2019. február 4., hétfő

Fantasy olvasási kihívás olvasónapló és eredményhirdetés!



Sziasztok!
Véget ért az egy hónapig tartó maraton! Engem tényleg jól leizzasztott, futottam rendesen, hogy minél több könyvet be tudjak fejezni! Az eredménnyel teljesen elégedett vagyok, ennél több már csak akkor fért volna bele, ha munka helyett is csak olvastam volna. De milyen jó is lett volna… Álom, édes álom. Ebben a bejegyzésben, mint a cím is mutatja, két dologról lesz szó. Először arról olvashattok, hogy mit sikerült elolvasnom, és mit gondolok róluk. Ezután pedig következik az eredményhirdetés! Köszönöm, hogy velem játszottatok, remélem, legalább annyira élveztétek az olvasmányaitokat, mint én!
Az eredeti terv Ursula nélkül

Zöld sor:
Férfi író regénye: Neil Gaiman: Csillagpor
A hónapot egy cuki kis romantikus meseregénnyel indítottam. A történet nem okozott meglepetést, mert láttam már a filmet korábban, amit imádtam. És most ne kövezzetek meg, de szerintem a film jobb volt. Robert de Niro zseniális karaktere nekem nagyon hiányzott az oldalakból. Gaiman stílusa egyébiránt olvasmányos és magával ragadó, ám ez a könyv nyelvezetileg nem épp magasröptű. Mindenesetre jól szórakoztam rajta.

Ezt elkezdtem ugyan, de nem jutottam a végére, most tartok körülbelül a harmadánál. Viszont mindenkinek nagyon ajánlom a sorozatot! Az első rész örök kedvenc lesz, és az eddig olvasottak ebből a történetből is meggyőztek arról, hogy nem véletlen kedveltem meg Jemisin stílusát. Szerencsére a folytatás is a polcon csücsül. Roppantmód egyedinek találom a könyv írásmódját, a történet hátterében pedig rengeteg érzelem és feszültség lapul. Alig várom, hogy megtudjam, mi a vége!

A hónap második olvasmánya felmelengetett a fagyos napokon. Én könyvön már régen nevettem annyit, mint ezen. Annyira abszurd, hogy az már fáj. Mégis ki siránkozik azon, hogy reméli, hogy a gyrosos túléli az Oktogonon dúló sárkány ámokfutását? Humoros és eseménydús, élvezet volt olvasni. Manapság egyre kevesebb YA és ifjúsági könyvet olvasok, ami ennyire magával tud ragadni. Hollust nagyon megkedveltem, az egész történet legszínesebb alakja, aki nagyon ért a középkori átokszórós káromkodáshoz! Ide nekem a folytatást! Egy dolog bosszantott végig, hogy a keresztnevek elé folyton névelő került, a Teri néni, a Józsi, a Béla. Egy idő után eléggé zavaró volt.

Nem jutott rá idő

Bónusz mezők:
Nem jutott rá idő

Őt olvastam el a hónapban harmadikként, mert mindenképp szerettem volna a klasszikus olvasós kihívásommal is haladni. (Apropó! Tudtok ajánlani jó megfilmesített klasszikust, ami mondjuk nem 500+ oldalas? Még nem választottam ki a februárit.) Régóta szerettem volna már Le Guin munkásságával ismerkedni, volt pár éve egy kihívás, klasszikus, korszakalkotó könyveket kerestem hozzá, azóta nem jutottam el hozzá. Most viszont kivettem a könyvtárból. Azon viszont meglepődtem, hogy a gyermekkönyvtárban volt. Szerintem ez a könyv egyáltalán nem gyerekkönyv. Igaz, hogy főhősünket gyerekként ismerjük meg és követjük végig a felnőtté válásának rögös útját, mégis úgy gondolom, hogy a háttérgondolatok felnőtt olvasót kívánnak. Az eredeti írás 1968-ban jelent meg, magyarul pedig 1989-ben került kiadásra. A szövegen érződik, hogy nem a mai kor szülötte, számomra viszont élvezetes olvasmányélményt nyújtott. Főszereplőnket sajnos nem tudtam megkedvelni, kevés önbizalom, folyton azt gondolja, hogy gúnyt űznek belőle, nem ismeri be a hibáit, nem nagyon kér elnézést. A világ és a mágiarendszer miatt szeretném még olvasni a folytatásokat is. Bár lehet, inkább angolul próbálnám meg.
Közös mező:
A hónapot a közös mezős könyvvel zártam, mert nem akartam, hogy a Fumax játék Fumax könyv nélkül érjen véget! És nagyon jó döntés volt ez a regény. Igaz, kicsit döccenősen indultunk, az elején nem igazán találtuk a közös hangot. Idegesítettek a szereplők, Le Guin és Robin Hobb írásai után nagyon gyermetegnek és egyszerűnek találtam Schwab írásmódját, aztán nagyjából a második harmad elején úgy beszippantott, hogy mire észbe kaptam, már vége is lett. Nagyon tetszett a társadalmi beállítása a két városrésznek. A végére Kate-t is megkedveltem. Eseménydús és érzelmekben gazdag regényt olvastam, ami az én érzelemvilágomat is felbolygatta néha.
Ha nagyon akarnám, a bónuszkönyvemet betehetném egy főmezős kategóriába, de maradok inkább az eredeti TBR kategóriáknál. Instagramra és molyra is tettem ki képeket, a két helyen nagyjából ugyanazokat, így csak egyszer számolom, ezért 7 pontot kapok. Így összesen 42 Ponttal zártam ezt a játékot, ami több, mint a klasszikusos, már ezért is boldog vagyok! Most pedig következzen az eredményhirdetés! Összesen három csomag kerül új szerető otthonba. A legtöbbet olvasó játékot O. Anikó lett, aki kimaxolta a pontgyűjtést, gratulálok neki! Anikó Jon Sprunk:Árnyorgyilkos-trilógiáját választotta! A másik két csomagot sorrendben sorsoltam, a Random number generator segítségével. A második csomagot, (Scott Hawkins: Az ​Égett-hegyi könyvtárSeanan McGuire: Minden szív kaput nyitJohn Boland: Magyarországról szeretettel) P. Dorottya nyerte, a harmadik pedig F. Alexandránál talál új otthonra (Brian McClellan: Vérrel írt ígéretekRene Denfeld: Az elvarázsoltakJohn Boland: Magyarországról szeretettel)! A nyertesekkel felvettem a kapcsolatot, amennyiben a játékleírásban megadott határidőre nem érkezik válasz, új nyertest sorsolok! Köszönöm, hogy velem tartottatok ezen a fantasztikus kalandon, és még egyszer köszönöm a Fumax kiadónak, hogy hozzájárultak ehhez, és ennyi nyertest tudtam sorsolni!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése