2018. augusztus 8., szerda

Top 5 Szerda #69



Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!
A mai témát úgy tudnám megfogalmazni magyarul, hogy "Könyvek, amiket a klisék ellenére kedveltél". Az eredeti szövegben a "trope" kifejezést használja Sam, olyan kontextusban, hogy olyan könyvek, amiket annak ellenére szeretsz, hogy olyan "trope" van benne, amit általában utálsz. A "trope" elvileg szóképet jelent, de ezt használják azokra az általános könyves megoldásokra, ami nálunk szerintem inkább kliséként használatos. Pl: szegény lány – gazdag pasi; szürke egér világmegmentő képességekre eszmél; szerelmi háromszög; ilyenekre gondoljatok) A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, nézzetek körbe a többieknél is!

Emiatt: Szerelmi háromszög.
A szerelmi háromszöggel engem ki lehet kergetni a világból. Ebben a könyvben is volt, sőt a komplett sorozat szerintem simán megállta volna a helyét nélküle. Nem klasszikus értelemben vett szerelmi háromszög, de azért mégis az. Ennek ellenére is az egyik kedvenc sorozatom lett. Nagyon dobott hozzá, hogy az első kötet írástechnikai megoldása nagyon az emlékeim között él azóta is, de csak emiatt nem lenne kedvenc. Lia a harmadik részre teljesen beérik, szerintem lehetett volna ilyen végig. A történet izgalmas, a konfliktusok valóságosak.

Emiatt: Paranormális szexuális jelenet, alapjáraton erőteljes szexuális jelenet.
Köztudott rólam, hogy nem szeretek szexről olvasni a könyvekben. Borzasztóan zavarba tudok jönni, ha olyan helyen olvasok ilyet, ahol mások vannak. Volt már, hogy el is tettem emiatt az adott könyvet a buszon. Rajtam hamar meglátszanak az érzelmek. Egyetemen, mikor csak gondoltam arra, hogy puskázok, már elvörösödtem és leizzadtam, úgyhogy ezt a dolgot skippeltem az életemből. Ugyanez igaz a szexjelenetre is. A paranormális szexet meg azért nem kedvelem, mert tökre nem reális. Ezt a könyvet pedig ennek ellenére is nagyon szerettem. Igaz, hogy a harmadik rész akkora csalódás volt, hogy nem is folytatnám a sorozatot, de az első két rész nagyon jó volt.

Emiatt: Közvetlen oktató tartalom.
Nem szeretem azokat a könyveket, amik direktben tanítani akarnak nekem valamit. Úgy értem, hogy ifjúsági könyvben, mikor hülyének néznek, mert valamit nem tudok. Ez a könyv pedig még rá is vett, hogy utána nézzek pár dolognak! Nem azt írta, hogy "hát ezt sem tudod, pedig milyen alap, na majd én elmagyarázom neked", hanem olyan szövegkörnyezetbe és szituációba volt ágyazva, hogy érdekessé tette a tényadatokat, és tudni akartam még róla! Csak ajánlani tudom ezt a sorozatot!

Emiatt: Nagyon tinis lányregények.
Falnak tudok menni a mai tini problémákat felvonultató, romantikus lányregényektől. "Az én időmben" nem ezek voltak a központban, nem tudom átérezni és megérteni, hogy miért baj, ha egy ruha már nem kapható a boltban, vagy ha Jancsi nem engem hív el a bálba, vagy az új extragigamega szipi-szupi technikai újdonságot nem veszi meg anyu. Az is igaz, hogy tiniként nem voltam olyan, aki a bandába tartozik, szóval nem a csapatszellem alakította az igényeimet, így nekem eleve mások voltak a gondjaim. De ettől eltekintve, felbosszant, hogy olyan dolgokat kell olvasnom, amiket egy beszélgetéssel mondjuk orvosolni lehetne. Ez a könyv pedig teljesen átlagos tinis lányregény, én mégis imádtam! Csupa nagy betűvel kéne írnom, ha nem érezném úgy, hogy emiatt online ordítanék. Nem volt csöpögős, könnyed hétvégi olvasmány, de nem kell tőle irodalmi mélységeket várni. De nem is akar többnek látszani, mint ami.

Emiatt: Életképtelen karakterek.
Ez a másik, amitől sokszor eret vágok. Biztos ti is olvastatok már ilyen karakterekről. Ebben a könyvben viszont, annak ellenére, hogy néhol tényleg nagyon szerencsétlen volt némely szereplő, az összhatás, a történet, a többi karatker, a karakterek között húzódó kapcsolatok, az írásmód, elfeledtette velem, hogy Nestor és Jordan is folyton csak nyafog. Férfi létükre akár nők is lehettek volna.

Ezek mind kedvenc könyvek, mindet imádom, annak ellenére, hogy olyan megoldásokat alkalmaztak az írók, amiket a legtöbb esetben próbálnék elkerülni. Ti milyen dolgokat nem szerettek olvasni? Van olyan könyv, amit ennek ellenére kedveltek? Jövő héten szabadon választott téma lesz, ami még annyira rejtély számomra is, mint nektek, hogy mi lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése