2018. május 16., szerda

Top 5 Szerda #59


Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!
Ma olyan témát találtak ki a többiek, amit Maia, a termékenység istennője ihletett. Május róla kaphatta a nevét, ezért is aktuális most. Kétféléből is választhattunk: Öt kedvenc író, akik nagyon termékenyek vagy Öt olyan író, akik nem túl termékenyek, de én szeretném, ha azok lennének. Én a második variáció mellett tettem el a voksom. Mivel a téma nem szabta meg, hogy kedvenceket kelljen írni, ezért az első kettőnél csalok! Nem azért, mert nem tudnék kiket írni, de úgy érzem, ebben a témában ők kihagyhatatlanok! A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, ahol megnézhetitek az egyre bővülő bejegyzéseket!
Forrás
2011 óta várnak a rajongók, hogy befejezhessék a sorozatot. Úgy rémlik, hogy azóta az író bejelentett már egy újabb sorozatot ugyanebben a világban, de ennek a lezárásáról nincs hír. Rengeteg rajongó nevében mondhatom, hogy Mr. Rothfuss belehúzhatna egy kicsikét. Nekem az első rész nem volt kedvenc, de szerintem csak azért, mert teljesen mást vártam. Ha egyszer befejezné végre a trilógiát, lehet, újra elővenném.


Forrás
Még nem olvastam az írótól, de igazán itt lenne az ideje, hogy befejezze a Trónok harcát! A tv sorozat már rég előrébb jár, mint a könyv. Én meg úgy vagyok vele, hogy, ha már eddig vártam, hogy elkezdjem, megvárom most már a befejezést. Ha meg nem lesz, akkor nem kezdem el. Nagyon bírom, mikor G. R. R. Martin értetlenkedik, hogy Stephen King hogy tud ennyi könyvet megszülni rövid időn belül.


Forrás

Forrás
Még csak A könyvtolvajt olvastam az írótól, de nagyon szerettem a stílusát. Eddig összesen öt könyve jelent meg, 2005-ben jelent meg az utolsó. Ami pont A könyvtolvaj, amit én is olvastam hála a Mini-könyvklubnak. Most, hogy rákerestem az úriember munkásságára, látom, hogy idén októberben Ausztráliában jelenik meg új könyve, ami tökre meglepett és nagyon örülök neki. Ő egyébként ausztrál, úgyhogy nem meglepő, hogy ott jelenik meg. Remélem, itthon is hamar kiadják majd!

Forrás
Neki az összes eddig megjelent könyvét olvastam. Mondjon bárki bármit, szerintem nagyon jó volt az Örökség tetralógia. Ráadásul baromira érződött rajta a fejlődés. Az Eragont nagyon fiatalon írta még meg, tény, hogy nem volt tökéletes, de én szeretem. Most már felnőtt férfi, nagyon jó néven venném tőle, ha írna még nekünk pár sárkányos fantasyt. Vagy csak simán harcos, háborús fantasyt. Mindegy, csak valamit! Nekem nála is rémlik, hogy pedzegettek valami könyvet pár éve. Talán lesz is belőle valami.

Forrás
Igen, ő is bekerült a sorba. A végére hagytam, bár aki követi a blogot egy ideje, kitalálhatta, hogy ő is érkezni fog. Eddig két könyve jelent meg és én mindkettőt nagyon szeretem. Az élet esszenciája az egyik „all time favourite” könyvem, szerintem minden évben újra fogom olvasni. Az Y sajnos még nincs meg, de Könyvhéten igyekszem beszerezni, mert szerintem annyi rejtett dolog van benne, amit első olvasásra nem is vettem észre, vagy épp annyira megviselt, hogy fel se fogtam igazán, hogy mindenképp szeretném azt is újraolvasni. Tudom, azt hangoztatom, hogy nem vagyok újraolvasós típus, ezt ezek után is tartom. Alig várom, hogy új történetet olvashassak Rain tollából!

Ők az én választottjaim, kíváncsi lennék a ti jelöltjeitekre! Ti kiktől olvasnátok még több könyvet? Vagy kik a kedvenc íróitok, akik elárasztanak titeket olvasnivalóval? Várlak titeket jövő héten, amikor is az Eltűnt gyerekek napja jegyében fogunk bejegyzést hozni nektek! Addig is nézzetek be a többiekhez a fenti linken!

4 megjegyzés:

  1. Oh!! Rothfuss-szal nehezen találtunk egymásra, de mivel ritkán olvasok epikus fantasyt, ez talán nem meglepő. Mindenesetre eléggé kíváncsivá tett. Szóval egyetértek: Még még még! ^_^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagyon szeretem az epikus fantasyt, viszont kicsit pörgősebbre számítottam ettől a könyvtől, úgyhogy nekem kissé csalódás volt. Túl nagy elvárásokkal mentem bele. Ha nem gondoltam volna róla semmit, lehet, engem is elvarázsol.

      Törlés
  2. Rothfuss...most már lassan no comment...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye?? :) Kvote talán sosem fejezi be a krónikáját :) De ne legyen igazam

      Törlés