2017. július 15., szombat

Havi ajánló #4

Téma szerinti ajánló havonta egyszer.



Sziasztok!
Negyedik részéhez érkezett a havi ajánlós rovat. A Goodreadsen találtam ezt a csoportot, ahol minden hónapban kitesznek egy témát, és az alapján ajánlunk könyveket. Ebben a hónapban olyan írókat mutatok meg nektek, akiknek a könyveit azonnal meg szeretném vásárolni és elolvasni. Erre sajnos nem mindig van módom, de a szándék minden alkalommal megvan bennem, csak sajnos a főnököm nem támogatja eléggé ilyen irányú törekvéseimet. Az előzőekhez képest annyi változás lesz, hogy a téma nem ad lehetőséget arra, hogy kettészedjem, ahogy eddig. Bízom benne, hogy találtok kedvetekre valót a lent említett írók/könyvek között! A csoportot a Goodreadsen IDE kattintva megtaláljátok, ha gondoljátok, csatlakozzatok bátran!
És jön az Oculus folytatása, valamint saját néven is számíthatunk hamarosan egy Holló-Vaskó Péter kötetre. Nagyon kíváncsi leszek mindkettőre. Mikor a Dobszó a ködbent olvastam, még nem gondoltam, hogy ennyire fogom szeretni a többi regényét. Az Acorenu a tavalyi év kedvence lett nálam, az Oculus pedig bent van az idei Top3-ban. Örömmel venném a Holdárnyék sorozat folytatását is, de gyanítom ennyi újdonság mellé már csak később lesz rá lehetőség. Nem baj, türelmes vagyok. Még egy darabig. A. M. Aranth ifjúsági regényeket ír(t eddig), az Oculus már inkább YA. Fantasy, steampunk és disztópia is megtalálható a repertoárban, az új regény pedig úgy tudom, hogy egy összeesküvős fantasys romantikus cyberpunk scifi dolog lesz. Csak jönne már! Jah és nem mellesleg, az író nagyon jó arc élőben is, lehet ez is hozzájárul, hogy a listán szerepel. Közvetlen és tök jól el lehet vele beszélgetni mindenféléről, különösen Írországról!

Eddig megjelent regényei: A jövő harcosai, A feledés folyója

Mindkettő egy ifjúsági regénysorozat, görög mitológiai témában. Nagyon szerettem mindkét regényét. Gábornak azóta több novelláját is olvastam, és tetszik a stílusa. Szimpatikus embernek találom, volt szerencsém vele is élőben találkozni, valamint a Youtube-on is követem a munkásságát. Gábor, ha nézed ezt a bejegyzést, szívesen megnéznék egy új videódat! Mindkét regényről írtam értékelést a molyon, a könyvek címére kattintva eléritek őket, ha érdekel. Mikor beszélgettünk könyvhéten, Gábor több regényt is előre jelzett, hogy dolgozik rajtuk. És az egyikben tényleg benne lesz a nevem, ahogy megígérte. Azt mindenképp be fogom szerezni! De a többit is, amint megjelennek.
Eddig megjelent regényei: LINK a molyhoz, mert túl sok van.


A Bane krónikákon kívül minden magyarul megjelent könyve megvan nekem is, a Magisztérium harmadik része angolul. A Bronzkulcson kívül minden magyarul megjelent könyvét olvastam is. Egészen Az éjfél kisasszonyig úgy voltam vele, hogy nekem minden kell, ami Cassandra Clare. Viszont kezd kicsit alábbhagyni ez a lendület, az új sorozata már nem adott akkora élményt, valamint a Pokoli szerkezetek sem, mint az elején. Viszont Magnus Bane külön spin-off sorozatára nagyon kíváncsi vagyok. Úgy gondoltam, hogy nem teszem rá Cassiet a listára, mert már nem vagyok teljesen biztos benne, hogy mindent el akarok tőle olvasni, de azért csak itt van a helye. Fontos szerepet tölt be a molyéletemben a Végzet ereklyéi sorozat és Simon Lewis.
Eddig megjelent regényei: Y I-II., Az élet esszenciája

Mostanában sokszor hallottatok róla áradozni, úgyhogy most visszafogom magam. Biztos vagyok benne, hogy a következő regényét az elsők között fogom megrendelni, amint tudomásom lesz róla. A regények címéhez belinkelem az értékeléseket, ha még nem láttátok volna. Úgy tudom, hogy már dolgozik az új regényén, de sajnos 2018 előtt nem fog megjelenni. Nem tudok róla semmit, de nem is érdekel. Olyan dolgokról és olyan stílusban ír, ami megvett engem teljesen.
Eddig megjelent regényei: LINK a molyra


Ő az, akinek a sorozatát már nem fogja kiadni a kiadó. A történet megfilmesítésének jogait megvették és bízom benne, ha lesz belőle valami, akkor sikeres lesz, és talán újra felkarolják. Viszont nem fogok addig várni a többi regény beszerzésével. Az első két részt nagyon szerettem. Az elsőben kissé sok az információ, de a felvázolt világ annyira kreatív, a problémák annyira hihetőek, hogy én nagyon szerettem. Valamint csodálatos borítói vannak az eredeti kiadásoknak! A regénysorozat hét részesre van tervezve, eddig három kötet jelent meg. Kíváncsi lennék Samantha már regényeire is, ha ezen túl van, mert nagyon szeretem a stílust, amiben ír.
Ha két évvel ezelőtt írtam volna ezt a bejegyzést, azt hiszem még Leiner Laura is köztük lett volna, viszont belőle már kicsit kinőttem. Megértem, hogy miért kedvelik annyira a mai fiatalok, de már nem az én világom, annak ellenére, hogy több ifjúsági irodalommal foglalkozó írót is említettem. Nem lett valami hosszú lista, viszont tartalmas. Mind-mind olyan személyek, akiknek a munkássága valamiért megfogott, és talán sosem ereszt el. Van, akivel kapcsolatban ti is így éreztek? Mikor felreppen egy új regény híre, már a történet ismerete nélkül repül a kívánságlistátokra? Kíváncsi lennék rá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése