2017. július 5., szerda

Top 5 Szerda #24

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.
Sziasztok!
A mai bejegyzés különösen nagy boldogsággal tölt el, mivel ez a 100. bejegyzés a blogon! Ráadásul a héten átléptük a 10.000 megtekintést is fél évvel és két nappal az indulás után! Ami hatalmas öröm számomra! Nagyon köszönöm nektek az eddigi támogatást, remélem a jövőben is találtok olyan tartalmakat, amiért rám kattintatok. Igyekszem rászolgálni a bizalmatokra!
Úgy tűnik a T5W szereplők megelégelték a szerelmi párosításokat, kicsit már én is kezdtem unni, meg nem akartalak titeket sem untatni még egy szerelmi témával. Jó hírem van! A mai bejegyzésben 5 olyan kedvenc könyvemet fogom megmutatni, ami mentes a romantikától, vagy ha található is benne, nem ezen van a hangsúly. Megpróbáltam most igazán változatossá tenni ezt a bejegyzést és olyan könyveket mutatni, amiről még egyáltalán nem, vagy csak keveset esett szó a blogon. A Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A bejegyzés alján megtaláljátok a többi résztvevő bloggert, amint az övék is kikerül, frissítem a linkekkel! A lista most nem toplista, csak felsorolom az ötöt, mert annyira különböző műfajúak és témájúak, hogy nem szeretnék köztük sorrendet állítani! Ilyen hosszú bevezető után nem is maradt más hátra, mint a könyvek!

Ezt a könyvet már többször felemlegettem, kicsit bízom benne, hogy többen elolvassátok, hátha akkor a kiadó igényt tartana a folytatásra, én mindenképpen szeretném! Ez a könyv a testvéri szeretetről, a kitartásról, a gyermeki látásmódról szól. Felnőttként elfeledjük milyen gyereknek lenni, nem hiszünk a kisebbeknek, csak azért mert fiatalok. Ha ezen túllendülünk, talán mi is meglátjuk a szörnyet az ablakon túl.


Ha ezt a könyvet válasszátok, készítsetek egy százas pakk zsebkendőt, kelleni fog! Már a filmet is nagyon szerettem, de a könyv olvasása is ugyanolyan mélyen érintett. A könyv nyelvezete néhol elég érdekes, vannak benne kissé nehezebben olvasható részek is. A történet nagy részben a barátságról, az önmegvalósításról, a különcségről szól és arról, hogy elfogadd önmagad, merj az lenni, aki akarsz. Közben pedig egy barátság hullámvölgyein visz keresztül minket az író.

Igaz történet alapján íródott mű. Nudzsúd egy arab kislány, akit az apja gyerekként férjhez adott. Nem mondta el neki senki, hogy mi fog történni vele, mit is jelent feleségnek lenni, ő azt hitte, egyszer majd hazamehet. Rengeteg szenvedésen ment keresztül, sokszor szinte fel sem fogta, hogy amit vele művelnek, az rossz dolog, mivel ebben nőtt fel, ezt látta maga körül. Mikor belépett a bíróságra, hogy ő el akar válni, még akkor sem igazán értette, hogy mi történik körülötte, hiszem még gyerek, nem kellett volna ilyet átélnie.
Ez a könyv engem átvert. Csak a címet láttam, a fülszöveget nem olvastam el, és milyen jó, hogy nem olvastam el, mert szerintem sosem vettem volna a kezembe! Az azonos című musical Ewan McGregor és Nicole Kidman főszereplésében az egyik örök kedvencem, és arra számítottam, hogy az ő történetükről olvashatok. Hát nem. Ez a regény Henri de Toulouse-Lautrec élettörténete. Olvastam, olvastam, már a harmadánál jártam, mikor megnéztem a fülszöveget, és leesett, hogy nem az lesz, amit gondoltam, de egyáltalán nem bánom! A romantika olyan szinten jelenik meg benne, hogy milyen kedvesen bánt a kurtizánokkal, mivel testi fogyatékossága miatt nem számíthatott az átlagos nők kegyeire. Nagyon érdekes volt olvasni a korról, festőkről, a bohémekről, még a bordélyházakról is! Lenyűgözött!
Valamikor 16 éves korom körül olvastam ezt a regényt, és egyszerűen beszippantott. Azóta sem sikerült más Stephen King könyvnek ugyanezt a hatást elérni, bár nem is próbálkoztam túl sokkal. Emlékszem, hogy már az elejét is nagyon élveztem, pedig akkor még semmi izgalmas nem is történt. Egy családról szól, akik munkát kapnak egy hotel karbantartására, arra az időre, mikor nincsenek látogatók, hogy ne menjenek tönkre a csövek, hogy tisztán legyen tartva, ilyesmik. Egy anyuka, egy apuka és egy kisfiú. Aztán misztikus dolgok kezdenek történni, az apukát hatalmába keríti a Szálloda sötét oldala, és itt kezdődnek az igazán rémisztő dolgok. A filmet még nem láttam, de nagyon szeretném megnézni a filmet Jack Nicholsonnal a főszerepben!
Remélem, találtok közte olyat, amit szívesen elolvasnátok, mindet nagyon szerettem valamilyen okból kifolyólag! Nem mondom, hogy könnyű volt, de nekem nagyon tetszett a keresgélés. Valóban érezhető, hogy igény van a romantikára és a szerelemre, van a témában lehetőség, konfliktus forrás és nagy érzelmeket lehet vele kiváltani. Mindemellett mindenképp olvassunk olyanokat is, amik kissé eltávolodnak ettől, mert úgy tágíthatjuk a nézőterünket és igazi gyöngyszemekre akadhatunk. Olvassátok el a többiek bejegyzéseit is, ha mást nem is, a blogjukat belinkelem addig, amíg nem posztolják az eheti T5W bejegyzésüket. Jövő héten 5 kedvenc gyerekkönyvemet, gyerekkori kedvencemet fogom megmutatni!

További résztvevők: Arwen, Berta, Dorka, Julicsenge, Wandamaci

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése