2018. szeptember 5., szerda

Top 5 Szerda #71



Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!

Szeptember első szerdáján a baráti társaságoké a főszerep! Csak tippelni tudok, hogy az iskolakezdés is belejátszik a témaválasztásba, mert ugye egy nyár után újra együtt a banda. Mikor elkezdtem összeszedni a csapataimat, eleinte könyvekben gondolkodtam csak, de aztán rájöttem, hogy sorozatok-filmek terén inkább találnék kedvenceket. Könyves témában is össze tudtam volna szedni bőven többet ötnél, de a most bemutatásra kerülő válogatás az igazi kedvenc. Bekapcsolt a nosztalgiafaktor rendesen! A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, nézzetek körbe a többieknél is!



Forrás
Nem tudom, ti emlékeztek-e erre a sorozatra, egyszerűen imádtam! Az összes ilyen francia sorozat, mint az Első csók, Második csók, meg ez is, úgy lekötött gyerekként. Mindig is szerettem volna egy ilyen társaság része lenni! Nem tudom, mai fejjel mennyire szeretném, de akkor képes voltam egymás után egy csomó részt megnézni. Találtam egy cikket, amiben írnak arról, hogy melyik szereplővel mi történt, IDE kattintva megnézhetitek, ha kíváncsiak vagytok!

Forrás
Ennél a választásnál nagy verseny volt ez és az Így jártam anyátokkal között. Tudjátok mi miatt döntöttem Monicáék mellett? A kávézó miatt. Annyira szeretnék egyszer elmenni ebbe a kávézóba! Bár tudom, hogy se Joey, se Rachel nem lesz ott, de még Günther sem. Azért egy jó kávét meginnék ott. Irigyeltem őket, hogy ilyen felhőtlen és szoros barátság köti össze őket annyi éven át.


Nem, még mindig nem olvastam végig a könyvet, de tény, hogy ha a barátság szóba kerül, Frodó és a hobbitok rendszeresen eszembe jutnak. De az egész regény tele van barátságokkal. A filmben nagyon átjön a testvériesség érzése. Legolas és Gimli is nagyon jó barátok, akárhogy akarja Gimli ezt palástolni.



Mostanában többször feljött ez a történet a mindennapjaimban. Annyira szeretném megnézni a musicalt a színházban! Igaz, hogy szegény Nemecsekkel nem voltak épp jófejek a barátai, de ez a banda azért szintén egy klasszikus baráti társaság. Mikor meg kellett védeni, ami az övék, mindenki együtt harcolt!


Még egy klasszikus példa. Szintén gyerekkori kedvenc. Nekem mindig is Füles volt a kedvencem, vele tudtam azonosulni a legjobban. Ugyanolyan kis szeleburdi, mint én. Inkább ebből is az adaptációt ismerem, mint a könyvet. Olvastam gyerekként, de az kevésbé maradt meg, mint a Disney verzió. Náluk is bármi baj adódott, rohantak egymás segítségére! Igaz, Nyuszi néha mérges volt Micimackóra, de az sosem tartott sokáig.

Az utóbbi pár téma nem igazán tetszett, a szeptemberiek viszont figyelemre méltóak. Nem mondom, hogy mindet hozom, de igyekszem velük. Ha nálam nem is, a zónában tuti találni fogtok bejegyzéseket! Jövő héten olyan könyveket mutatok, amiket a fiatalkori énem kezébe nyomtam volna!

2 megjegyzés:

  1. Aaaa, tényleg nosztalgiázósra sikeredett, jókat választottál nagyon! A Jóbarátok csapatra én is irigykedek, meg igazából az összes hasonló bandára. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj én is :D több csapat is versengett ezért a helyért, mint az Így jártam anyátokkal, vagy az Azok a 60as évek show :D :D

      Törlés