2017. július 26., szerda

Top 5 Szerda #27

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!
Mai szerdai témánk: sorozatok, amit egyre jobbak lettek. Sokszor találkozunk olyannal, mikor csalódunk a folytatásban, mert nem hozza azt a szintet, amit elvártunk tőle. De mi van azokkal, amik túlszárnyalták az elvárásainkat? Ehhez mutatok nektek néhány példát! Sok esetben, ha az első kötet nem tetszik, nehezen adok esélyt a folytatásra, most is csücsül pár elkezdett és félbehagyott sorozat a polcomon. Viszont most a pozitív élményeimről mesélek nektek kicsit! A Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A bejegyzés alján megtaláljátok a többi résztvevő bloggert, amint az övék is kikerül, frissítem a linkekkel, addig a blogjaik linkjét teszem a neveik alá!
Ez egy kevésbé kedvenc sorozatom Cassietől, viszont úgy érzem, hogy a végére csak összeszedte magát ez a történet is. A molyos értékelésemet is úgy kezdtem A hercegnőről, hogy ez már az volt, amire vártam az írónőtől. A szerelmi háromszög nagyok kiborított a történtben, de az árnyvadászok világa, a viktoriánus kor és a gépek, mind mind magával ragadott a végére.



Igaz, hogy nagyjából különálló történetek, de ahogy nézem a molyos csillagozásaimat is, egyre jobb értékelést adtam a kötetekre, és Crystal története a nagy kedvenc a három alapsztory közül. A második három könyvet még nem olvastam, egyelőre nem is tervezem, ez egy trilógiának indult, én annak is kezelem. Könnyed, kissé csöpögős, rózsaszín, romantikus enyhén természetfeletti YA történetek. Mikor olvastam, nekem pont erre volt szükségem!

Szerintem a Harry Potter is ebbe a kategóriába tartozik. Kétségtelen, hogy ha egy sorozat megél 7 kötetet, akkor az már tud valamit. Kellett neki, hogy újat tudjon mutatni, különben elunták volna az emberek. Igazi újdonság volt abban az időben, én imádtam az egész sorozatot, egyre jobban és jobban függővé váltam a történésekre. A filmeket a harmadiknál abbahagytam, mert egyáltalán nem azt hozták, amit én szerettem volna. Talán egyszer a polcomon is láthatom a köteteket.

Tudom, hogy csak két kötet jelent meg itthon, és eredeti nyelven is még csak három a tervezett hétből, de úgy érzem, hogy Samantha könyvről könyvre fejlődik. Az első kötet annyi információval terheli le az agyad, hogy kissé száraznak érződik, de én azt is szerettem. Viszont a második már igazi kedvenc lett és alig vártam volna a folytatást. Így kénytelen leszek majd angolul beszerezni, ha engedi a szoros könyvkeretem. Mindenképp érdekel Paige, Artcurus, Jaxon és a többiek sorsa.

Őt is már sokszor emlegettem, de nálam abszolút ő a nyerő. Az első kötetben engem nagyon zavart a rengeteg előre utalás, a „most még nem mondhatom el, de majd ha megtudod a nagy titkot, már mindent érteni fogsz” típusú mondások. Ám a kötet végére tényleg megtudtuk a titkot és a folytatás már annyira sokkal-sokkal izgalmasabb, pörgősebb és élvezhetőbb lett, hogy méltán nyerte el nálam a 2016. évi olvasmányaim első helyezését! Mindenkit csak buzdítani tudok a sorozat elkezdésére, hátha ettől beindul a szekér és jöhetne a folytatás!
Ezeket a sorozatokat szerettem volna nektek ebben a bejegyzésben megmutatni! Ti milyen sorozatokat olvastatok, amik egyre jobbak lettek? Vagy inkább már az első kötet után félbehagyjátok, ha rossz élmény volt? Szívesen olvasnék róluk! Jövő hét már augusztus, hihetetlen, hogy repül az idő, arról viszont még nem tudok előjáróban szót ejteni, hogy mi lesz a téma, még én sem tudom.
További résztvevők: Arwen (T5W), Berta, Dorka (T5W), Julicsenge, Wandamaci (T5W), Judy (T5W)

2 megjegyzés:

  1. A Lélektársakat nekem is el kéne kezdenem :D A Csontszüret is itt van a listában, ejnye neki :D ennyire jó ez a sorozat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Lélektársak Wandamacinak nem tetszett, szerintem ahhoz nagyon hangulat kell, mert ha nem jókor kap el, akkor nem biztos, hogy bejön, mert kissé túl van romantizálva és enyhén csöpögős, de én imádtam :D

      A Csontszüret meg hát igen, nekem tetszett, főleg Arcturus karakterét szerettem, Paige, a főhőslány, neki még van hova fejlődni, de a sztori izgalmas és érdekes volt, egyik kedvencem :)

      Törlés