2018. február 19., hétfő

Könyvvadászat Book Tag


Sziasztok!
Igaz, hogy egy csomó felkéréssel még adós vagyok, de mégsem azok közül fogok ma választani. Pár héttel ezelőtt megláttam Nelladel book tagjét (Egy könyvkósza kritikái), és annyira megtetszett, hogy meg akartam csinálni, úgyhogy most ez fog következni. 25 kérdést fogtok látni, amire mindegyikre egy saját könyvem lesz a válasz! Megpróbálok úgy keresgetni, hogy lehetőleg ne ismételjem önmagam. Nelladell szerint nincs vadásztilalom a könyvekre, úgyhogy pont jó időben készítem el én is ezt a bejegyzést, ami nem jöhetett volna könnyen létre a moly hathatós segítsége nélkül, ahol a könyvpéldányaimat vezetem! Nelladell válaszait IDE kattintva megtaláljátok!

Találj egy könyvet, aminek a címében vagy írójának nevében van Z betű!
A. M. Aranth: Acorenu – Kiválasztva. Ő a második a könyvlistámon. Nagyon szerettem ezt a regényt. Egy ifjúsági fantasy sorozat második része, aminek sajnos a folytatásai még nem jelentek meg. 16 éves fiatalok szerepelnek benne, akik alapítanak egy rockzenekart. Aztán jön a köd, amiben veszély rejlik, egy különös lény támadja meg az iskola határain túl főszereplőinket, hogy megölje őket. Legyünk egymásnak a lámpások, hogy ne történjen baj!

Keress egy klasszikust!
Charlotte Brontë: Jane Eyre. Hangoskönyvként hallgattam tavaly, ami után el is határoztam, hogy egyszer el is olvasom. Nem sokra rá kint jártam a piacon, ahol egy könyves standnál meg is találtam nagyon jó áron igazán jó állapotban, úgyhogy lecsaptam rá. Egy fiatal lány életét kísérhetjük nyomon, hogy lesz árva leányból nevelőnő, milyen megpróbáltatások elé állítja az élet, és hogy küzd meg velük. Nagyon tetszett a történet, Jane nagyon erős női karakter, aki szorgalmával és eltökéltségével állíthat nekünk példát.

Találj egy könyvet, aminek a borítóján van egy kulcs!
Catherine Fisher: Incarceron. Ez most nem volt nehéz, mert éppen múlt héten érkezett hozzám egy csere által, úgyhogy nagyon friss élményként él az emlékezetemben a borítója. Benyák Zoltán: A nagy illúziója helyett kaptam. A történetről nem tudok mesélni nektek. Egy két részes sorozat első része, melynek a második része is kijött magyarul, így nem kell a kaszálástól tartanom. Nagyon kíváncsi vagyok rá!

Keress valamit, ami nem könyv!
Három könyvespolcom van, elég sokféle csetresz található rajta. Rajta van a diplomamunkám, az e-olvasóm, fényfüzérek, két Volkswagen Bogár modell, fényképek a családomról, gyertya, dísz, könyvjelzők, homokóra, nyaklánc, könyvszobor, mágneses pillangók, papírpoharak, kerámia poharak, mütyűrök és egyéb bigyók. Párom már jó rég óta ígérgeti, hogy felfúrja nekem a csetresztartó polcomat, ami ilyen kis négyzetekből álló polc. Amint ez felkerül, a kütyümütyük átkerülnek arra!

Keresd meg a legrégebbi könyved!
Maria Kowalewska: Én vagyok a kicsi! Nem merem biztosra kijelenteni, hogy valóban ő lenne az, de az emlékeim szerint igen. Születésnapomra kaptam legidősebb nővéremtől, azt hiszem 6-8 éves lehettem akkor. És valóban, még mindig én vagyok a kicsi. Öten vagyunk testvérek, én vagyok a legfiatalabb és a legalacsonyabb is, úgyhogy duplán is igaz rám ez az állítás!

Találj egy olyan könyvet, aminek a borítóján egy lány van!
Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája. Nagyon szeretem ezt a könyvet is! Egy Magyarországon játszódó vámpíros történet. Főhősünk, Bori, nem veti meg a pálinkát. Az utcán sétálva simán találkozhatsz vámpírokkal. Az értelmesebb rétegük pedig már a politikai életben is részt vesz, tanácsadóként segítik a kormány munkáját. Simán el tudom képzelni, hogy miután a vámpírok felfedik kilétüket előttünk, így fognak alakulni a dolgok!

Keress egy olyan könyvet, aminek a borítója egy fiút ábrázol!
Mark Lawrence: Tövisek hercege. Vele fogom indítani a márciust! Ugyanis elhatároztam, hogy Mark Lawrence maratonnal próbálom kiengesztelni Jorg-ot amiatt, hogy már baromi régóta halogatom az elolvasását. Talán nem nyír ki álmomban ezután. Írtam ki rá kihívást molyra, ha van kedvetek csatlakozzatok hozzánk!

Találj egy könyvet, amiben egy állat is szerepet kap!
Philip Pullman: Északi fény. Egészen pontosan egy beszélő jegesmedve, aki egyébként népének királya, segíti majd Lyrát küldetése teljesítésében. Elég régen, és elég hosszú ideig tartott elolvasnom a sorozatot, de összességében egyébként tetszett. Úgy emlékszem, hogy az első rész tetszett, a második kevésbé, a harmadik viszont iszonyat jó volt. Nekem egy csodaszép díszdobozos kiadásban van meg. Mikor évekkel ezelőtt megláttam a boltban, nem bírtam otthagyni. Nem sokkal előtte láttam a filmet, kíváncsi voltam, mi lehet még ebben a történetben!

Keress egy könyvet, aminek egy férfi a főszereplője!
Bessenyei Gábor: A jövő harcosai. Ezzel kicsit csalok, mert igazából három főszereplő van, amiből két fiú és egy lány, viszont Marcell a vezéregyéniség, ő a spártai leszármazott, így én őt tekintem a fő főhősnek, ha szabad így fogalmaznom. Ez egy időutazós ifjúsági trilógia első kötete. Már csak a sorozatzáró rész van hátra, és számomra lezárul Marcell, Erik és Adria története. A másodiknak elég kegyetlenül lett vége, így nagyon várom már, hogy megtudjam mi lesz. Azt mondjuk elárulom, hogy az első pár oldalt elolvastam.

Keress egy könyvet, aminek a borítóján csak szavak vannak!
John Steinbeck: Édentől keletre. Ez azért annyira nem könnyű feladat. Még szerencse, hogy hoztam otthonról pár A Világirodalom Remekei kötetet! A régi klasszikusokon kívül talán egy könyvem akad, aminek csak szöveg van a borítóján. A borító azért van, hogy eladja neked a könyvet, ha szórakoztató irodalomról van szó, ritka az, amin a szövegen kívül nem látsz mást.

Keress egy könyvet, ami tartalmaz illusztrációkat!
Mark Twain: Ádám és Éva naplója. Azon ritka könyvek közé tartozik, amit már többször újraolvastam. Minden alkalommal találok benne valami újdonságot, pedig egyáltalán nem hosszú. Nagyon érdekesnek találom, hogy Mark Twain hogy látta abban az időben az embereket. Hogy milyen szerepekkel és jellemvonásokkal ruházta fel a nőket és a férfiakat. Érdekes volt olvasni, hogy mennyire másképp látja a világot Ádám és Éva. Már ebből a regénykéből is az jött le számomra, hogy a kommunikáció hiánya mekkora galibákat okozhat.

Találj egy olyat, amin aranyszínű betűk láthatóak!
Erika Johansen: Tear királynője. Ő is elég friss vétel, nemrég a kiadó egyik akciójában szereztem be. Szintén egy trilógia nyitókötete, és épp mostanában jelenik meg a zárókötet, így nincs félnivalónk attól, hogy elkaszálnák a sorozatot. Külföldön, és itthon is nagyon sokan szeretik ezt a fantasy sorozatot, nagyon kíváncsi leszek, hogy nekem mennyire fog tetszeni. Nem hinném, hogy nyárnál előbb nekiállnék. A sorozat egy lányról szól, aki egy királyságot készül megörökölni, ami korrupt, romlott és veszélyes. Vajon kegyetlen uralkodó válik belőle, vagy egy orgyilkos áldozatává lesz? Nemsokára megtudom!

Találj egy naplót!
Sue Townsend: A 13 és ¾ éves Adrian Mole titkos naplója. Nagyon érdekes, mert meg voltam róla győződve, hogy ez a bátyám könyve. Aztán, miután sikerült eladni a lakást, költöztettük anyukámat és átnéztük a cuccokat, kiderült, hogy ezt én kaptam! Bele van írva, hogy mire kaptam! Szóval mégiscsak az enyém, úgyhogy jött velem haza! Fogalmam sincs már, hogy miről szól, de olyan állapotban van, ami azt mutatja, hogy jó sokszor el lett szegény olvasva.

Találj egy könyvet, melynek írója átlagos nevet visel!
Szakács Eszter: A Szelek Tornya. A kiadó egyik nyereményjátékán nyertem még évekkel ezelőtt. Egy ifjúsági regény, ami a görög mitológiából merítkezik. Van benn egy lány, akit kirekesztenek a társai, majd kiderül, hogy elég fontos szerepet játszik a világban. Ő egy kapuőr, akinek az a dolga, hogy megvédje Olümposzt, ahol az istenek élnek. Vannak benne mindenféle csodás lények, például griffek. Nincs túl sok hangsúly fektetve a szerelemre, ami kifejezetten pozitív! Nem volt tökéletes, de mindenképp megéri elolvasni szerintem!

Keress egy regényt, aminek a borítója valamit közelről ábrázol!
Eric Knight: Lassie hazatér. Lassie elég közelről van rajta ábrázolva, bele se fért az egész kutya a borítóba! Ezt is kaptam jó tanulmányi eredményért. Igazán nagyon okos voltam akkoriban. A történet szerintem mindenki ismeri arról, hogy Lassie és Joe között milyen örök kötelék alakult ki. Már régen volt kezemben és a filmet sem mostanában olvastam.

Keress egy könyvet, ami a legrégebben játszódik!
Hűha. Nem olvastam még mindegyik könyvemet, így kutatnom kellett, hogy melyik, mikor játszódik. A klasszikusok között keresendő a nyertes. Nem minden regénynél van kimondva, hogy most éppen pontosan melyik évben járunk, úgyhogy megnéztem, melyiket adták ki legrégebben, gondolom akkoriban is játszódhat a történet. Régen ritkán írtak jövőbe mutató könyveket. Ezek után pedig Jane Austen: Értelem és érzelem című regénye lett a kiválasztott. Ulpiusos kettőt fizet, hármat vihet akciókor lett a random harmadik választott, nővérem konkrét két könyve mellé. Sokáig bóklásztam a boltban, aztán már én éreztem magam cikinek, úgyhogy lekaptam a polcról. Akkoriban még nem volt moly, meg kívánságlista. Nem volt könnyű döntés!

Találj egy keménytáblás könyvet védőborítás nélkül!
Anthony Ryan: Az ébredő tűz. Annyira imádom ezt a borítót! Olyan gyönyörű! A sárkányok az egyik kedvenc lényeim a világon, úgyhogy kíváncsi vagyok, milyen lesz a sztori. Olvastam belőle részleteket, úgy gondolom, érdekes lesz. A címkék szerint flintlock fantasy, amit Brian McClellan eléggé megszerettetett velem. Egy véres high fantasyra számítok egyébként. Februárban szeretném elolvasni!

Keress egy türkiz színűt!
Gabriella Eld: Emlékek Jordan számára. Ez azért nagyon cseles egy kérés. Még talán ez áll legközelebb a türkizhez a könyveim közül. Nagyon szeretem ezt a sorozatot, nemsokára talán a befejezést is olvashatjuk az írónőtől, csurran-cseppen a teaser mostanában. Egy fantasy sorozat, több főszereplővel, váltott nézőponttal, izgalmas jelenetekkel, változatos jellemekkel, emlékek keresésével, néhol elég szemléletes kínzásokkal. Nekem nagy kedvenc lett tavaly, alig várom a befejezést!

Keress egy könyvet, aminek a borítóján csillagok vannak!
Jonathan Strahan (szerk.): The Best Science Fiction and Fantasy of the Year 11. Ebookként vásároltam meg az Amazonról 1,26 $-ért, annyiért nem lehetett otthagyni. Akkor már kivettem magyarul a könyvtárból, már el is kezdtem, két novellát olvastam eddig el belőle, mindkettő oltári volt, remélem, marad ez a tendencia. Nem tudom, hogy angolul mikor fogom elolvasni, de szerintem apránként fogok vele haladni, nem egyhuzamban, mivel 28 elég terjedelmes novella található benne.

Keress egy nem Young Adult könyvet!
Igaz, hogy a legtöbb könyvem YA és ifjúsági, de azért akad olyan, ami nem sorolható ebbe a kategóriába, már az eddig felsoroltak közül is. Mint például az ide választott Peter Freestone: Freddie Mercury című könyve is, mely az egyik kedvenc zenei alakom élettörténetét mutatja be. Peter személyi titkára és legjobb barátja volt Freddienek, hiteles infok alapján írta meg a könyvét. Nagyon szeretem a Queen-t, a mai napig lenyűgöz, időtlen időkig képes vagyok egyhuzamban hallgatni a hangját. Ha tehetném, visszautaznék az időben, hogy elmehessek a budapesti koncertjükre és élőben hallhassam a Tavaszi szél című nótát a szájából!

Keresd meg a leghosszabb könyved!
A díjat Christopher Paolini: Örökség című kötete nyerte el, a maga 938 oldalával! Gratulálunk neki! A könyv Az örökség tetralógia zárókötete, ami egy epikus, sárkányos fantasy lezárása. Harcolnak benne a szárazföldön és levegőben, törpék, tündék, sárkányok és emberek lázadtak el az elnyomó mágikus hatalom ellen. Kiválasztott sztori, Eragon ölébe pottyan a sárkánylovas lét, viszont edzi magát, nem lesz egyből kitűnő mindenben. Az én kedvencem az unokatestvére, Roran, aki szerintem a leginkább követendő példa a regényben, tetteivel, jellemével és vezetői képességeivel kiemelkedik társai közül.

…majd a legrövidebbet is!
Mivel ma már volt egy ebook, nem vagyok rest mutatni még egyet. Gaura Ágnes: Mindenki egyért. Ez egy 32 oldalas novella, ami a kiadó honlapjáról megvásárolható 1 Ft-ért. Kissé hiányérzetem volt a végére, 32 oldala alatt nehéz egy komplett sztorit összehozni. Egy posztapokaliptikus világban járunk, egy megmérettetés készül a vérfarkasok között, hogy ki a legjobb és ki a legrosszabb, persze van tétje a mérkőzésnek, én nem számítottam arra, hogy mire fog kimenni a játék. Olvassátok el, szerintem érdemes!

Keress egy olyat, amely több szemszögből íródott!
A. M. Aranth: Oculus. Igaz, az írótól már mutattam könyvet, de kevés a váltott szemszögű könyv a polcomon. Ennek a borítóját is nagyon szeretem, szerintem csodaszép! A történet egy kolónián játszódik, a Földtől baromi messze. A kialakult társadalomban oculusként használják az embereket, mert egy vírus megtámadja a látóidegeket, és bizonyos kor felett elvesztik a látásukat. A tehetősebb lakosoknak van rá pénze, hogy a szegényebb családból származó fiatalokat felbéreljék, hogy legyen a szeme. Ám ezután elveszti emberi mivoltát, nem lesz személy, nem lesznek jogai. Kegyetlen világ, néhány embert úgy megvertem volna benne, a vége pedig váratlan.

Találj egy fényes/csillogó regényt!
Sabaa Tahir: Szunnyadó parázs. Ha már az arany betűknél nem tettem be, hozom ide. Ennél csillogóbb könyvem szerintem nincs. Egy arab világban játszódó disztópia első része. Több ember sorsát követjük, egyikük Laia, aki egy titkos lázadó brigádhoz fordul, hogy segítsenek kiszabadítani bátyját, másikuk Elias, az aranyifjú növendék egy bentlakásos katonai kiképzőiskolában. A katonák maszkkal takarják arcukat, aki ellenáll a hatalomnak, az halállal fizet. A történet tele van harccal és árulással. Mindketten másért küzdenek, ám sorsuk összefonódik. A szerelmi szál kissé instant volt, voltak benne hullámvölgyek a történetet illetően, de összességében élvezhető volt, és kíváncsian várom a folytatást!

Keress egy könyvet, aminek a borítóján virágok vannak!
Ez a többes szám fog engem a sírba vinni, a csillagosnál is alig találtam „csillagok”-at! Azért csak találtam megfelelő könyvet a végére! On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal? Ez a borító is nagyon szép, élőben még szebb, mint a képernyőn. Mia Anne, a 16 éves főszereplőnk, egyik este intenzíven álmodik. Kiderül, hogy egy másik világba álmodta át magát, ahol ő egy nagyhatalmú mágusként van számon tartva. Ebben a világban még lovagok élnek, akik udvariassága és szavai szokatlan a lány számára. A mágikus fal a két világ között átszakadni látszik, és a mágia áttör a világunkba. Mia Anne és Kósza lovag megpróbálja megmenteni a világot. Nagyon fiatalos, hihető történet, Mia Anne megkérdőjelezi a számára szokatlan dolgokat, tele van olyan technológiával, ami közelebb hozza a fiatalokhoz a történetet. Érdekes olvasmány volt!


Már csak a név miatt is szeretném felkérni a Könyvvadászok bloggereit, Levandrát és Solt, hogy ők is vadásszák le a könyveiket a polcukról egy bejegyzés kedvéért, a név kötelez! Remélem, elfogadjátok a felkérést! Ha te, kedves olvasó is kedvet kaptál ehhez a kis hajkurászáshoz, töltsd ki bátran, csak jelöld Nelladelt forrásként!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése