2017. június 5., hétfő

Olvasmányaim összegzése #1

Májusban olvasott könyveimről olvashattok!


Sziasztok!
Igaz, már javában bent járunk a júniusban, de úgy döntöttem, két új rovatot is indítok, és megmutatom nektek, milyen könyveket olvastam az elmúlt hónapban, és miket tervezek elolvasni ebben a hónapban. Ezt egy majd holnap mutatom meg nektek, hogy ne legyen ez a bejegyzés túl hosszú. Május elég pozitív hónap volt a számomra, majdnem mindent elolvastam, amit terveztem, de nem panaszkodom. Négy könyvet és egy novellát sikerült elolvasnom, és egyet áthoztam még előző hónapról, amit befejeztem.

Ez volt az a könyv, amit áthoztam. Sajnos nem váltotta ki a hozzá fűzött reményeimet, pedig nagyon szerettem volna. Régóta ácsingóztam a kötet után, úgyhogy mikor megtudtam, hogy megjelenik, nagyon megörültem, az elsők között rendeltem elő a kötetet, de csalódnom kellett. Remélem a következő rész jobban fog tetszeni, mert ha nem, kénytelen leszek abbahagyni a sorozatot. A fordítás is sántikált néhol, a cselekmény sem érintett meg igazán. Az értékelésemet ITT tudjátok elolvasni a könyvről. A könyv három különböző királyságból származó, négy fiatal életét kíséri nyomon. A szegényebb régiók fellázadnak a gazdagok ellen, kitör a háború, van itt ármány, szerelem, árulás, minden, ami egy jó könyvet jellemezne, de valahogy együtt nem ütött a könyv.

Egyszerűen IMÁDTAM! Egy molyos kihívás miatt vettem kezembe, ugyanis családregényt kellett olvasni, a Bookhunters blog értékelése miatt kívánságlistás volt, hát kivettem a könyvtárból és mennyire nem bántam meg! Azt hiszem új kedvenc írót avattam, bár nem tudom még a mai napig hova tenni, hogy ő most magyar vagy nem, majd Könyvhéten kifaggatom a kiadót. A könyv egy skót whiskey lepárló család életét mutatja be, kis titkuk beárnyékolja a mindennapjaikat. Humoros, ironikus, szarkasztikus és annyira hétköznapi, hogy élmény volt olvasni. Sajnos nagyon rövid, olvastam volna még, többször hangosan felnevettem, a vége kissé túl morbid volt nekem, de valami hasonlóra számítottam. Ezen kívül csak pozitív dolgokat tudok mondani, mindenkinek olvasnia kéne. Az értékelésemet ITT éritek el.

Egy másik kihívás miatt vettem kézbe a könyvet, ugyanis részt veszek egy „Olvassunk egy ifjúsági regényt minden hónapban”, és ezt választotta nekem a kihívásgazda arról a polcról, amit magamnak állítottam össze. Ez a kötet egy folytatás, Az álmok első könyve folytatása. Az első részt kifejezetten élveztem, tipikusan az az ifjúsági regény, ami olvasatja magát, nem kell rajta gondolkodni, kis bájos, nyári olvasmány. Voltak vele problémáim, amit az értékelésemben ki is fejtettem, amit ITT olvashattok.


A Mini Könyvklub májusi könyve volt ez a regény, amit már tavaly ősz óta tologattam magam előtt, és nagyon örültem neki, hogy most végre kézbe vettem. Nagyon magyar ez a regény, magyar helyszínek, magyar nevek, magyar témák, vámpírokkal körítve. Tetszett a regény, érdekes volt olvasni a többiek értékeléseit, miszerint a könyvklub nélkül nem kerítettek volna rá sort. Szerettem a szópárbajokat Bori és Attila között, kissé leegyszerűsödött a fő konfliktus a végére, bár ez engem egyáltalán nem zavart. Értékelés ITT, Mini Könyvklubosok egyéb értékelései ITT.


Szintén kihívás, 100 oldal alatti könyvet kellett olvasni, és adtam magát, hogy elolvasom Bori előzménytörténetét. Kemény 1 Ft-ért megvásárolható a Delta Vision honlapján e-könyvként. Érdekes kis szösszenet volt a regény után, bár volt egy kicsi bajom vele, hogy Borit olyan néven nevezett a vámpír, amiről az első részben tudta meg, hogy a vámpírok így hívták, amit itt még akkor nem tudhatott, de mindegy, nem ez volt a könyv lényege. Kicsi bepillantást engedett az IQ vámpírok nézetei mögé, és a vámpírok életébe.


Ez az utolsó könyv, amit májusban olvastam, Dóritól kaptam kölcsön, akinél most egyébként nyereményjáték keretében meg is nyerhetitek a könyvet, ITT tudjátok meg az infókat. Tom Sawyer történetének továbbgondolása ez a regény, Tom már felnőtt, hazautazik testvére esküvőjére, ami végül egy gyilkosság miatt meghiúsul, Huckleberry Finnt vádolják, és Tomnak feltett szándéka, hogy kinyomozza az eseményeket. Számomra kicsit vontatott volt az egész, az alapötletet nagyon érdekesnek találtam, de lassan haladtam vele. Az egész eseménysorozat 8 nap alatt történik, és felölel 400 oldalt, úgyhogy gondolhatjátok, milyen részletesen vannak a napok leírva. Elképzelhetőnek tartom, hogy a krimi nem az én műfajom, és aki szereti ezt a fajta írásmódot, az biztosan ezt is kedvelni fogja. Nem volt rossz, de nem lett kedvenc, ilyen egynek jó volt regény.
Ezen felül meghoztam egy súlyos döntést is a hónapban, mégpedig, hogy abbahagyok két könyv olvasását. Ez nálam mindig nehéz, mert nem szeretek félbehagyni könyveket, de tavaly óta rájöttem, hogy az erőltetésnek sincs értelme. Az első  Richard Morgan: Valós halál című regénye, 159 oldal után hagytam abba, még márciusban kezdtem neki. Egyszer majd biztos elolvasom, most nincs hozzá hangulatom, de nem tettem le a regényről. A másik pedig J. R. R. Tolkien: A Gyűrűk Ura. 2015 júniusában álltam neki, immár kb. harmadszorra. Két könyvet ki is olvastam, de nem látom értelmét, hogy továbbra is az olvasmánylistámon legyen, amikor tudom, hogy nem fogom kézbe venni. Lassan azt is belátom magamnak, hogy sosem fogom elolvasni, nem az én világom.
Ezeket a regényeket olvastam májusban, kíváncsi vagyok, ti miket olvastatok? Ha esetleg bármelyikkel felkeltettem az érdeklődéseteket, ne habozzatok megosztani velem a gondolataitokat róla! Szívesen beszélgetnék veletek! Holnap hozom a júniusi TBR-t, azaz, hogy miket és miért fogok olvasni ebben a hónapban!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése