2017. május 14., vasárnap

Havi ajánló #2

Téma szerinti ajánló havonta egyszer.
Sziasztok!
Május hónap témája a kortárs fikció. A leírás alapján azok a könyvek tartoznak ebbe a kategóriába, ami a valós világban játszódik a második világháború után, nincsenek benne fantasztikus és paranormális elemek. Kissé leszűkíti az olvasott könyveim listáját, tény, hogy nem ez a kedvenc műfajom, de így is találtam párat, amit szeretnék megmutatni nektek. Valamint a bejegyzés végén mutatok pár könyvet, amit a témában még mindenképp szeretnék elolvasni. A csoportot a Goodreadsen találtam, IDE kattintva megtaláljátok, ha gondoljátok, csatlakozzatok bátran!
Elsőre egy romantikus könyvet szeretnék mutatni. A történet végére kibontakozó fájdalmasan szép szerelem engem teljesen levett a lábamról. Mind a filmet, mind a könyvet nagyon szeretem. Azóta is szeretnék még az írótól olvasni, ám eddig még nem úgy jött össze a dolog sajnos. Ha egy igazán megindító és valóságos szerelmi történetre vágysz, akkor ez mindenképpen neked való. A történet úgy kezdődik, hogy Noah épp a második világháborúból tér haza. Gondolatai egy lány körül forognak, akivel 14 évvel ezelőtt ismerkedett meg. Kettejük története ez a kötet.

Bár a molyos címkék között ott a fantasy is, én úgy gondolom, hogy két gyermek fantáziadús játszadozását nem tekinteném fantasynak. Ez egy nagyon szép történet barátságról, önmegvalósításról, megfelelési vágyról. A könyv nem tökéletes, nem minden szavával értettem teljesen egyet, de mindenképp szép történet.


A kötet középpontjában egy újság szerkesztősége áll, akik cikksorozatot közölnek egy sorozatgyilkosról, nyomoznak utána. A rendőrség pedig nem, hogy segítségükre lenne, még gátolja őket, sőt, még gyanúba is keverednek. Betekintést nyerhetünk a gyilkos lelki világába is, ugyanis leveleket küld a szerkesztőségbe. A vége nekem kicsit koppanás volt, nem teljesen így számítottam a történet végére. Sötét hangvételű, mint a borító, de nekem nagyon tetszett.

Azt hiszem, ezzel a kötettel kicsit csalok, mert talán épp a második világháború alatt játszódik a történet. Egy csapat gyerek lezuhan egy lakatlan szigeten, felnőttek, irányítás nélkül. A történet egy pszichológiai esettanulmány arról, hogy stresszhelyzetben hogy viselkednek a gyerekek, kiből lesz vezető, ki mennyire manipulálható. Anno 16 évvel ezelőtt olvastam és nekem akkor nagyon tetszett, eléggé elgondolkodtatott. Hamarosan újraolvasom a kötetet, remélem akkor is ugyanúgy fog tetszeni, mint régen.

És a legújabb szerelem, Az élet esszenciája. Annyira vicces és abszurd ez a könyv, hogy az valami hihetetlen. Valóságos, vicces és tele van iróniával, de a jó félével. Nagyon tetszett a kötet, nemrég beszámolót is írtam, melyet ITT elértek, megtudhatjátok belőle, miért lesz ott az idei év top kedvencei között ez a kötet.


Ezek voltak azok a könyvek, amelyeket teljességgel tudok nektek ajánlani, most pedig mutatok párat, amik a várólistámon a mindenképpen szeretnék elolvasni részen találhatók!
Ez Bihari Viktória első Tékasztoris könyve, azóta nemrégiben megjelent egy másik. Mindenesetre én erre vagyok jobban kíváncsi, mert kicsit félek tőle, hogy az újon már olyan behatások érezhetők, amik már a humor rovására mennek, de ez csak egy félelem, egyáltalán nincs alapja, egyszer majd szerintem mindkettőt elolvasom, és akkor tudok véleményt is formálni. Mindenesetre ettől a könyvtől sok feledhetetlen, vicces olvasásélményt várok, régen követtem Vikit a blogján és a Facebookon, akkoriban remek perceket szerzett nekem.
Könyvutca blogon találkoztam ezzel a könyvvel, és nagyon megtetszett az értékelésük, azóta szeretném elolvasni. Nézzétek meg ti is, hátha kedvet kaptok hozzá.
Azt hallottam erről a könyvről, hogy egy szappanopera castingjáról szól. Egy humoros ifjúsági kortárs regény. Andi videójából szereztem róla tudomást, nézzétek meg, remélem nektek is megtetszik!
Nem sok mindent tudok erről a könyvről, de mindenképp kíváncsivá tett a fülszöveg. Remélem nem osztott meg velem túl sokat, már rég olvastam a fülszöveget, és már nem sokra emlékszem, jobban szeretek úgy beleugrani a könyvekbe, hogy nem tudok róluk semmit. 91 %-on áll a molyon, úgyhogy nem lehet rossz.
Ezt filmben láttam, és nagyon megtetszett. Meddig lennél hajlandó elmenni a gyermeked egészségéért? Milyen messzire lennél hajlandó elmenni a testvéred egészségéért? Hajlandó lennél feladni érte önmagad vagy harcolnám magadért? Nagyon kíváncsi vagyok, hogy könyvben milyen lehet ez a történet. Abban biztos vagyok, hogy megható és szomorú.
Meg fogtok lepődni, ezt is a film révén ismertem meg! Ennél a könyvnél is arra számítok, hogy egy kicsit meg fogja ölni a lelkem, de meg fogja érni. Egy 14 éves kislány eltűnik, és elindul a nyomozás utána. Ajánlom a filmet is, nekem nagyon tetszett, már ha egy ilyen történet után lehet azt mondani, hogy tetszett.
Ezeket a könyveket szerettem volna nektek ma megmutatni. Amint látjátok inkább a lelkileg megterhelő kortárs kötetekre vágyom mostanában, nem a romantikus félékre, úgyhogy biztos nem egymás után fogom őket elolvasni. Júniusban újramesélések, újraképzelések lesznek, akár klasszikus történetek, akár mesék, akár mitológiai témák. Remélem akkor is velem tartotok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése