2017. július 14., péntek

Hallie Nadal: Megmajmoltak ébredése (Álnok érdek 1.)


Hallie kissé kényszeres, de megkapó jelenség. Egyetlen vágya: egy férfi. Amikor négy marcona gengszter betuszkolja őt egy BMW hátsó ülésére, félő, hogy vágya túlzott mértékben teljesül.

Kedvenc idézetek:
„– Megtenné, hogy kotorászik bennük? – kérdezte.
– Isteni lesz – feleltem, és vakon Slue cuccai közé túrtam.
– A bal sarokból még húzza előrébb a papírokat, kérem! Egy nő, aki tudja, melyik a bal keze – szólt elismeréssel.”
„– Egy olló, vagy legalább egy levélbontó kés még akadhat.
– Ki tudom nyitni kézzel is a borítékot.
– Nincs bicskája, mint egy valamirevaló zsarunak?
– Én csak ilyen mihaszna hekus vagyok.”
Kedvenc karakterek: Luisa, Hallie és Krowsky
Borító: Kissé egyszerű, de tetszik! Bár a méretvonalak nem arányosak, ez nem zavaró.
Végkifejlet: Kissé a legvége random lett, tudtam, hogy ez lesz, de azért jobban is elő lehetett volna készíteni.
Moly.hu, Kiadó: Colorcom Media, 2017, 182 oldal
Amikor először találkoztam ezzel a regénnyel, már felkeltette a figyelmemet. Aztán Szabó Ajándéknak köszönhetően lehetőségem nyílt elolvasni. Egy rövid kis izgalmas történet, amit nagyon el akartam egy hétvége alatt olvasni, de szokás szerint az élet közbeszólt, ám így is rövid idő alatt végeztem vele.
A történet központjában Hallie Nadal áll, öt fejezeten keresztül kísérhetjük nyomon kalandjait. Igen, az írói álnév egyben a főhősünk neve is. Így kissé olyan érzésem volt, mintha ez megtörtént esemény alapján készült regényt olvastam volna. Hallie és három barátnője szórakozni készül, hogy megünnepeljék egyikük születésnapját. Ám mielőtt még elindultak volna, Halliet elrabolja négy marcona gengszter. Arra lenne szükségük, ami az öccsénél van. Csakhogy neki nincs öccse. Ők persze ezt nem hiszik el, és itt kezdődnek a gondok. Hallienek sikerül megszabadulni tőlük egy időre rendőrségi segítséggel. Elkezd egy majmokkal foglalkozó kutatóintézetben dolgozni, de itt is rá találnak. Mindenki gyanús, még a három barátnő és a rendőrség is.
A végére azért összeáll a kép, hogy ki kicsoda és mi miért történik, de addig azért elég sok mindenen keresztül megyünk egy ilyen rövid történet alatt is. Izgalmas volt, pörgős és érdekes. Volt benne olyan fordulat, amit tudtam, hogy be fog következni, de a végén kiderült, hogy a háttérben a szálakat mozgató ember nem is az, akire én gondoltam! Rendesen meg tudott lepni.
Nagyon tetszett a két főhős kapcsolata, bár igaz, ami igaz, nem épp a legjobb körülmények között találkoztak. Tetszett, hogy Hallie kiállt magáért, az azonban nem, hogy elhallgatta néhol az igazságot. Krowsky nagyon szimpatikus rendőr, lelkiismeretesen végzi a munkáját. A végén kissé random történtek a dolgok, de számítottam rá. Az egész cselekmény szerintem jól volt felépítve, ahhoz képest, hogy rövid, elég sok fordulat bekövetkezett, mégsem éreztem túlzásnak, inkább érdekesnek. Luisa karaktere tetszett a legjobban! Ő egy idős szomszédnak tűnik, de ő is tartogat meglepetéseket!
Bár ezzel a könyvvel is akadt pár problémám. Az egyik barátnő neve már a második oldalon el volt írva, és végig akadt néhány elírás, de tény, hogy nem sok, szóval ez annyira nem volt zavaró. A másik, ami nekem egy könyvben sem igazán tetszik, hogy a konfliktusok sokszor azon alapulnak, hogy nem mondjuk el az igazat. Többször is volt, mikor Krowsky Halliet hallgatta ki az elején, hogy Hallie nem mondott el neki valamit, merthogy a rendőr úgy sem hisz neki. Meg a gengsztereknek sem mondta el eleinte, hogy nincs öccse. Bár miután elmondta sem hittek neki, de az már részletkérdés. Nem értettem, hogy miután beállt a majmosok közé, mi lett a pénzügyes melójával? Hallie végig úgy volt vele, hogy hát ez így rendben van, hogy se szó se beszéd nélkül beáll egy másik munkahelyre, és majd ha az egész lecseng, majd választ. Hát szerintem ez nem teljesen így van az életben. És az utolsó, amit megemlítenék, hogy van benne egy kislány, Maggie. Nincs szó róla, hogy járna iskolába, állandóan a kutatóintézetben van, és én nagyon kíváncsi lennék rá, hogy miért nem jár iskolába?
De ezek egyike sem olyan dolog, ami miatt ne kedvelném ezt a történetet, és ne várnám a folytatást. Kifejezetten üdítő volt egy kis akció dús kortárs magyar krimit olvasni, én sem gondoltam, hogy ilyen jól fogok szórakozni közben. A majmokról szívesen olvastam volna még, azt hittem, azért lett ez a címe, de nem. A következő részben talán több jelenet fog itt játszódni! Összességében annyit tudom elmondani, hogy nekem tetszett, pedig a krimi nem az én világom, de még így magával tudott ragadni, és végig fenntartotta az érdeklődésemet!
Nálam ez a könyv 4/5.


2 megjegyzés:

  1. Kedves Réta!
    Köszönöm a kritikát! Ki kell ábrándítsalak, a második részben, a Több titoknyi távolságban kevesebb a majmos jelenet, azért remélem élvezni fogod. Ami Maggie ügyét illeti, a történet nyáron játszódik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már láttam, hogy megjelent! Nem baj, ha nincs benne annyi majom, ha a történet maga ilyen érdekes lesz, mint ez. Arra, hogy nyár van, nem is gondoltam! Úgy tűnik ezen elsiklottam, köszönöm az információt!

      Törlés