2018. április 11., szerda

Top 5 Szerda #56


Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!
Ma olyan írókat mutatok nektek, akiknek a könyvét automatikusan meg akarom venni, akármiről is legyen szó, de annyi kitétel van, hogy fantasy – sci-fi világában alkosson. A téma a Booktube SFF díj miatt került kiírásra, amiről ITT olvashattok bővebben (angoltudás szükséges). Ezt a díjat 2015-ben indították útjára, a külföldi booktuberek egy csoportja és az olvasók is minden évben jelöl könyveket, amit elolvasnak, és a bírák eldöntik, hogy ki kapja a díjat. Most már az olvasási fázis tart, egészen május végéig. Most pedig következzenek az én választottjaim, kiszámítható vagyok, nem lesz köztük meglepetés. A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, ahol megnézhetitek az egyre bővülő bejegyzéseket!

Az író eddigi összes regényét, és majdnem minden novelláját olvastam, ami nyomtatásban megjelent. A Próféta talán hamarosan megjelenik, kíváncsi leszek nagyon, hogy az író mivel örvendeztet meg minket a végén. Tuti valami olyasmivel, amire nem számítok. Már megint. Ezért szeretem nagyon a könyveit. Mert meg tud lepni. Olyan emberekről ír, akikkel együtt tudok érezni, együtt nevetni, együtt szenvedni, ha kell. Azt viszont sajnálom, hogy a korrektúrával mindig voltak gondjaim. Bízom benne, hogy a következőnél nem lesz. A Próféta szóljon belőlem.


Aaaaah mikor lesz már ősz??? Brian új könyve ugyanis akkorra van ígérve a Fumaxnál. Nekem pedig kell. Még lehetőleg a megjelenés előtt. Vagy akár már most azonnal is. Igaz, hogy tőle még nem vettem könyvet, mert könyvtári könyveket olvastam, de annyira megszerettem a stílusát, hogy ezt a sorozatot is tervezem beszerezni, hogy támogassam a további kötetei kiadását, és az új megjelenéseire is előrendelő leszek, az hótziher.




Neki is automatikusan megveszem a következő könyvét, ha megjelenik, még ha nem is olvasom el addig az Obeliszkkaput, amit mondjuk, kétlek. Jemisin olyan világot teremtett, ami elképesztő. Ráadásul ő is meg tudott lepni. Az elbeszélés módja nagyon furcsa volt, E/2-ben íródott az egyik szál. Miután megszoktam, már sodort magával. Nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra, érdekes kérdéseket feszegetett a könyv, szeretném tudni, hogyan tovább. Már a polcomon csücsül természetesen, a Csodák városa előrendelés mellé ő is bekerült. A nyár végéig szeretnék egyenesbe jönni pár olvasatlan könyvemmel, köztük vele is.

Épp Mark Lawrence olvasó maratont tartok a molyon, immár másfél hónapja. Sikerült elolvasnom tőle egy darab könyvet. Nekem tetszett, azt viszont még mindig nem tudom elfogadni, hogy a 14 éves fejét a batár böhöm állatok nem akarták lecsavarni a helyéről. Vagy jó messziről lelőni egy szerszámíjjal. Vagy valami hasonló. Remélem, mikor már idősebb lesz, komolyabban tudom venni ezt a mérhetetlen erőszakot, amit alkalmaz. Egy 14 éves ágyjelenete sem épp úgy hat az olvasóra, mint mondjuk egy 16 évesé. De eltértem a témától. Szóval, az ő könyveit is nagyjából mindet beszereztem mostanában, és ha jönne új könyve, azt is szeretném a magaménak tudni. Megrögzött Mark Lawrence gyűjtögető lettem.

Ő a kakukktojás. Tőle ugyanis még nem olvastam, de egy kivételével minden könyve megvan. Az akciók, az általános megítélés és a gyönyörű borítók nagyban hozzájárultak, hogy hozzám kerültek a könyvek. A sárkányos második része nincs még meg, de ami késik, nem múlik. Nagyon imádom a borítóit, bízom benne, hogy a külcsín és a belbecs összhangban van. Legkésőbb nyár végéig szeretném elolvasni az ő könyveit is.


Akad még jó pár író, aki felkerülhetett volna a listára, nagyon szoros volt a verseny (teljesség igénye nélkül: Gabriella Eld, Robert Jackson Bennett). Most megyek, lecsekkolom a többiek válaszait is, hátha találok magamnak új olvasnivalót! Ti is tegyetek így! A jövő heti téma nagyon izgalmasan hangzik, mert 5 keveréket kell összeállítani úgy, hogy két világot összekapcsolsz! Nagyon változatos válaszok fognak születni, előre érzem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése