2018. január 22., hétfő

Klasszikus olvasási kihívás Olvasónapló



Sziasztok!
Tegnap éjfélkor véget ért a játék! A kérdőívek kitöltésére még szerdáig van időtök. Ebben a bejegyzésben bemutatom, hogy az előzetesen felállított LISTÁMból, miket sikerült elolvasom. Nem úgy alakultak a dolgok, mint vártam, számítottam erre, úgyhogy nem vagyok csalódott. Három és fél könyvet sikerült végül elolvasnom az év első három hetében. Amint Dorkáé is elkészül, IDE belinkelem nektek! Az űrlapot, amivel jelentkezni tudtok, IDE kattintva megtaláljátok! Szerda éjfélig van időtök indulni a nyereményekért!

Romantikus regény: Gárdonyi Géza: Ida regénye 10 pont
Ő volt az első, akit kézbe vettem. Épp tegnap írtam meg róla a blogra az értékelést. Nagyon tetszett a könyv, örülök, hogy betettem a listába. Egy nagyon valóságos regény volt arról, hogy két ember hogyan ismeri meg egymást, mikor nem akarja megismerni egymást. Imádtam a szereplőket, nagyon tetszett a korrajz, a szóhasználatok. Két kedvenc szavam a regényben a „frájlájn” és az „antipátia” volt. Kissé csodálkoztam, hogy már az 1900-as évek elején is probléma volt, hogy a férfiak nem gondolnak házasságra, valamint az, hogy felütötte fejét a „nem kommunikálunk” probléma, ennek ellenére a történet nagyon magával ragadó és bájos volt. Az első szó, ami eszembe jutott róla, hogy idilli, annak ellenére, hogy Ida élete egyáltalán nem volt fenékig tejfel. Intelligens, gondolkodó nő, aki látja a korlátait és lehetőségeit. Hamarosan érkezik a blogra az értékelés róla.

20. században íródott történet: George Orwell: Állatfarm 10 pont
Ő olyan rövid, hogy egy délután alatt elolvastam. Abban az időben, mikor íródott, biztos vagyok benne, hogy nagyon bátor dolog volt ezt megírni. Az én modern fejemmel nekem nem ütött akkorát, mint számítottam rá. Egy olyan történetről van szó, ahol az állatok fellázadnak az emberek ellen és saját társadalmat alapítanak. Eleinte minden rendben van, együtt dolgoznak, virágzik a gazdaság, aztán az egyik csoport, aki megtanul írni és olvasni, felemelkedik és elnyomja a többieket, a demokratikus társadalomból diktatúra alakul ki. Nekem ez nem volt meglepő fordulat, láttam ilyet, tanultam róla, engem nem ütött annyira szíven, mint másokat. Igazán mély társadalomkritika van benne, ha jól tudom, a sztálini Szovjetunió adta ennek a szatírának az alapötletét. Arra nagyon jó volt ez a regény, hogy olvasni akarjak még a korról, mert az, hogy az állatok úgy áldozták fel magukat, olyan dolgokat vallottak be, amit nem tettek meg, eszembe juttatták a kirakatpereket, amikről szeretnék többet tudni.

Férfi író regénye: J. R. R.Tolkien: A hobbit 10 pont
A kihívás utolsó napján sikerült még ezt a könyvet elolvasni. Dórival közös olvasás volt, kaptunk is érte plecsnit a molyon. Tolkiennel nem vagyunk nagy barátságban, A gyűrűk urába eddig háromszor tört bele a bicskám, de egyszer úgyis legyőzöm. Ő az én Fehér bálnám. Többen javasolták, hogy olvassam el A hobbitot, ezt Tolkien a gyerekeinek írta, biztos jobban fog feküdni. Valóban jobban tetszett, amit az is mutat, hogy végigolvastam, bár nem nyerte el teljes mértékig a tetszésemet. A világfelépítése nagyon látványos, az cselekmény pörgős, ám később voltak részek, ahol ellaposodott, több lett a tájleírás, kevesebb volt a párbeszéd, és elvesztettem az érdeklődésem. Sajnos előbb láttam a filmeket, és így volt egyfajta elvárásom, amik nem mindig jöttek be, nem mindenhol történt úgy, ahogy vártam. Viszont olvasmányos volt, egy kellemes mese, amit majd a gyerekem kezébe is szívesen fogok látni. Értékelést ITT olvashatjátok!

Őt sajnos nem tudtam végigolvasni határidőre. Kicsit több, mint a könyvfeléig jutottam el. Előbb kezdtem olvasni, mint A hobbitot, de inkább ahhoz volt kedvem. Ahogy haladtak előre a könyvben az események, egyre jobban meglepődtem, milyen gyorsan haladnunk. Ugyanis én nem tudtam, hogy a film, amit láttam, nem a teljes könyvet fedi le! Sőt, tovább megyek, én azt sem tudtam, hogy több film van! A könyv első 80 oldala nehezen kötött le. Utána egész addig, míg én ismertem a történetet, nagyon tetszett. Atráskó és Fuhur kalandjai érdekesek voltak. Bár Fuhur a filmben sokkal jobban tetszik, itt kicsit olyan alárendelt szerepet tölt be, míg a filmben egy tiszteletreméltó sárkány, aki nem szolgálója Atárskónak. Aztán, miután túljutottam az első film eseményein, újra lekezdett nem tetszeni. Olyan érzésem volt, mintha valami drog befolyásolta álomvilágban járnék, és ez nagyon elvette a kedvem az olvasástól. Egyelőre úgy néz ki, hogy szerintem nem is fogom befejezni a regényt. Amit nagyon sajnálok, mert a filmet tényleg imádom.

Instagramra feltöltött képek: 7 pont





Még javában tart az #olvassvelünkklasszikust játék, csatlakozzatok bátran! Részeltek a linken és a bio-ban! Ez a két könyv talál gazdára, valamint ezek a csodás könyvjelzők, plusz még egy meglepetéskönyv! A könyvjelzőkért köszönet @dorka_olvas-nak, a könyvekért pedig az @europa_konyvkiado-nak és a Lazi kiadónak! Szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy csak azokat az űrlapokat tudjuk elfogadni, hogy a könyvekhez pár mondatos értékelés is érkezik, és megjelölitek, melyik mezőhöz olvastátok! A játék vasárnapig tart, az űrlapokat január 24-ig küldhetitek be! https://habarkonyveskocsma.blogspot.com/2017/12/olvass-velunk-klasszikust-jatek-felhivas.html #olvassvelünkklasszikust #klasszikusolvasáskihívás #bookstagram #hunstagram #klasszikus #nyereményjáték #janeausten #bohumoilhrabal #nyeremény #bookish
Réta, a HaBár pultoslánya (@reta_habar) által megosztott bejegyzés,

Ez összesen 37 pont! Azt kicsit bánom, hogy nem sikerült egy teljes sort kiolvasni. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy ti hogyan teljesítettetek, valamint, hogy ki viszi haza a nyereményeket. A kérdőívek lezárása után igyekszünk mihamarabb kihirdetni a győzteseket és felvenni velük a kapcsolatot. Én elégedett vagyok a teljesítményemmel, bár örültem volna, ha olyan időmilliomos lettem volna, hogy mindegyik könyvet elolvasom. Ami a birtokomban van, azt a jövőben biztos sorra kerítem, az 1984 viszont gyanítom, hogy várat még magára egy kicsit. Töltsétek a kérdőívet bátran, szerdáig még van időtök!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése