2017. március 29., szerda

Top 5 Szerda #11


Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!
Ma igen érdekes témája van a Top 5 Szerda rovatnak, legalábbis szerintem. Ti gondolkodtatok már azon, hogy mi lesz 50-100 év múlva klasszikus irodalom? A mai bejegyzés erről fog szólni. Öt olyan könyvet szeretnék nektek mutatni, amit szerintem a jövőben klasszikusként fognak emlegetni. A Top 5 Szerda Goodreads csoportjáról bővebb tájékoztatást ITT olvashattok. Igaz, én nagyrészt fantasykat olvasok, főleg ifjúsági és YA van az olvasmánylistámon, mivel viszont a világ változik, a klasszikus irodalom sem feltétlen fogja azt jelenti, amit most értünk alatta, simán el tudom képzelni, hogy annyit változik a világ, hogy az általam választott könyveket is annak fogják tekinteni.


Annak ellenére, hogy nekem nem lett kedvencem ez a regény, látok rá lehetőséget, hogy a jövőben iskolában elemezzék. A világ építés nagyon jó, a mágia megtestesülése iszonyúan érdekes. Csak számomra nagyon lassú és eseménytelen volt. Akár én is lehetettem volna a főszerepben egyetemi éveim alatt, csak én nem zenéltem és nem mágiát tanultam, hanem közgazdaságtant.


Még az is lehet, hogy már most is klasszikusnak számít, fantasy zsánerben mindenképp, fontos alapköve a műfajnak. Bár nekem még csak az első két köteten sikerült átverekednem magam.  Sok írót megihletett, sok történet nem született volna meg enélkül a világ nélkül. Magát a világot itt is nagyon érdekesnek találom, csak a féloldalas körmondatok értelmezése során elveszítem az érdeklődésem a történet iránt.


Manapság is létezik klasszikus ifjúsági irodalom, szerintem ezt a könyvet még 500 év múlva is olvasni fogják a gyerekek, és még akkor is megállja majd a helyét. Olyan újdonság volt ez annak idején, hogy biztosan tanulni fognak róla az iskolában később is, így mindenképp úgy gondolom, hogy helye van a listán.



Klasszikus thriller/horror kategóriában. 15-16 évesen olvastam, és emlékszem, nagyon be voltam tojva olvasás közben, de hajtott előre a kíváncsiság, mert tudni szerettem volna, hogy mi lesz a vége. És szerintem ebben rejlik Stephen King zsenialitása, hogy annak ellenére, hogy félsz, mégis olvasod tovább.



Lehet, nem a legjobb regényét választottam, viszont én még csak ezt olvastam. Annyira szépen van megírva, hogy látom magam előtt a jövőt, ahol a klasszikus romantikus irodalom polcán ez a kötet áll a könyvesboltokban. Én nagyon szerettem, mind a könyvet, mind a filmet.



Ez lett volna az eheti bejegyzés, ti mit látnátok szívesen klasszikus irodalomként a jövőben? Az április témák nincsenek kiposztolva, így a jövő heti bejegyzés meglepetés lesz, egyelőre még nekem is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése