2017. június 7., szerda

Top 5 Szerda #21

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.


Sziasztok!
Június 7, szerda! De vártam ezt a napot! Ma nagyon jó kis témát kaptunk! Tudjátok, a Harry Potterben házakra van osztva a Roxfort, és olyan könyveket kell ma hozni, amit méltón reprezentálják azt a házat, amelyikbe tartozónak érzed magad! Kíváncsi leszek rá, hogy a többiek melyik házat választják! Amikor megújult a Pottermore, akkor kitöltöttem a tesztet és a Griffendélbe osztott a Teszlek Süveg, amit egyáltalán nem bánok! Pálcám is lett, 11” vörösfenyő pálca, unikornisszőr maggal, enyhén hajlik. Ma pedig a patrónusomat is megnéztem, ami egy macska lett, egészen pontosan Nebelung macska. Bár nem vagyok macskapárti, elfogadom a döntést. A Griffendél ház a bátor, lovagias és merész emberek gyülekezete, úgyhogy most ilyen embereket, társaságokat mutatok be nektek! A Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A bejegyzés alján megtaláljátok a többi résztvevő bloggert, amint az övék is kikerül, frissítem a linkekkel!





Ők lehet, nem a legjobb választás, de én úgy érzem, hogy Lia és Rafe tuti a Griffendélt erősítené, Kaden talán Mardekáros lenne. Két fiú egy lány a szereposztás, mint mostanában a legtöbb YA regényben. Bátorságban és lovagiasságban az egész sorozat bővelkedik, bár még nem olvastam a befejező kötetet. Lia nem az a picsogós hercegnőcske, hanem elébe megy a dolgoknak. Rafe és Kaden pedig két tesztoszteronbomba, folyton hősködnek.


Katniss Everdeen igazán jó Griffendéles lenne, meg szerintem Finnick is. Katniss nagyon bátor és önfeláldozó volt, mikor testvére helyett jelentkezett a játékra, annak ellenére, hogy nem tudhatta, túléli-e. És bár egy lázadás jelképe lett, nem engedte, hogy irányítsák, próbált önálló maradni. Bár a sorozat nem nőtt a szívemhez, az első részt még kifejezetten szerettem, és csodáltam Katniss helytállását.



Három fiatal, itt is két fiú egy lány felállásban, akik azon fáradoznak, hogy erejükön és tudásukon felülteljesítve megmentsék a világot. Igazi Griffendél szív dobog bennük, kivéve talán Eriket az elején, de a második kötetre ő is beleillik a csapatba! Mennek előre, bármi történjen, addig, amíg meg nem találják a problémára a megoldást. Bár lehet, hogy kicsit hosszabb úton mennek, mint kellene, de nem egy merész húzást bemutattak a két kötet alatt.


Benne van a címében, hogy lovag, mi más lehet, mint lovagias? Tökéletes választás! Mia és Kósza is jól megállnák a helyüket a Griffendél házban. Bár Kószának még kissé szokni kell a mugli világok, Mia hamar megbarátkozott szerintem a mágiával, miután meggyőződött róla, hogy tényleg nem álmodik. Szerintem Hermione és ő még jó barátok is lennének. Kósza pedig Hagriddal töltené a legtöbb időt, mikor nem Miával van.


Egy egész rockbandányi „fiatal” a főszereplője ennek a regénynek, akiknek szintén az a feladata, hogy bátran szembenézzenek az ismeretlennek, felkutassák a titkokat és megbirkózzanak az előttük álló feladatokkal. Nem csak bátrak és okosak, de elszántak, fiatalok, lendületesek és nagyon menők. Biztos, hogy rajongnék a zenéjéért. Amyt kicsit Lzzy Hale (Halestorm) és Taylor Momsen (The Pretty Reckless) keverékeként tudom magamban elképzelni, és hát mindkét együttest imádom.
Szerintem ez a ház az egyik legkönnyebb, mert olyan példaképeket mutat, akikkel könnyű azonosulni! Bátorság, merészég, lovagiasság, mind olyan erény, amit manapság sokszor már csak könyvekben, filmekben fedezhetünk fel. Már nem azt a világot éljük, hogy ezek szerint kelljen élni, bár a lovagiasságra azért még nagy szükség lenne! Még talán a Hollóhátba tudnék könnyen választani. Ti melyik házba tartoztok, és milyen könyvet ajánlanátok hozzá?

További résztvevők: Arwen, Berta, Dorka, Wandamaci

Forrás:
Roxfort címer
Griffendél címer

4 megjegyzés:

  1. Kósza lovagra nagyon kíváncsi vagyok! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nem olvastad? Pedig szerintem tuti tetszene! Amit a legjobban bírok benne, hogy egykötetes és nem kell a folytatásra várni! :D

      Törlés
  2. Még nem, de már egyre kíváncsibb vagyok.
    Nem is tudtam, hogy egykötetes lesz...hm...jön a Könyvhét... :D:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, sajnálom is szegény pénztárcám :D :D

      Törlés