2018. december 30., vasárnap

Fantasy olvasási kihívás TBR


Sziasztok!
Itt a küszöbön az újév, vele együtt pedig a Fantasy olvasási kihívás! Ha esetleg még nem tudnátok, miről is van szó, EZEN a linken minden információt megtaláltok, mint, ahogy a baloldalon található kiemelésen is! Úgy tűnik, a zöld lesz az én színem, a tavalyi évhez hasonlóan most is ezt a sort választottam magamnak. Egy könyvön kívül az összes saját példány, ezzel is szeretném magam ösztönözni a magánkönyvtáram olvasottsági arányának növelésére! Izgatottan nézek a hónap elé, elég jó címeket válogattam, úgy érzem!
Zöld sor:
Férfi író regénye: Neil Gaiman: Csillagpor
Ezt a könyvet idén márciusban vettem magamnak. A filmet láttam már többször, és nagyon imádom. Nagyon jó színészi alakítások hatására az egyik kedvenc filmem. Robert de Niro játékát különösen szeretem. Ez lesz az első Neil Gaiman olvasmányom, és szeretném, ha ez egy gyönyörű barátság kezdete lenne.


Jemisin Az ötödik évszak című regénye a tavalyi év nagy felfedezése volt számomra, egyik legmeghatározóbb élményem volt. A hülye fejemmel meg még mindig nem olvastam el a folytatást, pedig már a befejező kötet is a birtokomban van. Azt remélem, hogy ugyanolyan hatással lesz rám, mint az első. Bár az elsőben volt egy csavar, amit mondjuk én már a vége előtt kitaláltam, de sokat hozzáadott az élvezeti faktorhoz, kíváncsi leszek, ezt hogy tudja überelni az írónő.

Ezt a könyvet a nagy Líra hőségakció keretében vásároltam a nyáron, olyan olcsóért adták, hogy nem lehetett kihagyni ezt a lehetőséget, főleg úgy, hogy annyi jót hallottam erről a könyvről. Hazai író, budapesti környezetbe ágyazott sárkányos fantasyja, amiben Józsi, a másnapos pizzafutár utat nyit a világok között. Ez annyira abszurd kép, hogy már most imádom!


Novemberben olvastam Az ébredő tűz című könyvet, és nem szeretném sokáig húzni a folytatás elolvasását sem! A vastagsága miatt úgy gondolom, hogy ezt a pontot lehet, hogy ki fogom váltani a lent található bónuszmezőkkel. Ha mégsem sikerülne januárban, akkor sem szeretném nagyon sokáig halogatni, mert nagyon megszerettem a Draconis Memoria világát! Azóta már a harmadik rész is megjelent, de addig azt nem veszem meg, míg nem látok haladást a könyveimen. Nem akarok tovább halmozni.

Ezt a könyvet az azóta megszűnt lajháros cég, a BASC és a Fumax kiadó közös koprodukciójukból létrejött dobozban vásároltam meg, mikor a könyv megjelent. Kicsit hiányérzetem volt, mikor kibontottam, ha kíváncsiak vagytok, miből állt, IDE kattintva megnézhetitek! Schwab munkásságával hadilábon állok, mert az Egy sötétebb mágiát nagyon szerettem, viszont a Gyülekező árnyak nem igazán ért el pozitív hatást nálam. Meglátjuk, minden esetre az alapkoncepciója a könyvnek érdekesen hangzik.

Bónusz mezők:
Egy egészen friss könyv, aminek már akkor neki akartam állni, szívem szerint legalább 10 könyvet olvasnék egyszerre, csak sajnos ennyire nincs multifunkciós agyam. Már azóta tűkön ülve vártam ezt a kiadványt, mióta a pályázatot kiírták. Voltam a hónap elején a Világok Találkozásán, ahol bővebben is beszéltek az írók a kötet novelláiról. Szeretem az ilyen kezdeményezéseket, a Főnix Könyvműhely antológiáit is rendszeresen beszerzem. Több embertől hallottam már, hogy azért nem olvas novellát, mert kevés, pár oldal alatt nem tudja berántani az író. Én ezzel másképp vagyok, nem azt mondom, hogy nem olvasnám még további oldalakon keresztül egy-egy történet folytatását, de szeretem a rövid történeteket, érdekes világképeket, amihez a novella terjedelme is elég tud lenni.

Ő az egyetlen, aki majd könyvtári olvasás lesz, ha csak meg nem találom Győrben, az egyik antikváriumban. Ugyanis egy ideje már skippelem a könyvtárat, pont a magánkönyvtár halmozásom miatt, ez ilyen kiskapu lenne részemről. Szandi nagyon szereti az írónőt, részemről azóta szemezek a könyvvel, mióta a 2017-es évemet a klasszikus fantasyk évének szántam, amit aztán csúfosan elbuktam, de az ERRE a polcra gyűjtött könyveket azért idővel szeretném elolvasni.
Ambiciózus, nem mondom, főleg, hogy mostanában maximum 3 könyvnek érek a végére egy hónapban, de azért álmodozni, meg listákat készíteni imádok. Már láttam pár tervet a játékra, továbbra is szívesen olvasom az összeállításokat. Kíváncsi leszek, melyik sor lesz a legnépszerűbb! Holnap hozok még egy bejegyzést a közös mezőhöz, a többi sorhoz pedig már látható az oldalon gyűjtemény. Két nap és indulunk! Ne felejtsétek el használni molyon és Instagramon az OlvassVelemFantasyt jelölést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése