2018. december 12., szerda

Top 5 Szerda #80


Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!

A mai téma igen változatos lesz a Szerdázók háza táján! A mai téma: Öt könyv ajándékként valakinek. Ez bármi lehet konkrét személy, vagy tulajdonság alapján egy csoport, vagy akár öt különböző kategóriában egy – egy könyvet, határt csak a fantázia szab! Én az utolsó mellett tettem le a voksomat! Ezeket a könyveket nyugodt szívvel ajánlom a karácsonyfa alá! A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, nézzetek körbe a többieknél is!
Egy könyv, ami megszerettetheti az olvasást
Látjátok, képes vagyok egy ilyen tág témában is csalni az első pontban. Nem is én lennék. Nekem sajnos nincs belőle saját példányom, párom öccsétől kértem kölcsön a könyveket, és mikor kijött a hatodik rész, gyorsan megvettem, mert ő még bőven nem tartott ott az olvasásban. Aztán nekiadtam, ne unatkozzon a testvérei nélkül. Azóta megjelent egy újabb rész, amit sajnos még nem olvastam. Ez a sorozat nagyon ifjúsági, nagyon magyar és nagyon szerethető. Ismerős emberek, ismerős nevek, ismerős helyek. Az időutazáson kívül akár veled is megtörténhet. Könnyen olvasható izgalmas eseményekkel és jófej karakterekkel teletűzdelt kalandozás az időn át, nem csak lányoknak!

Egy szívmelengető történet fagyos napokra
Ez a történet egy rózsaszín vattacukorfelhő a jó fajtából. Klisés és teljesen kiszámítható, de annyira bájos, hogy nagyon jó szórakozást nyújt rövid idő alatt. Ha van időd, akár egy nap alatt is végig lehet olvasni. Sorozatindító, azóta már megjelent a második része is. Egy tv sorozat szereplőválogatásáról és forgatásáról szól ez a könyv, teenagerekkel a főszerepben. Azt mondjuk, elárulom, hogy a problémák megbeszélésében ez a regény sem jár élen. Pont tavaly karácsonyi időszakban olvastam, és egyáltalán nem bántam meg.

Egy könyv, ami megnevettet
Pakolásztam most a polcomon, az olvasott részen néztem át, mit adhatnék még el, és szembejött velem ez a drágaság. Egyből előre is vettem, hogy szem előtt legyen, vágyom a humorára. Ez a könyv sem hosszú, épp ideális ahhoz, hogy két ünnep között növeld az olvasott könyveid számát és közben még jól is szórakozz. Én nagyon sokat nevettem ezen a néhol abszurd történeten. Whisky kifőzdében játszódik, ahol fény derül a díjnyertes ital különleges összetevőjére, mellette pedig betekinthetünk egy család mindennapjaiba. Hatalmas örök kedvenc számomra.

Egy könyv, ami elgondolkodtat
Nyáron olvastam ezt a regényt, és azóta is többször eszembe jutott. Egy klasszikus sci-fi történet, ahol túl kell élni egy idegen bolygón, annyi csavarral, hogy felnő egy generáció, amíg lehetőségük akad egyáltalán megközelíteni ezt a lehetőséget. Ez feszültséget szül a generációk között. Mennyire nehéz elszakadni a megszokottól? Mitől leszel valaki? Meddig terjed az önbizalom? Baromi sok érdekes kérdést felvetett bennem ez a regény. Igaz, hogy nem mai regény az eredeti, elvégre 1988-ban jelent meg hazájában, mégis a mai napig hatásos.

Egy könyv, ami nem enged
Idei év egyik kedvenc könyve. Ez egy novelláskötet, benne különböző sci-fi és fantasy történetekkel. Főleg társadalmi kérdéseket feszeget az oldalain, de szó van egymás és önmagunk elfogadásáról, a múlt hagyatékáról, a technológiai fejlődés veszélyeiről és lehetőségeiről és még ezer dologról. Némelyik írás érzelmileg szétcincál, a legtöbb elgondolkodtat. Az író kínaiak szemszögéből ábrázolta a történeteket, ez viszont nem azt jelenti, hogy európai fejjel ne lennének ugyanolyan hatásosak.

Remélem, sikerül találni ezek között olyat, amivel meglephetnétek barátaitokat, családotokat, magatokat. Közeleg a karácsony, ideje beszerezni az ajándékokat még a nagy rohanás előtt! Van olyan könyv, amire nagyon vágytok? Ti milyen könyveket ajánlanátok nekem a karácsonyi időszakra?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése