szó nagyon illik a bloghoz, hiszen az „alcoholic” szóból származik, ez meg ugyebár egy kocsma. A boldog könyvfüggő vallomásai, nah ez már jobban hangzik. Bevallom, függő vagyok. A hónap végén jön az első negyedéves könyves beszerzéseimről egy bejegyzés, majd akkor meglátjátok mennyire! Erre a tag-re AniTiger, a Hagyjatok! Olvasok! bloggerinája és Dorka, az Anya olvas bloggerinája is kihívtak, és miután kijózanodtam a bookhangoverből, neki is ültem! AniTiger bejegyzését IDE kattintva, Dorkáét pedig IDE kattintva éritek el! Nézzetek be hozzájuk is!

1. Miért szeretsz új könyveket venni?
Erre több okom is van. Szeretem az új könyveket. Szeretem, ha a kedvenc könyveimet kölcsön tudom adni másoknak, hogy ők is szeressék. Boldogsággal tölt el egy gyönyörű borítót megnézni a polcomon. Igaz, hogy vigyázok a könyveimre, de ha a saját könyveimben véletlen kár keletkezik, attól nem leszek depressziós, ám akár kölcsönkönyvet, akár könyvtári könyvet piszkolnék be, attól baromira rosszul érezném magam. Bár ilyen nem szokott előfordulni, jobb félni, mint megijedni. Az utolsó okom, lehet furán fog hangzani, de jó érzéssel tölt el, hogy megtehetem. A munkával megkeresett pénzemet elkölthetem új könyvekre, mert a hónap végén nem fogok éhen halni azért, mert nem kajára költöttem. Igaz, hogy próbálom visszafogni magam kisebb-nagyobb sikerrel, nem veszek meg mindent, amit akarok.

2. Milyen gyakran vásárolsz új könyveket?
Nincs időintervallumhoz kötve. Ha látok egy kihagyhatatlan akciót, vagy megjelenik egy régóta nagyon vágyott könyv, akkor biztosan megveszem. Volt, hogy egy fél évig egy könyvet sem vettem, utána pedig a Black Friday alkalmával nyolcat is. Idén már több alkalommal is költöttem könyvekre, változó. Következő alkalom a Könyvfesztivál lesz április 22-én, vasárnap!

3. Hol szeretsz jobban vásárolni – könyvesboltokban vagy webshopokban?
Egyértelműen webshop. Tapasztalataim szerint ott nagyobbak az akciók vagy vannak kedvezményre feljogosító kuponok. Mivel elég sokat költök könyvekre, nekem fontos, hogy minél jobb áron tudjak hozzájutni az adott regényhez. Ha tehetem, a kiadótól vásárolok közvetlen, és annyit veszek, hogy kijöjjön az ingyen szállítás. Ha könyvesbolt webshopjából vásárolok, akkor pedig általában egy könyvesboltba kérem az átvételt, hogy a szállításra külön ne kelljen költenem.

4. Van kedvenc könyvesboltod?
Az egyik győri könyvesbolt, mert ott dolgozik Niitaa, a Niitaabell Világa bloggerinája! Most, hogy visszaköltöztem Győrbe, remélem, többször is össze fogunk futni! Konkrét boltot nem mondok, de ha követitek Niitaa blogját vagy moly profilját, biztos tudjátok, hogy melyik az a bolthálózat.
5. Szoktál előrendelni?
Előfordul. De csak abban az esetben, ha nagyon nagyon nagyon olvasni szeretném a könyvet, amit kézbe veszem. Viszont, mivel ki kell tölteni az ingyenes szállításig a határt, általában nem azzal a könyvvel kezdek, amit előrendeltem. Vagy, mint Robert Jackson Bennett: Csodák városa esetén, még nem olvastam a második részt. Legutóbb épp pénteken rendeltem elő Gabriella Eld: Érzések Jordan számára című könyvét.

6. Van havi limited?
Idén nem kötöttem magamnak limitet. Éves könyvkeretem volt egyébként két évig. Első évben viszonylag jól sikerült teljesíteni, csak nagyjából háromezer forinttal léptem túl, tavaly viszont csúnyán elbuktam, de úgy gondolom, hogy tudok tartani egy ésszerű korlátot magam előtt keret nélkül is. Decemberre térjünk vissza ennek a kitárgyalásához.

7. Hogy állsz a könyvvásárlási tilalommal – szoktál élni vele?
Tavaly már Könyvhét után elfogyott a könyvkeretem nagy része, emiatt volt egy úgynevezett tilalom, mert már nem vehettem volna nagyon könyvet egész évben, de aztán az év végével elbuktam. Olyan nincs, hogy most akkor X hónapig nem vehetek könyvet, mert csak.
8. Milyen hosszú a kívánságlistád?
Végeérhetetlen. Mindig jönnek újabb és újabb regények, amit szeretnék a birtokomban tudni. A jelenlegi kívánságlistámat át kéne nézni és frissíteni, mert nem pakoltam fel rá az új megjelenésekből nagyon semmit, a régiek meg már évek óta rajta vannak, nem mind képezi igazán a kívánságlistámat már, de lusta vagyok. A moly szerint 52 könyv van rajta, és 120 azon a listán, amit egyszer szeretnék elolvasni, de nem feltétlen szeretnék megvenni.

9. Melyik az a három könyv (a kívánságlistádról vagy az előrendeltek közül), amiket most azonnal a magadénak akarsz tudni?
Hmm. Nehéz kérdés. Egy egyik biztosan Gabriella Eld: Érzések Jordan számára című könyve, ezt rendeltem elő pénteken. A másik kötetre múlt héten figyeltem fel, a Főnix Könyvműhely egy friss megjelenése: Django Wexler: Az Ezer Név. Címkék, amik megvettek: high fantasy, háború, flintlock fantasy. A harmadik, igaz még nincs pontos megjelenés, de azt hiszem, hogy nemsokára magyarul is jön, az Katherine Arden: The Bear and the Nightingale című regénye, ami az Alexandra kiadónál fog megjelenni. Oroszországban játszódó fantasy. A Grisha trilógia és a Rengeteg óta vonzanak az oroszos történetek!

Ha már megemlítettem, szeretném felkérni Niitáát, valamint Wandamacit, hogy töltsétek ki ezt a kérdéssort, mert kíváncsi lennék a válaszaitokra! Ha neked is megtetszettek a kérdések, kedves Olvasó, szívesen olvasnám a te válaszaidat is! Vidd bátran, és mutasd meg!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése