2018. szeptember 26., szerda

Top 5 Szerda #73



Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!

Szeptember utolsó szerdáján egy nagyon kegyetlen témát kaptunk: Kedvenc könyvborítók. Hogy tudna egy moly csak ötöt választani? Főleg, egy olyan moly, aki köztudottan imádja a szép borítókat! Nagy nehezen kiválasztottam ötöt, plusz – mínusz néhányat. Lecsökkentettem azokra a könyvekre, amik a birtokomban vannak. Így sem volt könnyű, pedig van, ami nincs is itthon, pedig versenybe szállt volna! Nem akartam sorrendet állítani, nem tudnék dönteni, melyiket szeretem jobban a másiknál! A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, nézzetek körbe a többieknél is! Megyek én is, hátha találok még szépségeket a véget nem érő TBR listámra!


Háh! Múlt alkalommal is beleraktam Scott Westerfeld könyvét, ám akkor nem a borító miatt. Nagyon régóta megvolt az első rész, mégsem vettem észre nyárig, hogy a papírborító alatt milyen kincs lapul! Azóta sikerült beszereznem a sorozat többi részét is, és egyszerűen csodásak együtt!

Egyszerű, minimalista, mégis gyönyörű. Mindhárom borítón az agancs utal valakire, ezt elárulhatom. Élőben még szebbek, mint a képen! Kicsit még mindig fáj, hogy a harmadik rész nem adta meg a várva várt katarzist, de majd túlteszem magam rajta. Még benne vannak a cetlik is! Ettől függetlenül a borítók csodásak!

A borító nagyon jól visszaadja a könyv hangulatát. Tamás tábornagy hatalmas kedvenc lett a sorozat végére, meg úgy amblokk az egész sorozat, meg az író is. Alig várom, hogy október közepén kezemben tartsam az új könyvét! Végre van mire ellőnöm az ajándékkártyám maradékát! Nem mintha nem vettem volna évközben több tucat könyvet, de ez mellékes. A lényeg, hogy ez egy nagyon jó fantasy sorozat, gyönyörű borítókkal megáldva!

Mindkettő Anthony, mindkettő nevében benne van, hogy tűz, én pedig nem tudtam dönteni a kettő között. Egyik egy egyszerűbb sárkányos, másik egy titokzatosabb, részletekben elveszős gyönyörűség. Még egyiket sem olvastam. Az ébredő tűz mindenképp sorra kerül még az idén, ha bele gebedek is. Remélem, hamarosan jön a trilógia befejező kötete, addigra pedig naprakész leszek a sorozattal. A tűz királynője egy harmadik rész, így azért azt még nem tudom, mikor kerítem sorra, de ha Ryan stílusa olyan epic, mint szeretném, akkor egymás után ledarálom a két sorozatot.

Nagyon egyedi és csodaszép ez a borító. Az író már csöpögtetett infókat a folytatásról, kíváncsi leszek, az is hasonlóan szép külsőt kap-e. A könyv egyébként nagyon jó, a végéért hatalmas pacsi az írónak. Eleinte dühös voltam miatta, aztán átgondoltam, és rájöttem, hogy jó ez így. A borítónak az is különlegessége, hogy magyar lányok szerepelnek rajta. Egy korábbi bejegyzésemben láthattok képeket a fotózásról, IDE kattintva!
 
Nem mehetünk el szó nélkül, hogy a művészekről ne ejtenénk néhány szót. Szeretném megmutatni nektek a kedvenc borítótervezőimet!

Marc Simonetti



Tóth Zoltán




Kovács Péter
Tévesen itt szerepelt Pozsgay Gyula munkája, a Hangakirály borítója, nézzétek meg ITT! Gyönyörű!



Tikos Péter
Facebook


Faniszló Ádám




Ti hogy vagytok álltok a borítókkal? El tudtok csábulni egy szépségre? Okozott már csalódást az így választott mű? Tudatosabban vásároltok nálam? Van kedvenc borító tervezőtök? Mik a kedvenc borítóitok? Mutassatok nekem még példákat, hadd legeltessem rajtuk a szemem!

4 megjegyzés:

  1. Kovács Peti grafikái között szerepel a Hangakirály borító, amit viszont nem ő készített, hanem én 🙂 De örülök, hogy tetszik 😉

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, a munkád, imádom azt a borítót:D

      Törlés
    2. Kedves Gyula, elnézést kérek a tévedésért, javítani fogom, amint tudom. Imádom azt a borítót, konkrétan amiatt szeretném beszerezni a sorozatot! Köszönöm!

      Törlés
    3. Igazán nem gond, minőségi munkák közé került be ;)
      Rajzolni is öröm volt azt a sorozatot.

      Törlés