2017. április 28., péntek

Havi ajánló #1

Téma szerinti ajánló havonta egyszer.

Sziasztok!
Újabb rovatot szeretnék indítani a blogon, mégpedig egy havi ajánlót. Még április van, necces, de még időben vagyok! A következőt majd valahogy beillesztem jobban a májusba. Ez is egy Goodreadsen található csoport, már régóta nyomon követem Trinát a Youtube-on, láttam már több ilyen videóját is, de valahogy még nem jutott eszembe írni ilyet. Hát most eljött az alkalom! Nem tudom, hogy minden hónapban jelentkezek-e ajánlóval, de valami a téma köré csoportosítható bejegyzésre mindenképpen számíthattok. IDE kattintva megtaláljátok a csoportot, ha gondoljátok, csatlakozzatok bátran! Ebben a hónapban a „nagy könyvek”, vagyis 500+ oldalas regények vannak a főszerepben. Átnézve az olvasmányaimat, négy könyvet szeretnék a figyelmetekbe ajánlani!

Erről a regényről nem is olyan rég írtam a blogon egy ajánlót, ITT megtalálod, ha hosszabb betekintésre vágysz a könyvről. Nagyon kreatív világépítés van benne, nagyon szépen van ábrázolva, olyan könnyű volt elképzelni. Úgy éreztem magam, mint egy külső szemlélő, mintha én is ott lettem volna. Nem a romantikára helyezi a hangsúlyt, igazi felnőtt karakterek vannak benne, háború, mágia, kötelesség, bosszú. Nagyon tetszett!

Nagyon bátor voltam, mikor beszereztem. Egyszerre vettem meg mind a négy részt! Nem gondoltam rá, hogy nem fog tetszeni az első. Még aktuális könyvmoly korszakom elején történt, mikor is akkora akcióban volt, hogy nem lehetett otthagyni. Abban az évben kicsit elszállt velem a ló. Azok közé tartozom, akik előbb látták a filmet, és nekem a film nagyon tetszett, azért is lettem kíváncsi a könyvre. Összességében azt tudom mondani, hogy nekem nagyon tetszett! Elég reálisan van ábrázolva benne minden, a harcoktól, a véres jeleneteken keresztül egészen az érzelmekig. Sok téma merül fel a sorozat alatt, felelősségvállalás, bátorság, önfeláldozás. Sárkányos mágikus világ, ahol egy elnyomó uralkodik, aki kegyetlen és meg kell állítani. Azt hallottam, hogy az író valamiféle folytatásszerűn dolgozik, kíváncsian várom!

Ezt a könyvet már sokszor megemlegettem az elmúlt pár hónap során. Örök kedvenc nálam a regény. Még tini koromban olvastam, valószínű nem épp az én korosztályomban írták, de engem megvett kilóra. Annyira utáltam az ikrek anyját! Olyan intenzív érzéseket váltott ki belőlem a regény, hogy még mindig emlékszem rájuk, pedig több, mint 10 éve olvastam. Annyiszor előjött mostanában ez a kötet több platformon is, hogy jelnek veszem, és még az idén újraolvasom!

Kifejezetten olyan könyvnek tartom, ami megszerettetheti a fiatalokkal az olvasást. Olvasmányos, fiatalos és humoros, mindemellett olyan témák is előkerülnek benne, mint a családon belüli erőszak, a kirekesztettség és iskolai bántalmazás, mikor a gyerekek egymást terrorizálják. Nagyon kreatívnak találtam a történetet, a karakterek jól felépítettek, nincs nagy hangsúly a romantikus szálon. Ráadásul egykötetes, ami ritka. Bár kissé hiányoltam belőle a küzdelmet, miután kiderült, hogy milyen sorsot szánt Mirának az élet, nem kellett túl sokat tennie semmiért, túl könnyen jöttek a dolgok, de ennek ellenére szerintem érdemes elolvasni.

Könyvkeresés közben találtam több könyvet is, amiket azért hiányolok a listáról, mert már réges-rég el kellett volna olvasnom. Ebben a hónapban az ajánlást kiegészítem azokkal a könyvekkel, amiket el szeretnék olvasni! Lenne még könyv, de nem akartam túllőni a célon, így csak ötöt hoztam pluszba!



Igen, még mindig nem álltam neki, de nyáron mindenképp! Vagy ne legyen a nevem Réta!
Hát ez egy igazán izmos kötet(ek), ugyanis ez két kötetből áll össze, de a két kötet egynek számít, így mindenképpen ide veszem. Nagyon megfogott a borító, barátnőmnek megvan, úgyhogy lesz is kitől elkérnem!
Tökre meglepődtem, hogy több, mint 500 oldal! Annyi sok jót hallottam erről a könyvről, hogy elég nagy elvárásaim vannak még látatlanban is. Ezzel a kötettel kicsit kilépek majd a komfortzónámból, ritkán olvasok nem fantasyt, és ez elég komoly műnek tűnik. Kicsit félek is tőle.
A fehér borítós külföldi kiadást láttam meg az egyik Booktubernél még ezer éve, és egyből felkeltette az érdeklődésem. Nagyon megörültem, mikor megláttam, hogy kiadták a sorozatot magyarul, bár kicsit csalódott vagyok a borító miatt. Nekem nem tetszik sajnos. De attól még a könyv remélem, van annyira jó, mint mondják, vagyis hát, hogy nekem is olyan nagyon fog tetszeni, mint másoknak. Ez is két kötetes, a két borító nem tér el egymástól, így csak az egyiket raktam a montázsba.
Ezt is a sorozat hatására találtam meg. Ezer éve TBR listás, de még nem kerítettem rá sort. Idén mindenképpen szeretnék! Bár már annyi könyvre mondtam ezt, mintha nem 365 napból állna egy év. Ami késik, az nem siet, szokták volt mondani. Ezt is olyan Trónok harcás könyvnek tudom elképzelni sok csatával és ármánnyal. Majd meglátjuk, hogy igazam lesz-e!
Ez volt az áprilisi lista, ezekkel akár csatába is lehetne indulni, a méreteik miatt fegyverként használhatók külön-külön is, egybe el sem tudom képzelni mekkora pusztítást tudnának okozni. Kicsit elkalandoztam! Nektek mik a kedvenc nagy terjedelmű regényetek?


5 megjegyzés:

  1. Jó kis rovat lesz ez már látom. :)
    A Shannara-t én is ajánlom, bár sajna magyarul nincs lefordítva az összes rész, de még így is lehet az első könyvekkel ismerkedni. :)
    Eragonnal kapcsolatban pacsi, nekem is tetszett a sorozat, már ideje lenne megvenni már az összeset...
    Az Édentől keletre már régen amiatt volt tervben, mert Nagy Könyves 100-as listában benne van, csak még ez is várat magára... ugye legalább nem végződik nagyon tragikusan?
    A trónok harcához meg sok sikert! :) Ha tudsz, akár majd talán érdemes jegyzetelned is, hogy ki kicsoda. XD
    Azt hiszem én is csatlakozom ehhez a csopihoz, addig is pár nagy terjedelmű könyv nálam: Illuminae, Felhőatlasz, Szeress jobban, Battle Royale, Murakaminak is van 1-2 hosszabb könyve(Tánc, tánc, tánc; Kurblimadár krónikája), Gyűrűk ura, Andrew Lucas McIlroy
    Árnyból ​az angyal...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! Vágj bele nyugodtan!! A következő téma is megvan már: kortárs könyvek! Az is izgi!
      Nem is tudtam, hogy az Árnyból az angyal is 500 oldal felett van, azt is már régen kinéztem magamnak :D
      Köszönöm az ajánlásokat! A Battle Royalet meg a Felhőatlaszt is kerülgetem már egy ideje :D Az Illuminae meg Lakatos Levente valahogy nem vonz engem, egyszer majd talán ^^

      Törlés
    2. Hó, na az érdekes lesz! Már csatlakoztam is a csopihoz, úgyhogy meglátjuk mit hozok össze ebben a hónapban. :)
      Az árnyból az angyal éppen 500 felett van, szóval éppen csak ide illik. :D Örülök, ha elkezded, ha megtetszik az alaptörténet, a szereplők, akkor eléggé gyors olvasásod lehet belőle. XD

      Törlés
  2. Wow drágám! Hát ez szuper lett! Ehhez is csatlakozom, remélem nem bánod :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm!! ^^ dehogy bánom, sőőőt! Nagyon örülök ismét :D :D :D

      Törlés