2018. augusztus 13., hétfő

Sorozatok, amiket elkezdtem az utóbbi egy évben


Bejegyzés sorozatokról, amiket elkezdtem az utóbbi egy évben.

Sziasztok!
Tavaly volt egy rész, amiben arról írtam, hogy milyen sorozatokat kezdenék el. Lássuk, mik azok, amiket ténylegesen el is kezdtem, és mik azok, amik azon kívül kerültek sorra. Ez a rész nem taglalja azokat a sorozatokat, amiket az utóbbi egy évben kezdtem el, és be is fejeztem, ezeket megtaláljátok az idei első sorozatos bejegyzésben ITT, az összes többit pedig a SOROZATOK címkére kattintva látjátok!
Dorkától kaptam kölcsön idén az első részt, és olyan jól esett, hogy Könyvhéten a kiadó standjánál beszereztem a második és harmadik részt is! Klasszikus, sárkányos fantasy, női főhőssel. Van egy világ, egy megszokott folyamat, és egy lány, aki nem hajlandó beállni a sorba és ágáll a rá szánt szerep ellen. Olvastunk már ilyet, viszont én nagyon szerettem a sárkányokat, a kapcsolatot az emberekkel, a személyiségüket, a múltjukat, a jövőjüket, a történetet. Érződik rajta, hogy nem a mai korban alkották meg, de ez nem csökkent az élvezhetőségén!
Oleksandra Orlova (@sasha_and_escher) által megosztott bejegyzés,

A könyvből készített filmet nagyon szeretem! Egy gyönyörű történet volt az összetartozásról, barátságról, egyéni boldogulásról, szeretetről, családról. Nagyjából ugyanezt a könyvben is megkaptam, de a szereplők annyira nem hozták azt a fajta jellemet, amit vártam, hogy nem élveztem annyira, mint a filmet. mi a leginkább a bajom volt, hogy erkölcsileg a lányok nagyon megkérdőjelezhetők. Nagyon ki volt hangsúlyozva, hogy mind milyen gyönyörű, főleg a hajuk, a fiúk csak a kinézetük miatt vannak oda értük. Ezen felül viszont hazudoztak, nem vállalták a tetteikért a felelősséget, csak az utolsó pillanatban. Még nem döntöttem, hogy tényleg akarom-e folytatni, meglátjuk, mit hoz a jövő.
Összesen 11 sorozatot szedtem össze tavaly, ezekből kettőt elkezdtem, kettőt pedig be is fejeztem! A többi ismét rátehetném az „elkezdeném” listára, mert az, hogy nem álltam még neki, nem jelenti azt, hogy nem is akarom. Talán csak A Mások az, amit nem biztos, hogy valaha elkezdek, de még nem tettem le róla teljesen. Most pedig jöjjenek azok, amiket azóta kezdtem el.
Az első részt olvastam az előző bejegyzés óta. Előreláthatólag augusztus 2-án megjelenik a trilógia befejezése is. Augusztusban olvasni szeretném a másodikat, de legkésőbb szeptemberben ledarálom az egész sorozatot. Nagyon szerettem az első egyedi írásmódját. Alig várom, hogy újra beleugorjak az orogének világába!
@sophie_x_reads által megosztott bejegyzés,

Az ifjúságis kihívás miatt kezdtem el akkoriban, egy ifjúsági sorozat, amiben a kisfiú magára maradt és varjak mellett nő fel. Számomra felnőtt fejjel kissé kiszámítható volt a történet, de ugye nem nekem írták, így ezt nem lehet felróni hibának. A történet nekem tetszett, egész jól szórakoztam rajta, izgalmas volt, a szereplők szerethetők. Ráadásul egyik karakter sem akart több lenni annál, mint ami. A felnőttek felnőttként viselkedtek, a gyerekek pedig gyerekként, nem volt olyan érzésem, hogy valaki túl akarna ezen mutatni.
Most olvasom a második részt és még mindig nagyon szeretem az Isteni városok világát! A második rész főszereplője olyan alak, akit az első részben is baromira kedveltem, nagyon szívesen veszek részt a kalandjaiban. Szerencsére, azóta már a harmadik rész is megjelent, amit természetesen elő is rendeltem, még februárban talán, úgyhogy hamarosan ennek a sorozatnak is pontot teszek a végére!
hexwoodreads (@hexwoodreads) által megosztott bejegyzés,

Ezt a sorozatot is az ifjúságis kihívás miatt kezdtem el tavaly. A könyv tényleg arról szól, ami a címe. Van egy iskola, ahol Jókat és Rosszakat képezik arra, hogy hercegnők/hercegek és boszorkányok/varázslók legyenek saját meséjükben. Sokszor nem tudtam eldönteni, hogy paródiát olvasok, vagy komolyan gondolja magát a történet. Kicsit túl volt írva, néhol kiszámítható, de volt annyira érdekes, hogy folytatni akarjam. Nagyon képiesen van megírva, tök jó filmet lehetne belőle forgatni. A könyvben pedig nagyon szép illusztrációk találhatók!
Ez a sorozat nagyon random került a radaromra! A kiadó keresett meg, hogy elolvasnám-e az első részt, és szerencsére nagyon jó kapcsolatom is lett a történettel! Azóta már a második részt is volt szerencsém olvasni, és még mindig imádom ezt az időutazós sztorit. Hamarosan pedig már a harmadik részt is kezünkbe vehetjük! Nagyon jó ezt látni, mert egy év sem telt még el az Egyik átkozott dolog a másik után kiadása óta. Bíztatónak találom ezt az iramot, mert rengeteg könyv tartozik a sorozatba!
Seliah (@seliahreads) által megosztott bejegyzés,

Ennek a sorozatnak az első részét is az ifjúságis kihívás miatt olvastam, és tipikusan „guilty pleasure” könyv lett számomra. Tipikus rózsaszín lányregény, annak minden cukiságával és kliséjével együtt. Teljesen kitalálható a történet, nincsenek benne túlgondolva a dolgok, de ettől függetlenül nagyon cuki és élvezet volt olvasni. Könnyed egynapos kikapcsolódás, hogy elfelejtsd a hétköznapok gondjait. Ami itt sem tetszett, az a mai kor regénybetegsége: nem beszéljük meg a problémáinkat, inkább elhallgatjuk, megsértődünk, öri hari. Viszont nincs tele szerkesztési hibákkal, nagyon igényes kiadást foghatunk a kezünkben. Nemrég a második rész is megjelent, amit a könyvtárunk be is szerzett már, úgyhogy látok rá esélyt, hogy idén olvasni is fogom!
Ez már idei olvasmány volt, Dorkával közösen olvastuk, és ki is beszéltük azóta! Esélyes, hogy idén bent lesz a Top könyvek között. Az volt benne a legjobb, hogy YA jellege ellenére a romantika nem nyomta el az egészet, valamint, hogy a romantikus szál nem volt elrontva. Nagyon szépen fel volt építve, és öröm volt egy ilyen könyvet olvasni. Nem volt tökéletes, látom a hibáit, de imádtam, és nagyon várom a folytatást. Bár külföldön a második rész nem kapott olyan jó értékeléseket, úgyhogy kicsit tartok is tőle.
Leen Mana (@crispdawnn) által megosztott bejegyzés,

Erről a sorozatról sem nagyon voltak információim, amíg az író meg nem keresett, hogy elolvasnám-e. Utána körülnéztem, hogy miről is szól és milyen az általános fogadtatása, és nagyon meglepődtem, hogy több figyeltem is nagyon jó értékelést adott róla. Azért lepődtem meg, mert előtte nem ismertem. Belevágtam, és egyáltalán nem bántam meg. Közelebb hozta hozzám a történelem egy kis szeletét. Jó volt olyan oldalról olvasni a háborúnak, ami a közember, a közkatona oldalát mutatja be. Rávett, hogy olvasás közben utánajárjak az információknak, és megtudjam, kivel mi történt, mi lett a következmény. Az emberi oldalt láttuk ebben a könyvben, ami engem megvett magának.
Az utolsó ifjúságis kihívás miatt elkezdett sorozat a listában, és szintén egy nagyon jó kis könyvet vehettem a kezembe miatta. Nagyon jól éreztem magam olvasás közben. Nem éreztem úgy, hogy az író butának nézné az olvasóit, intelligens, érdekes és eseménydús, bár kiszámítható. De ezt nem rovom fel hibának, elvégre nem vagyok 10 éves, másképp működik az agyam, mint a célközönségnek. Ki ne szeretné tudni, hogy alakultak mesebeli hőseinek/hősnőinek sorsa a „Boldogan éltek, míg meg nem haltak.” befejezés után? Alex és Conner akaratán kívül belecsöppen ebbe a világba. Találniuk kell egy utat hazafele, ami tele van veszéllyel és cselszövéssel. Igaz, magyarul még csak a második rész jelent meg, szeretném tudni, hogy folytatódik kettejük kalandja!
Lizzy (@writerelizabeth) által megosztott bejegyzés,

Ez egy friss, idei megjelenés volt, és még csak az első rész jelent meg. Még nem tudni, hány részes lesz, ez egy ilyen kisregény sorozat lesz. Az írónő stílusa épp oly könnyed és lendületes, hogy ha nem kisregény lenne, akkor is hamar ki lehetne olvasni. Nagy tehetsége van ahhoz, hogy a béna, balfék vagy defektes szereplőket megkedvelje az ember. Az Ikercsavar krónikákban is ugyanez volt a helyzet. Remélem, nemsokára hírt adhatok róla, hogy jön a folytatás!
Ez is egy kisregény sorozat, a Fumax kiadó jelentette meg a Könyvfesztiválra az első részt. Imádtam! Ez egy portál fantasy, melyben mindenkinek saját ajtója nyílik egy másik világba, ha elég nyitott, hogy észrevegye. Miután kilök magából, visszakerülsz a valóságba, de már nem érzed magad otthon. Vissza akarsz menni. Erről szól ez a könyv, hogy milyen úgy itt ragadni, hogy nem érzed a kötődést, hogy máshova vágysz. Persze történnek még dolgok, elég sötét és misztikus a könyv második fele, kitalálható, hogy mi a cselekmény, vannak rá utalások a történések folyamán, de ez cseppet sem ront a könyv tartalmán és élvezhetőségén. Vajon mikor jön a második rész?

Ahhoz képest, hogy 11 sorozatot szedtem össze tavaly, amit elkezdenék, másik 11 sorozatot kezdtem el! Van ebben vajon bármi összefüggés? Nem hinném, de azért poén. Összesen 15 sorozatba kezdtem bele az elmúlt egy év folyamán, abból négy volt rajt a tavalyi listán. Elég sok, remélem, hogy a jövő évi összegző listán már egy csomót a befejezett sorozatok között tarthatom számon! Sorozatokat szerettek olvasni, vagy inkább egykötetes regényeket? Milyen sorozatokba kezdtetek bele az utóbbi időben?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése